frame verschillen

Alles over de techniek en sleutelen
René fs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 126
Lid geworden op: 30 jan 2016, 18:35

frame verschillen

Bericht door René fs1 »

zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn voorsteltopic heb ik een complete 3e9 gekocht.
ik wil deze ombouwen naar een paarse '73er.
wat ik graag zou willen weten is wat de verschillen in het frame zijn van deze 2 modellen.
het moet uiterlijk op een 378? gaan lijken,dus plaatjestank,kastjes,zijcontact,koppelingshandel met choke etc.
kunnen deze onderdelen zonder meer gemonteerd worden of moet het frame worden aangepast?
het blok blijft er gewoon onder en de vork met linkse rem blijft ook,ook het zadel met kontje wat waarschijnlijk imi is blijft als het mogelijk is met de plaatjestank.
de paarse die ik has toen ik 16 was was nieit geheel standaard,stokstuur,imi achterlicht,hoge uitlaat en steppenbalk,verchroomd luchtfilter en eiplaat.
deze moet ongeveer hetzelfde worden,waar moet ik op letten?
rené
Aan de kreukels in de ductape herken je de vakman
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: frame verschillen

Bericht door Jeti »

Een 3E9 frame heeft plastic zijkappen en daar aan de voorkant van de kap in het frame een bevestigingsgat voor. Als je er metalen kappen op zet, wat ook gewoon kan, zie je die gaten in het frame. Het is aan jezelf of je dat een big issue vindt, anders kun je ze ook nog dicht plamuren.

Voor de rest zouden alle frames hetzelfde moeten zijn, behalve een SE.
En wat kleine dingen als stuurslot wel/niet en helmslot gaten etc. Maar dat heeft dacht ik meer met landen te maken en lijkt me voor jouw opbouw niet zo belangrijk.
René fs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 126
Lid geworden op: 30 jan 2016, 18:35

Re: frame verschillen

Bericht door René fs1 »

bedankt,het frame wordt toch opnieuw gespoten dus teveel gaten kan ik gewoon dichtlassen.
het gaat er meer om of de tankrubbers van de plaatjestank erop passen e.d.
is het luchtfilterhuis van de 3e9 hetzelfde als de 378 of is het groter/kleiner?
rené
Aan de kreukels in de ductape herken je de vakman
Gebruikersavatar
Patrick
100km gereden
100km gereden
Berichten: 193
Lid geworden op: 12 jul 2014, 12:01
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: frame verschillen

Bericht door Patrick »

René fs1 schreef:bedankt,het frame wordt toch opnieuw gespoten dus teveel gaten kan ik gewoon dichtlassen.
het gaat er meer om of de tankrubbers van de plaatjestank erop passen e.d.
is het luchtfilterhuis van de 3e9 hetzelfde als de 378 of is het groter/kleiner?
rené

Zit geen verschil in gewoon demonteren en oud model plaatsen.
Orange / witje
Street 5bak
2F2
2RU
René fs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 126
Lid geworden op: 30 jan 2016, 18:35

Re: frame verschillen

Bericht door René fs1 »

Patrick schreef:
René fs1 schreef:bedankt,het frame wordt toch opnieuw gespoten dus teveel gaten kan ik gewoon dichtlassen.
het gaat er meer om of de tankrubbers van de plaatjestank erop passen e.d.
is het luchtfilterhuis van de 3e9 hetzelfde als de 378 of is het groter/kleiner?
rené

Zit geen verschil in gewoon demonteren en oud model plaatsen.

als er geen verschil in zit is het toch al een oud model :?:
Aan de kreukels in de ductape herken je de vakman
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: frame verschillen

Bericht door Jeti »

René fs1 schreef:bedankt,het frame wordt toch opnieuw gespoten dus teveel gaten kan ik gewoon dichtlassen.
het gaat er meer om of de tankrubbers van de plaatjestank erop passen e.d.
is het luchtfilterhuis van de 3e9 hetzelfde als de 378 of is het groter/kleiner?
rené


Luchtfilterhuis is inderdaad anders. Zie de plaatjes, folders en modellen overzicht op de homepage.

Tank, zadel etc hebben allemaal dezelfde bevestiging.
René fs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 126
Lid geworden op: 30 jan 2016, 18:35

Re: frame verschillen

Bericht door René fs1 »

oké,maar ik kan het dus wel veranderen naar een oud model dat past dus gewoon?
Aan de kreukels in de ductape herken je de vakman
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: frame verschillen

Bericht door Jeti »

Tank, kappen, zadel etc passen gewoon van elk type FS1 op elk type frame (uitgezonderd sheriff dus).

