Toerenteller telt geen toeren

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Kees
250km gereden
250km gereden
Berichten: 479
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
Locatie: Doezum

Re: Toerenteller telt geen toeren

Bericht door Kees »

Bob stuurt mij een toerenteller: klasse Bob!
Als iemand nog een schema heeft om te delen, houd ik me aanbevolen.
Groet uut Doezum,
Kees.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Toerenteller telt geen toeren

Bericht door NIX »

Heb ik niet, alleen nog een gare toerenteller zonder naald, rand en glaasje (maar wel mooie wijzeplaat) en 1 in onbekende staat, draden zijn afgeknipt en waar ze het huis ingaan lijken ze erg warm geweest. Mogelijk kan Bob die gebruiken dat jullie die meteen ook fixen of voor eeuwig juist afstelen oid.
Kijk eerst even in de FAQ.
wietsefs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 110
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:01
Locatie: Opende

Re: Toerenteller telt geen toeren

Bericht door wietsefs1 »

Ik zie het goed komen Kees.
Gebruikersavatar
Kees
250km gereden
250km gereden
Berichten: 479
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
Locatie: Doezum

Re: Toerenteller telt geen toeren

Bericht door Kees »

We zijn na het laatste bericht in dit topic ruim een maand verder in de tijd: even een update.

Ik heb van dr Bob en NIX toerentellers toegestuurd gekregen: top!Samen met mijn eigen zijn er nu dus 4 stuks.

Er zijn twee types en van elk type zijn twee exemplaren. Dat is wel mooi want zo is wellicht mogelijk voor beide types te ontdekken wat er aan scheelt.

Alle vier de tt's zijn verhuisd van Doezum naar Opende, waar Wietse het spul doormeet en probeert te herstellen. Dat doet hij tussen de bedrijven door, wat betekent dat er wel wat tijd over heen gaat voor we de eerste resultaten kunnen melden.

Het inwendige van mijn tt:
Afbeelding

De tt's van dr Bob en NIX:
Afbeelding

Op de laatste foto zie duidelijk het verschil tussen het inwendige van beide types. Uitwendig is er verschil in tellerplaat: de rechter tt (gelijk aan de mijne)heeft het woord YAMAHA, de linker beide tt's hebben dat niet. Beide types hebben niet de zelfde diameters.

Mogelijk is er een verschil in origineel of after market producten? De linker tt's lijken mij ook een latere, modernere versie.

Tot zover eerst. De bal ligt voorlopig nog even bij Wietse.
Succes, Wietse!



Groet'n uut Doezum,
Kees.
Groet uut Doezum,
Kees.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Toerenteller telt geen toeren

Bericht door NIX »

Ben heel benieuwd. Zou mooi zijn als er wat euvels bovenkomen die ook door anderen gefixt kunnen worden. Veel tellers zijn kaduuk.
Kijk eerst even in de FAQ.
wietsefs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 110
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:01
Locatie: Opende

Re: Toerenteller telt geen toeren

Bericht door wietsefs1 »

Ik zal mijn best doen.
wietsefs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 110
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:01
Locatie: Opende

Re: Toerenteller telt geen toeren

Bericht door wietsefs1 »

Ben al een poos bezig met een aantal kapotte tellers om de goede componenten te vinden maar doordat alle tellers dezelfde kwaal hebben kan ik de kapotte componenten niet goed lezen, defect is ontstaan door een overspanning waardoor 2 componenten ploffen en de tekens niet meer leesbaar zijn. Het zou opgelost kunnen worden door een hele toerenteller van binnen te bekijken of een schema van de toerenteller te bemachtigen maar ik kan ook niet ontdekken wie de fabrikant is. Zijn er hier mensen die er meer van weten?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Toerenteller telt geen toeren

Bericht door NIX »

In elk geval betekent het dat de meeste tellers kapot gaan aan te hoge spanning. Ben benieuwd of dat de voeding is of de puls. Voor beiden zou een beveiliging gebouwd kunnen worden, toch? Heb hier nog 1 gloednieuwe liggen.
Kijk eerst even in de FAQ.
wietsefs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 110
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:01
Locatie: Opende

Re: Toerenteller telt geen toeren

Bericht door wietsefs1 »

Klopt Nix, de ingaande spanning moet begrenst worden er zit een tor in waarvan ik de letters en cijfers zou willen weten en een zenerdiode die zijn beide geploft.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: Toerenteller telt geen toeren

Bericht door ginofs1 »

zo als NIX ons geleerd heeft moet de teller op de licht spoel worden aangesloten en blijft hij volgens mij heel.
omdat er in de originele beschrijving omschreven staat dat je de pulsdraad op de ontsteking spoel moet aansluiten gaan ze naar de kloten en werken ze slecht
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Toerenteller telt geen toeren

Bericht door NIX »

Hij moet zelfs op de witte, dus wordt altijd afgeregeld door de accu. Ik kan me voorstellen dat als een koplampje klapt, dat dan ook einde toerenteller kan betekenen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie