keihin problemen.

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

keihin problemen.

Bericht door rubberbutt »

Ok, niet echt een een FS1 probleem, maar een carburateur probleem. Gaat om een MB5, en dan met name de standaard 13mm Keihin carburateur HM166

Carburateur is origineel, dus 30 jaar oud. Heeft heel lang stilgestaan. Carb. zelf schoongemaakt mety wasbenzine,terpentine, schoonmaakzaijn.

Hij begon te lekken uit de overloop. Meestal is dat de slijtage van de vlotternaald. Uit voorzorg ook maar nieuwe vlotterbak pakking geplaatst.
Standaard zit er een rubberen "peesje" in, maar die zijn los niet meer te krijgen. Moet je een setje kopen. Ik heb nu dus de papieren vlotterpakking.
Bij Leertouwer nieuwe Keihin gurtner vlotternaald gehaald. carb. weer in elkaar gezet.
Op de brommer plaatsen.
Luchtschroeg 1,5 slag uit. Aantrappen, je de brommer loopt, na 2 sec. valt hij weer uit. Ik weet zeker dat het geen probleem is met verstopte bezineleiding/ of kraan is.
Want ik heb een 16mm Mikuni geplaatst, en daar loopt hij wel goed.
Het probleem zit dus echt in de keihin carburateur. Heb het ding bij Leertouwer ingespoten met Yamaha carburateur reiniger, nachtje in laten trekken, maar dat helpt dus ook niet.

Zit er dan toch een kanaaltje in de carburateur body verstopt ? Zou ultrasoon reiniging uitkomst bieden ? of kan ik die keihin maar gewoon beter in de bak pleuren ?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: keihin problemen.

Bericht door NIX »

Laat 'm een nachtje in de dasty weken. In kokend water uitspoelen en alle gaten schoonpurken met en naald of dikke rafel van een binnenremkabel oid.

Of stop er een nieuwe bougie in.
Kijk eerst even in de FAQ.
René fs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 126
Lid geworden op: 30 jan 2016, 18:35

Re: keihin problemen.

Bericht door René fs1 »

NIX schreef:Laat 'm een nachtje in de dasty weken. In kokend water uitspoelen en alle gaten schoonpurken met en naald of dikke rafel van een binnenremkabel oid.

Of stop er een nieuwe bougie in.


Een nieuwe bougie?.........in een carburateur?......
Aan de kreukels in de ductape herken je de vakman
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: keihin problemen.

Bericht door NIX »

Wat jij wil.
Kijk eerst even in de FAQ.
wouter92
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2012, 21:33

Re: keihin problemen.

Bericht door wouter92 »

Ik gooi mijn carburateurs dan altijd even een 3 kwartier in de ultrasoon reiniger, werkt naar mijn idee het beste om ze goed te reinigen.

Groeten
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

Re: keihin problemen.

Bericht door rubberbutt »

tsja zou ik ook doen, als ik er 1 had. Maar ik moet het maar met dasty doen. Heb inmiddels een gloednieuwe originele mikuni 16mm gescoord, en dat voor maar €35.
Moest alleen even ander aanzuigrubber op. Die keihin probeer ik nog wel eens uit.Als hij goed is, gaat hij weg op mp.nl
Plaats reactie