koppelingsproblemen

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
erik712
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jan 2015, 15:34

koppelingsproblemen

Bericht door erik712 »

Hallo allemaal,

ik zit er even doorheen met mn fs1.
vorig jaar rond deze tijd heb ik mijn fs1 gekocht, in eerste instantie leek het allemaal best wel prima, wat kleinigheidjes hier en daar maar niks bijzonders.
naarmate de tijd vorderde kwamen er steeds meer lijken uit de kast met als klap op de vuurpijl een paar hele fijne mankementen aan het motorblok (zie ook de begaaide sleutelfoto's).
Nu een ander blok eronder, gereviseerd door Jet, zelf nog de koppeling gemonteerd.
Nu komt het volgende, de koppeling ontkoppeld niet meer. er is echt enorm veel kracht nodig om de hendel uberhaupt in te knijpen, het klinkt vervolgens alsof de koppeling ontkoppeld maar zodra ik hem in zn versnelling zet valt de motor uit omdat de koppeling niet ontkoppeld is. heb nu van alles geprobeerd, en ik ben het einde eigenlijk een beetje zoek. ik heb er een 3 plaats koppeling inzitten.
Weet iemand wat het kan zijn, ik ben er na alle tegenslagen die ik met t ding gehad heb een beetje zat van om met deze fs1 verder te gaan.

Alvast bedankt.

Groeten Erik
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: koppelingsproblemen

Bericht door Jeti »

Correctie:
Door Marco gereviseerd. Ik lag helaas plat met die hersenschudding..

Die korf was sowieso niet al te best meer. Flink ingeslagen en speling de verkeerde kant op (naast de ronde richting). Maar die moet het wel doen.

Heb je de FAQ koppeling afstellen gevolgd? Dat het veel kracht kost kan kloppen. Met de hand kun je dit niet. Wormpje ingevet?
En weer een nieuwe geplaatst?

Niet zat worden! En zeker niet door een fucking koppeling en na alles wat je al gedaan hebt!
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: koppelingsproblemen

Bericht door Jeti »

Anders stuur die kap ff op met een nieuw RD wormpje, dan fixt marco het
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: koppelingsproblemen

Bericht door NIX »

Mogelijk moet je een andere korf hebben, mogelijk moet je de upgrade met RD worm uitvoeren. Zie de koppelingsFAQ. Check ook of je kogeltje niet verpulverd is en je staafje niet krom. Maar simpelweg een stelpoging is het eerste wat je moet doen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: koppelingsproblemen

Bericht door Jeti »

Er zat al een RD worm in. Gedaan door één van de vorige eigenaren.

Kap is hier nooit geweest.
Gebruikersavatar
Piet den Breejen
250km gereden
250km gereden
Berichten: 355
Lid geworden op: 08 mei 2009, 16:19
Locatie: Sommelsdijk

Re: koppelingsproblemen

Bericht door Piet den Breejen »

Een paar foto`s voor de beoordeling zou fijn zijn.
erik712
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jan 2015, 15:34

Re: koppelingsproblemen

Bericht door erik712 »

hallo,

bedankt voor de opbeurende woorden en tips. morgen ga ik weer een nieuwe poging doen, kom ik er niet uit, zal ik de fotos doen.

Groeten Erik
Plaats reactie