ik heb een 49cc 3E8 cilinder!
en een snelle uitlaat...
en een 10 mm carb
en me voortandwiel is 13.. en me achtertand wiel is 46 :S
en ik ga 47!
ligt zeker aan tandwielen :S?
Maar wat je kan doen is een 16mm carb erop zetten (let wel dat je een ori fixxed, de immi zuigen zwaar) En dan gelijk een grotere sproeier erin anders heb je zo een warmloper te pakken. En dan tegelijkertijd met dat je vertanding naar 13-44
Nou je setup is sowieso best langzaam.. maar achter zou je er wel een 44 op kunnen gooien als je hem harder wil laten rijden zou ik beginnen met bijvoorbeeld een fs1 cilinder en een 16 mm carb, dan haal je de 75 wel
ik heb bij jmpb een 16 mm carb besteld gewoon zon goedkopen met handchoke!
maar daar in moet ik die sproeier ook nog veranderen
en wat nog meer (graag niet TE in brommer taal praten heb hem nog maar net :p moet nog inkomen)
Een 3E8 cilinder is een laagtoerige cilinder en een FS1 cilinder een hoogtoerige. Hoe meer toeren, hoe meer snelheid, dus je gaat met een FS1 cilinder wss. sneller
oh k*t..
ik heb een 3E8 cilinder.. en een 16 mm carb besteld.. (immi bij jmpb)
met nog een paar dingen.. hoe hard zou hij dat gaan met deze tandwiel verhouding?]
voortandwiel : 13
achtertand wiel : 46
Ja als je de sproeier van je 10 mm carb overzet dan gaat dat nie tgoed met je cilinder (krijgt hij te weinig brandstof voor het aantal lucht dat erdoor komt), maar ik weet zeker dat je op Marktplaats nog wel een 16 mm kan vinden, want die van JMPB zijn kwalitatief niet zo goed (niet goed af te stellen). Niet dat JMPB niet goed is, integendeel. Maar de immi carbjes zijn niet zo goed !
Ik denk dat je een 160 of 170 sproeier in een 16 mm carb moet zetten
Niels schreef:Een 3E8 cilinder is een laagtoerige cilinder en een FS1 cilinder een hoogtoerige. Hoe meer toeren, hoe meer snelheid, dus je gaat met een FS1 cilinder wss. sneller
hoogtoerig wil niet zeggen dat hij veel toeren draait, hoogtoerig wil zeggen dat de powerband, dus het toerengebied waar je veel koppel hebt pas in de hogere toeren begint. bij hoogtoerige cilinders is de powerband vaak kort. maar wel erg krachtig. maar hoogtoerige cilinders draaien inderdaad vaak wel veel toeren en zijn over het algemeen genomen toch best snel. maar als je bijvoorbeeld een 3e9 cilinder hebt, die is iets hoogtoeriger dan een f5b, maar toch is de f5b sneller
@reddevil, wel goed afstellen he. dan hou je je spulletjes heel en heb je ook echt wat aan die 16mm. als je nog geen ervaring hebt met afstellen is het mischien beter om iemand te vragen die hier bij wil helpen