Luchtfilter heb je ook een ander rubber nodig. Zie de foto's en partslists van de modellen.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: frame verschillen

Bericht door NIX »

Je kun alle oude spullen probleemloos op je 3E9 frame monteren. De gaten voor de plastic zijkappen zien je nauwelijks en ik zou dat niet gaan veranderen. Mocht je ooit alles op een echt oud frame willen overzetten, dan is je 3E9 frame as is meer waard dan verlast, zeker als je er nog een matchend blok bij hebt. Ik weet niet of je filter nog het 3E9 exemplaar is. Als je dat wil wijzigen, dan zowel een rubber voor op het blok als tussen frame en filter erbij kopen.

Mogelijk moet je wat moeren achter de gaten voor een zijcontact maken.

Maak je niet druk lover de subtiele verschillen tussen nieuwe en oude frames. Je kunt eraan zien wat voor type het is, maar qua dimensies en ophangpunten heb je voor oude opbouw geen probleem. Omgekeerd wel, dan heb je geen gaten voor plastic kappen en montage helmslot.
Kijk eerst even in de FAQ.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: frame verschillen

Bericht door fs1man »

precies wat henk jan zegt je zult achter de gaatjes voor het zij comtact moertjes moeten leggen.
De gaten voor de kunststof zij kappen, zou ik ook niet dicht laten lassen, maar ik heb hier hetzelfde met nummer 5 en 6
ik plak er aan de binnenkant ducktape tegen aan en plamuur de gaten dicht, dat blijft jaren zitten.
het voordeel van deze manier is dat je de gaten weer willen je de plamuur weer kunt verwijderen.
kijk eens in mijn topic mijn p,tjes daar zie je op de laatste pagina de laatste fotos daar zit een plaatjestank op een 2f2 frame vergelijkbaar met een 3e9 frame, de gaten zijn daar nog open en persoonlijk vind ik ze wel teveel opvallen, dus ik maak ze wel dicht.
Maar je kunt zelf even beoordelen wat jij er mee wil.
Afbeelding
ik heb de foto er maar even bij gezet :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
René fs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 126
Lid geworden op: 30 jan 2016, 18:35

Re: frame verschillen

Bericht door René fs1 »

dank aan allen,ik ben niet van plan om te wisselen naar oud frame/blok en dit te verkopen,maar gaatjes die niet nodig zijn las ik dicht banders weet ik zeker dat ik mij er aan ga storen als het klaar is en frame moet toch gespoten worden,
luchtfilter koop ik nieuw chroom compleet,ikneem aan dat wat bij almere of hilversum op de site staat met 2 lippen het oude type is?
moet ik voor de stuurchoke een andere carb hebben of kan de 16mm mikuni die er nu op zit aangepast worden?
ook is het voorspatbord beschadigd,is een imi met gaatjes links redelijke kwaliteit?
de brom gaat niet voor dagelijks vervoer ingezet worden in weer en wind,alleen als ik er zin in heb om een stukje te scheuren of een toerritje.
René
Aan de kreukels in de ductape herken je de vakman
René fs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 126
Lid geworden op: 30 jan 2016, 18:35

Re: frame verschillen

Bericht door René fs1 »

fs1man ik heb jouw ptjes topic al helemaal doorgelezen,hoop van opgestoken,gelachen en m'n eigen verbaasd :mrgreen:
man,man,wat kun jij bezig zijn..........maar jij weet vast wel of het zadel wat ik heb bveel anders is da een streetzadel en/of dit te veranderen is.
het zadel wat ik heb is nog nieuw te koop zag ik maar lijkt langer dan wat jij hebt........
rené
Aan de kreukels in de ductape herken je de vakman
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: frame verschillen

Bericht door fs1man »

carburateur moet je inderdaad een ouder type hebben tenminste als je je stuur handle ook vervangt voor een oud type.
Voorspatbord zou ik bij sjon kopen zonder gaatjes 39 euro deze zijn perfect.
je zadel is waarschijnlijk die langere met chromen kont, deze is niet te vergelijken met de zadels die ik heb.
Die jij hebt is langer en breder en sluit daardoor minder mooi aan op een plaatjestank.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
René fs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 126
Lid geworden op: 30 jan 2016, 18:35

Re: frame verschillen

Bericht door René fs1 »

wie is sjon?
Aan de kreukels in de ductape herken je de vakman
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Re: frame verschillen

Bericht door koppel »

Plaats reactie