Carter in delen

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees
250km gereden
250km gereden
Berichten: 479
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
Locatie: Doezum

Carter in delen

Bericht door Kees »

Enige tijd geleden heb ik een vastloper gehad. Na het spoelen van het blok de zuiger vervangen, ander kopje geplaatst en de boel verder weer weer opgebouwd. Rustig zo'n honderd kilometer gereden. Toen olie vervangen. Omdat er olie lekte bij de aftapplug deze nog wat aangedraaid, maar dat loste het probleem niet op. Dus de plug uitgedraaid, met de bedoeling een nieuwe pakking te plaatsen. Met het uitdraaien van de plug kwamen twee delen van het Carter mee....

Afbeelding

Is hier nog waaraan te doen of is deze carterhelft rijp om omgesmolten te worden om race delen van te gieten??
Groet uut Doezum,
Kees.
Gebruikersavatar
Patrick
100km gereden
100km gereden
Berichten: 193
Lid geworden op: 12 jul 2014, 12:01
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Carter in delen

Bericht door Patrick »

Je kan hem nog plakken maar dat is tijdelijk of 2 komponeten verlijmen en met een zeer kleine boor het afgebroken stuk er op boren schroef draad tappen en dan kan hij weer even mee maar beter een nieuw carter deel erop zetten bespaart veel tijd en is dan zekers olie dicht sus6.
Gr,Patje
Orange / witje
Street 5bak
2F2
2RU
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Re: Carter in delen

Bericht door fs-ael »

Het is zeker te repareren, het Alu van fs1 blokjes is redelijk goed te lassen.
Jammer dat je niet bij me in de buurt woont, anders had je bij mij langs kunnen komen.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
fizzie
500km gereden
500km gereden
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37

Re: Carter in delen

Bericht door fizzie »

Helemaal oplassen en een aftapplug met draad m12 er in tappen.
Let dan wel op dat je een gaatje boort naar de versnellingsbak. Anders blijft hier de olie staan bij het aftappen.
Gebruikersavatar
Kees
250km gereden
250km gereden
Berichten: 479
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
Locatie: Doezum

Re: Carter in delen

Bericht door Kees »

Bedankt allemaal voor de tips. Ik dacht dat lassen niet mogelijk was, maar kennelijk is het te doen. Ik ga eens rustig kijken hier in de buurt wie dat kan doen en hoeveel dat moet kosten.

Het blokje is een 2RU en zat onder een 1J52' dus geen matching nummers. Ik heb de brommer inmiddels rijdend door een ruilblokje te plaatsen. Dat is een sheriffblokje met een membraan koppeling deksel en dat loopt prima. Dus kan ik rustig rondkijken.

Wellicht komt er een aantrekkelijke aanbieding voorbij voor een carterhelft, er staat nu eentje op MP maar daar wordt €50 voor gevraagd. Dat vind ik nogal wat.....

Hierbij nog een plaatje van de afgebroken delen. Mooi gescheurd.....
Afbeelding
Groet uut Doezum,
Kees.
Plaats reactie