Pagina 1 van 2

hpi ontsteking

Geplaatst: 04 mar 2016, 14:26
door doedewind
Even een paar vragen Ik heb een gebruikte hpi ontsteking gekocht voor een fs1 zonder bobine , ik heb noch een bobine liggen van een scooter heeft het zelfde model als de hpi bobine 12v ,kun je die ook gebruiken ? en het cdi kastje is uitgevoerd met dubbele curve, gele draadjes los curve 1 draadjes door verbonden curve 2 wat houd dat in weet iemand dat? laad deze ontsteking de accu ook bij , Doede

Re: hpi ontsteking

Geplaatst: 04 mar 2016, 14:47
door ginofs1
doedewind schreef:Even een paar vragen Ik heb een gebruikte hpi ontsteking gekocht voor een fs1 zonder bobine , ik heb noch een bobine liggen van een scooter heeft het zelfde model als de hpi bobine 12v ,kun je die ook gebruiken ? en het cdi kastje is uitgevoerd met dubbele curve, gele draadjes los curve 1 draadjes door verbonden curve 2 wat houd dat in weet iemand dat? laad deze ontsteking de accu ook bij , Doede



welke type HPI heb je gekocht , maak even een foto

Re: hpi ontsteking

Geplaatst: 04 mar 2016, 15:07
door doedewind
Is de zelfde ontsteking die jmpb voor de fs1 aan bied op de website met dubbele curve

Re: hpi ontsteking

Geplaatst: 04 mar 2016, 17:33
door wietsefs1
Bobine is prima voor een HPI

Re: hpi ontsteking

Geplaatst: 04 mar 2016, 18:01
door doedewind
bedankt

Re: hpi ontsteking

Geplaatst: 04 mar 2016, 18:31
door NIX
Is die dubbele curve voor begrenzing of juist voor verlating bij veel toeren?

Re: hpi ontsteking

Geplaatst: 04 mar 2016, 18:47
door doedewind
je kunt er ook een schakelaar tussen zetten hoe het werkt weet ik niet

Re: hpi ontsteking

Geplaatst: 04 mar 2016, 19:01
door marco
NIX schreef:Is die dubbele curve voor begrenzing of juist voor verlating bij veel toeren?


Niet om te begrenzen iig.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: hpi ontsteking

Geplaatst: 06 mar 2016, 12:31
door wietsefs1
De verschillende curves hebben als doel dat je kunt kiezen of meer vermogen onderin of bij een hoger toerental met een betere topsnelheid, voor op de weg vind ik het een beetje overbodig, je zou dan een dip in je powerband kunnen compenseren door tussentijds met de curve te schakelen. werkt alleen bij flink getunede machines.

Re: hpi ontsteking

Geplaatst: 06 mar 2016, 12:33
door wietsefs1
doedewind schreef:Even een paar vragen Ik heb een gebruikte hpi ontsteking gekocht voor een fs1 zonder bobine , ik heb noch een bobine liggen van een scooter heeft het zelfde model als de hpi bobine 12v ,kun je die ook gebruiken ? en het cdi kastje is uitgevoerd met dubbele curve, gele draadjes los curve 1 draadjes door verbonden curve 2 wat houd dat in weet iemand dat? laad deze ontsteking de accu ook bij , Doede


Werkt hij nog? de meeste HPI's die je gebruikt koopt zijn namelijk stuk.

Re: hpi ontsteking

Geplaatst: 06 mar 2016, 13:14
door doedewind
moet hem nog monteren Hpi ziet er uit als nieuw dus het is even af wachten

Re: hpi ontsteking

Geplaatst: 06 mar 2016, 20:16
door fs-ael
Veel slechte ervaringen met hpi de laatste tijd hoor ik.
De mijne heb ik nu 10 jaar in gebruik. Heb tot nu toe 1x een 2 curve cdi kapot gehad.

draadjes vast (curve 2) werkt bij mij het beste trouwens.

Re: hpi ontsteking

Geplaatst: 06 mar 2016, 22:12
door wietsefs1
2006 HPI was de beste tot nu toe.

Re: hpi ontsteking

Geplaatst: 06 mar 2016, 22:43
door ginofs1
maar je moet wel een snelle (echt snel ) fs1 hebben anders is het helemaal niets :wink:

Re: hpi ontsteking

Geplaatst: 10 mar 2016, 22:51
door doedewind
vandaag de hpi ontsteking gemonteerd en afgesteld heb hem op 3 mm voor bdp afgesteld moter loopt goed klinkt veel feller prutelt niet meer met gas geven ,moet nog proef rit maken, heb er wel vertrouwen in Doede