hpi ontsteking

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
krabbie
50km gereden
50km gereden
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 jan 2013, 21:28

Re: hpi ontsteking

Bericht door krabbie »

HPI ontsteking voldoet bij mij prima. Ik heb inmiddels ook de versie met śchakelaar' voor een andere curve. Deze schakelaar doet niets anders dan de curve 3 graden te verlaten/vervroegen.

Hiermee kun je dus supersnel testen wat het effect zou zijn van het 3 graden vroeger of later zetten van de ontsteking. Je merkt het verschil vooral als je op topsnelheid rijd en dan de schakelaar in de andere stand zet.

Afbeelding

Ik heb gehoord dat de HPI ontstekingen in de brommercross veel stuk gaan. Kan te maken hebben met te warm worden. Bij mij (racer) geen probleem, kan de warmte prima kwijt.
wietsefs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 110
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:01
Locatie: Opende

Re: hpi ontsteking

Bericht door wietsefs1 »

De ontstekingen gingen niet alleen in de brommercross stuk maar veel bij luchtgekoelde brommers, ik race met een luchtgekoelde 50 cc Kreidler, kostte me soms 3 binnenrotor ontstekingen op een dag. Nu hebben ze het beter voor elkaar. Toen ze kwamen met de voorloper van de 2-ten en de eerste 2-ten was het een drama maar dat is nu verbeterd.
doedewind
50km gereden
50km gereden
Berichten: 56
Lid geworden op: 08 okt 2008, 22:05

Re: hpi ontsteking

Bericht door doedewind »

zaterdag heb ik er mee gereden het is geweldig hoe snel de fs1 optrekt stationair blijft hij ook goed lopen zelfs vrij laag in toeren, probeer nu een bestaande licht spoel te pas te maken zodat ik weer licht heb,
chris van riel
100km gereden
100km gereden
Berichten: 111
Lid geworden op: 25 jun 2014, 19:37
Locatie: Zwolle

Re: hpi ontsteking

Bericht door chris van riel »

Sorry voor mijn onderbreking, maar hoe kan je zien van welk bouwjaar je hpi is.. en waar kan je vinden welke curve er op die cdi geprogrammeert is?
Gebruikersavatar
krabbie
50km gereden
50km gereden
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 jan 2013, 21:28

Re: hpi ontsteking

Bericht door krabbie »

chris van riel schreef:Sorry voor mijn onderbreking, maar hoe kan je zien van welk bouwjaar je hpi is.. en waar kan je vinden welke curve er op die cdi geprogrammeert is?

Er staan een aantal curve's op de site van HPI. Wellicht staat de jouwe er ook bij:
http://www.hpi.be/068.php?cyl=1
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: hpi ontsteking

Bericht door ginofs1 »

een fs1 maakt niet zo veel toeren, de curve gaat pas echt werken als een fs1 uitgescheten is
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie