hpi ontsteking

Alles over de techniek en sleutelen

hpi ontsteking

Berichtdoor doedewind » 04 maart 2016, 14:26

Even een paar vragen Ik heb een gebruikte hpi ontsteking gekocht voor een fs1 zonder bobine , ik heb noch een bobine liggen van een scooter heeft het zelfde model als de hpi bobine 12v ,kun je die ook gebruiken ? en het cdi kastje is uitgevoerd met dubbele curve, gele draadjes los curve 1 draadjes door verbonden curve 2 wat houd dat in weet iemand dat? laad deze ontsteking de accu ook bij , Doede
doedewind
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 08 okt 2008, 21:05

Re: hpi ontsteking

Berichtdoor ginofs1 » 04 maart 2016, 14:47

doedewind schreef:Even een paar vragen Ik heb een gebruikte hpi ontsteking gekocht voor een fs1 zonder bobine , ik heb noch een bobine liggen van een scooter heeft het zelfde model als de hpi bobine 12v ,kun je die ook gebruiken ? en het cdi kastje is uitgevoerd met dubbele curve, gele draadjes los curve 1 draadjes door verbonden curve 2 wat houd dat in weet iemand dat? laad deze ontsteking de accu ook bij , Doede



welke type HPI heb je gekocht , maak even een foto
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14488
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Re: hpi ontsteking

Berichtdoor doedewind » 04 maart 2016, 15:07

Is de zelfde ontsteking die jmpb voor de fs1 aan bied op de website met dubbele curve
doedewind
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 08 okt 2008, 21:05

Re: hpi ontsteking

Berichtdoor wietsefs1 » 04 maart 2016, 17:33

Bobine is prima voor een HPI
wietsefs1
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 09 feb 2008, 21:01
Woonplaats: Opende

Re: hpi ontsteking

Berichtdoor doedewind » 04 maart 2016, 18:01

bedankt
doedewind
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 08 okt 2008, 21:05

Re: hpi ontsteking

Berichtdoor NIX » 04 maart 2016, 18:31

Is die dubbele curve voor begrenzing of juist voor verlating bij veel toeren?
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10231
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: hpi ontsteking

Berichtdoor doedewind » 04 maart 2016, 18:47

je kunt er ook een schakelaar tussen zetten hoe het werkt weet ik niet
doedewind
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 08 okt 2008, 21:05

Re: hpi ontsteking

Berichtdoor marco » 04 maart 2016, 19:01

NIX schreef:Is die dubbele curve voor begrenzing of juist voor verlating bij veel toeren?


Niet om te begrenzen iig.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22880
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: hpi ontsteking

Berichtdoor wietsefs1 » 06 maart 2016, 12:31

De verschillende curves hebben als doel dat je kunt kiezen of meer vermogen onderin of bij een hoger toerental met een betere topsnelheid, voor op de weg vind ik het een beetje overbodig, je zou dan een dip in je powerband kunnen compenseren door tussentijds met de curve te schakelen. werkt alleen bij flink getunede machines.
wietsefs1
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 09 feb 2008, 21:01
Woonplaats: Opende

Re: hpi ontsteking

Berichtdoor wietsefs1 » 06 maart 2016, 12:33

doedewind schreef:Even een paar vragen Ik heb een gebruikte hpi ontsteking gekocht voor een fs1 zonder bobine , ik heb noch een bobine liggen van een scooter heeft het zelfde model als de hpi bobine 12v ,kun je die ook gebruiken ? en het cdi kastje is uitgevoerd met dubbele curve, gele draadjes los curve 1 draadjes door verbonden curve 2 wat houd dat in weet iemand dat? laad deze ontsteking de accu ook bij , Doede


Werkt hij nog? de meeste HPI's die je gebruikt koopt zijn namelijk stuk.
wietsefs1
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 09 feb 2008, 21:01
Woonplaats: Opende

Re: hpi ontsteking

Berichtdoor doedewind » 06 maart 2016, 13:14

moet hem nog monteren Hpi ziet er uit als nieuw dus het is even af wachten
doedewind
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 08 okt 2008, 21:05

Re: hpi ontsteking

Berichtdoor fs-ael » 06 maart 2016, 20:16

Veel slechte ervaringen met hpi de laatste tijd hoor ik.
De mijne heb ik nu 10 jaar in gebruik. Heb tot nu toe 1x een 2 curve cdi kapot gehad.

draadjes vast (curve 2) werkt bij mij het beste trouwens.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar gebruiker
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
 
Berichten: 2126
Geregistreerd: 17 jun 2006, 20:02
Woonplaats: Andel / Ael

Re: hpi ontsteking

Berichtdoor wietsefs1 » 06 maart 2016, 22:12

2006 HPI was de beste tot nu toe.
wietsefs1
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 09 feb 2008, 21:01
Woonplaats: Opende

Re: hpi ontsteking

Berichtdoor ginofs1 » 06 maart 2016, 22:43

maar je moet wel een snelle (echt snel ) fs1 hebben anders is het helemaal niets :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14488
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Re: hpi ontsteking

Berichtdoor doedewind » 10 maart 2016, 22:51

vandaag de hpi ontsteking gemonteerd en afgesteld heb hem op 3 mm voor bdp afgesteld moter loopt goed klinkt veel feller prutelt niet meer met gas geven ,moet nog proef rit maken, heb er wel vertrouwen in Doede
doedewind
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 08 okt 2008, 21:05

Volgende

Keer terug naar Techniek en sleutelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron