tandwielen

Alles over de techniek en sleutelen
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

tandwielen

Bericht door reddevil »

ik heb een 49cc 3E8 cilinder!
en een snelle uitlaat...
en een 10 mm carb
en me voortandwiel is 13.. en me achtertand wiel is 46 :S
en ik ga 47!
ligt zeker aan tandwielen :S?
Martijn

Bericht door Martijn »

Wel handig voor de pliesies !

Maar wat je kan doen is een 16mm carb erop zetten (let wel dat je een ori fixxed, de immi zuigen zwaar) En dan gelijk een grotere sproeier erin anders heb je zo een warmloper te pakken. En dan tegelijkertijd met dat je vertanding naar 13-44 :)
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Het is wel verstandig om minimaal 13/44 te steken en een 16mm carb :shock:
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Nou je setup is sowieso best langzaam.. maar achter zou je er wel een 44 op kunnen gooien :wink: als je hem harder wil laten rijden zou ik beginnen met bijvoorbeeld een fs1 cilinder en een 16 mm carb, dan haal je de 75 wel :wink:
Martijn

Bericht door Martijn »

3e9 rijdt ook goed hard hoor (mijn ervaring dan) Ik reed er 70 mee op de weg en 65 op de rdw rollenbank :)
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

ik heb bij jmpb een 16 mm carb besteld gewoon zon goedkopen met handchoke!
maar daar in moet ik die sproeier ook nog veranderen :?
en wat nog meer (graag niet TE in brommer taal praten heb hem nog maar net :p moet nog inkomen)
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

fs1 cilindeR?
wat is een 3E8 cilinder dan? een slome?
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Als ik jou was zou ik die bestelling annuleren en een orri carb kopen, want die immitatie dingen zijn echt schijt..
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Een 3E8 cilinder is een laagtoerige cilinder en een FS1 cilinder een hoogtoerige. Hoe meer toeren, hoe meer snelheid, dus je gaat met een FS1 cilinder wss. sneller :D
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

oh k*t..
ik heb een 3E8 cilinder.. en een 16 mm carb besteld.. (immi bij jmpb)
met nog een paar dingen.. hoe hard zou hij dat gaan met deze tandwiel verhouding?]
voortandwiel : 13
achtertand wiel : 46 :?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Moet toch wel minstens 60 gaan met die 16mm :D
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

mooi..
ja met die 16mm maar is die tandwiel verhouding wel lekker?
iedereen praat over 44 of 39 achter en ik heb 46!
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

ik heb bij jmpb een 16 mm carb besteld gewoon zon goedkopen met handchoke!
maar daar in moet ik die sproeier ook nog veranderen? :?
Martijn

Bericht door Martijn »

Ja als je de sproeier van je 10 mm carb overzet dan gaat dat nie tgoed met je cilinder (krijgt hij te weinig brandstof voor het aantal lucht dat erdoor komt), maar ik weet zeker dat je op Marktplaats nog wel een 16 mm kan vinden, want die van JMPB zijn kwalitatief niet zo goed (niet goed af te stellen). Niet dat JMPB niet goed is, integendeel. Maar de immi carbjes zijn niet zo goed !

Ik denk dat je een 160 of 170 sproeier in een 16 mm carb moet zetten :)
edje

Bericht door edje »

Niels schreef:Een 3E8 cilinder is een laagtoerige cilinder en een FS1 cilinder een hoogtoerige. Hoe meer toeren, hoe meer snelheid, dus je gaat met een FS1 cilinder wss. sneller :D


hoogtoerig wil niet zeggen dat hij veel toeren draait, hoogtoerig wil zeggen dat de powerband, dus het toerengebied waar je veel koppel hebt pas in de hogere toeren begint. bij hoogtoerige cilinders is de powerband vaak kort. maar wel erg krachtig. maar hoogtoerige cilinders draaien inderdaad vaak wel veel toeren en zijn over het algemeen genomen toch best snel. maar als je bijvoorbeeld een 3e9 cilinder hebt, die is iets hoogtoeriger dan een f5b, maar toch is de f5b sneller :wink:

@reddevil, wel goed afstellen he. dan hou je je spulletjes heel en heb je ook echt wat aan die 16mm. als je nog geen ervaring hebt met afstellen is het mischien beter om iemand te vragen die hier bij wil helpen :wink:
Plaats reactie