probleem met mijn 2RU
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 jan 2016, 16:54
- Locatie: Oss
probleem met mijn 2RU
Hallo, ik vroeg me af waarom mijn Yamaha fs1 2ru niet loopt met de orginele mikuni 10mm carburateur? Eerst lijkt alles goed maar naar zo'n 500m rijden lijkt het of het blokje zoiets heeft van, stik erin ik stop. Dan kan ik maximaal 10km/h rijden en soms slaat hij dan nog steeds af. Echter als ik een 16mm carburateur gebruik trekt de brommer goed door maar loopt met moeite 45km/h. Ook spuit de benzine uit de carburateur, niet in een straaltje maar eerder in een fijne nevel. Als ik de motor dan uitzet komt er witte rook/damp uit de carburateur. Ook is recent de gaskabel gebroken, het nokje in de gasschuif is hierbij kwijt geraakt, zou dit in het blok kunnen zitten? Want hierna begonnen de problemen ook. (Gaskabel komt van jmpbonderdelen.nl.) Weet iemand wat dit is en hoe ik dit kan veranderen? De brommer is voor dagelijks gebruik dus ik mis hem echt.
Laatst gewijzigd door JellevdS op 16 feb 2016, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
- Kees
- 250km gereden
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
- Locatie: Doezum
Re: probleem met mijn 2RU
Ha Jelle,
Balen dat 'ie slecht loopt. Even wat vragen. Hoe lang heb je deze brommer al. Heeft ie het wel goed gedaan? En met welke setup (carb, sproeier, cilinder, uitlaat). Wanneer ging ie slecht lopen. Hoe merkte je dat . En wat heb je net daarvoor misschien veranderd wat een verklaring kan zijn.
Balen dat 'ie slecht loopt. Even wat vragen. Hoe lang heb je deze brommer al. Heeft ie het wel goed gedaan? En met welke setup (carb, sproeier, cilinder, uitlaat). Wanneer ging ie slecht lopen. Hoe merkte je dat . En wat heb je net daarvoor misschien veranderd wat een verklaring kan zijn.
Groet uut Doezum,
Kees.
Kees.
-
- 100km gereden
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 30 jan 2016, 18:35
Re: probleem met mijn 2RU
de nevel duidt erop dat de carb terugblaast,het afgebroken gaskabelnokje kan de schijf beschadigt hebben waardoor hij niet meer afsluit en het gasmengsel eruit laat terwijl hij gesloten zou moeten zijn.
of de timing is verlopen.
of de timing is verlopen.
Aan de kreukels in de ductape herken je de vakman
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 jan 2016, 16:54
- Locatie: Oss
Re: probleem met mijn 2RU
Sinds ik mijn gaskabel heb vervangen, ik had eerst een namaak carburateur, deze is inmiddels vervangen voor een orginele mikuni 10mm, hetzelfde probleem, met een 16mm mikuni loopt hij wel maar heeft hij de al eerder beschreven problemen
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 jan 2016, 16:54
- Locatie: Oss
Re: probleem met mijn 2RU
René fs1 schreef:de nevel duidt erop dat de carb terugblaast,het afgebroken gaskabelnokje kan de schijf beschadigt hebben waardoor hij niet meer afsluit en het gasmengsel eruit laat terwijl hij gesloten zou moeten zijn.
of de timing is verlopen.
Bedoel je dan de timing van de ontsteking?
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: probleem met mijn 2RU
Ik probeer het anders: Heeft ie ooit wel goed gelopen?
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 jan 2016, 16:54
- Locatie: Oss
Re: probleem met mijn 2RU
Voor mijn gevoel niet, het motertje leek altijd al een klein beetje in te houden, verder liep het wel goed en reed hij ruim 50km/h
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: probleem met mijn 2RU
Dan kan het dus echt van alles zijn. Ik kan hier 100 mogelijke oorzaken opnoemen, maar eigenlijk moeten zowel ontsteking, cilinder/zuiger/kop en schijftiming/schijf en uitlaat gechecked worden.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 jan 2016, 16:54
- Locatie: Oss
Re: probleem met mijn 2RU
Bedankt, ik zal het blok er eens onderuit halen en openschroeven, iemand nog tips, dingen die dan vaak vervangen moeten worden en waar ik alles hét beste kan bestelen? Alvast hartelijk bedankt!
- jimf98
- 500km gereden
- Berichten: 896
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:23
- Locatie: Amsterdam
Re: probleem met mijn 2RU
Kijk eerst maar naar je ontsteking en de cilinder. Als daar niks mis mee is pas verder gaan klote.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: probleem met mijn 2RU
Hert blok hoeft er inderdaad niet onderuit. Met de versnelling is niets mis en de rest kun je gewoon bij. Begin met de makkelijke dingen.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 jan 2016, 16:54
- Locatie: Oss
Re: probleem met mijn 2RU
Oké bedankt, hoe zou ik de ontsteking het beste kunnen afstellen? En is het eventueel nodig om de contactpuntjes te vervangen?
- Kees
- 250km gereden
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
- Locatie: Doezum
probleem met mijn 2RU
Ha Jelle, ik zou eerst eens beginnen met het verwijderen van de uitlaat bougie en cilinder, inspecteer die en ga zo nodig ontkolen. Verwijderde carburateur en maak alle delen netje schoon. Inspecteer tank en benzinekraan en maak alles indien nodig goed schoon. Raadpleeg voor dit alles de FAQ, daarin staat alles goed omschreven.
Wanneer je de cilinder hebt verwijderd zou je nog even in het blok kunnen kijken of vissen of je het eindstuk van je gaskabel nog kunt vinden. Je zou ook de olie weg kunnen laten lopen om te kijken of ie daar mee komt. Daarna de olie terug of gelijk verversen.
Bouw daarna alles weer op en stel de carburateur af volgens de specificaties in de FAQ. Stel vervolgens de ontsteking af volgens de, je raad het al, FAQ.
Is alles netjes afgesteld en blijf je je probleem houden, vraag dan advies aan de ervaren specialisten van het forum zoals NIX, Gino en dat soort mannen. Doordat je al zoveel mogelijk zelf hebt gecontroleerd en goed afgesteld, is het voor hen ook beter mogelijk om je op weg te helpen.
Oh, ja: soms moet je de FAQ even twee keer lezen en meermalen proberen voordat je het onder de knie hebt (ook mijn ervaring).
SUCCES!!
Wanneer je de cilinder hebt verwijderd zou je nog even in het blok kunnen kijken of vissen of je het eindstuk van je gaskabel nog kunt vinden. Je zou ook de olie weg kunnen laten lopen om te kijken of ie daar mee komt. Daarna de olie terug of gelijk verversen.
Bouw daarna alles weer op en stel de carburateur af volgens de specificaties in de FAQ. Stel vervolgens de ontsteking af volgens de, je raad het al, FAQ.
Is alles netjes afgesteld en blijf je je probleem houden, vraag dan advies aan de ervaren specialisten van het forum zoals NIX, Gino en dat soort mannen. Doordat je al zoveel mogelijk zelf hebt gecontroleerd en goed afgesteld, is het voor hen ook beter mogelijk om je op weg te helpen.
Oh, ja: soms moet je de FAQ even twee keer lezen en meermalen proberen voordat je het onder de knie hebt (ook mijn ervaring).
SUCCES!!
Groet uut Doezum,
Kees.
Kees.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 jan 2016, 16:54
- Locatie: Oss
Re: probleem met mijn 2RU
Bedankt! Zal ik zeker doen!!