Mee denkers vraag?

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Patrick
100km gereden
100km gereden
Berichten: 193
Lid geworden op: 12 jul 2014, 12:01
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Mee denkers vraag?

Bericht door Patrick »

Bij deze fotos van de warm loper spelling op de krukas is er niet naaldlager ook goed ontsteking lijkt mij ook goed te staan dus toch mogelijk de benzine of toevoer ervan? :shock: AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Puff grote schade vind ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Orange / witje
Street 5bak
2F2
2RU
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

Re: Mee denkers vraag?

Bericht door gklijnhout »

Patrick,

Ik vindt de randen van de poorten in je cilinder erg scherp en zou deze eerst met bv een dremel voorzichtig afronden !
Verder vindt ik de zuiger en de cilinder er erg droog uitzien het lijkt er op dat of deze veel te arm heeft gelopen of heel erg heet is geweest !

Op de foto is lastig te zien of de zuiger diepe krassen heeft maar denk dat het meevalt ook is de kleur van je bougie niet duidelijk te zien.
Begin eerst eens met de cilinder de poorten af te ronden en wandel er even mee langs een autogarage vraag even of zij een remcilinder hoonsteentje voorzichtig een aantal malen door de cilinder heen willen laten draaien dan de zuigerveren van je zuiger afhalen en de beschadigingen op de zuiger voorzichtig onder de stromende waterkraan met een scotsbrite (wollig schuurmateriaal) wat bewerken niet te lang doorschuren maar net aanwerken dat de kleur weer geheel is de boel zeer goed reinigen en met nieuwe pakkingen en redelijk olie op de cilinderwand weer monteren cilinderkop daarbij kruislinks vastzetten en dan niet vaster als 10 NM aantrekkoppel.
Vergroot je hoofdsproeier in de carburateur voorlopig eens met 20 maten en zorg dat je carburateur absoluut schoon is vul je tank met niet te vette benzine en gebruik hiervoor de juiste mengolie DUS GEEN MOTOROLIE start je brommer even en laat hem STATIONAIR LOPEN en zeker geen gas geven na een paar minuten voel je de cilinder al heet worden zet hem dan uit en laat hem lekker af koelen doe dit nog een aantal malen en ga dan pas een klein stukje en zeker niet meer als 1 km rijden ook dit een aantal malen herhalen waarbij de afstand langzaam ietsje verder mag zijn belangrijk is dat je niet te lang cq te ver te hoog en te laag in toeren gaat rijden en dit langzaam opbouwt je zal zien dat het dan goed gaat.
Ook na je eerste ritje de motor niet meer stationair laten lopen maar eigenlijk tijdens het rijden gas dicht koppeling in en motor uit zetten als je dan stil staat je bougie er even uit en de kleur bepalen te wit sproeier vergroten iets te zwart is nog niet zo erg in een later stadium kan je de sproeier dan iets verkleinen ook als de bougie normaal bruin is zou ik bij het inrijden je sproeier iets groter kiezen.

Het inlopen is al vaak aangegeven door de specialisten en is voor een FS1 dan ook echt nodig !

Gert
Laatst gewijzigd door gklijnhout op 11 okt 2015, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patrick
100km gereden
100km gereden
Berichten: 193
Lid geworden op: 12 jul 2014, 12:01
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Mee denkers vraag?

Bericht door Patrick »

Gert bedankt voor je reactie dit zal ik zekers in acht nemen .
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Gr,Patje
Orange / witje
Street 5bak
2F2
2RU
Plaats reactie