zuiger verkeerd??

Alles over de techniek en sleutelen
mzzz
50km gereden
50km gereden
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25

zuiger verkeerd??

Bericht door mzzz »

Hallo
Heb voor mijn fs1 schijvenblok een fs1 cilinder aangeschaft, nu vraag ik mij af of er wel de juiste zuiger bij zit.
De zuiger heeft 1 veer en het hemd is aan de inlaatkant 2 cm korter dan aan de uitlaat kant.Hierdoor zijn de spoelpoorten niet afgedekt als de zuiger in bdp staat
Heb ik voor mijn schijvenblok de juiste zuiger??
Groet Jan
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: zuiger verkeerd??

Bericht door ginofs1 »

mzzz schreef:Hallo
Heb voor mijn fs1 schijvenblok een fs1 cilinder aangeschaft, nu vraag ik mij af of er wel de juiste zuiger bij zit.
De zuiger heeft 1 veer en het hemd is aan de inlaatkant 2 cm korter dan aan de uitlaat kant.Hierdoor zijn de spoelpoorten niet afgedekt als de zuiger in bdp staat
Heb ik voor mijn schijvenblok de juiste zuiger??
Groet Jan


een fs1 zuiger heeft altijd 2 veren
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mzzz
50km gereden
50km gereden
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25

Re: zuiger verkeerd??

Bericht door mzzz »

Ja gino dat meende ik ook ergens gelezen te hebben
Het is een wel een originele yamaha zuiger (race, geen L veer)
Maar hoe zit dat met dat ingekorte zuiger hemd is dat voor motoren met membraan inlaat?
Want hij wil ook geen toeren maken
Gr jan
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: zuiger verkeerd??

Bericht door marco »

Is denk een Noguchi zuiger
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: zuiger verkeerd??

Bericht door NIX »

Dat hemd maakt geen bal uit. Kort, lang, lopen doet ie er prima op. Bij een RD/DT is het een ander verhaal. Grootste zorg is of die ene veer de boel koel genoeg houdt.
Kijk eerst even in de FAQ.
mzzz
50km gereden
50km gereden
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25

Re: zuiger verkeerd??

Bericht door mzzz »

Het is inderdaad een Noguchi zuiger er staat yamaha aan de binnenkant van de zuiger.
Deze dus niet gebruiken?!
Even een achtergrond verhaaltje.
Na gino's bewerkte kopje te hebben geplaatst en de sproeier nog een maatje te hebben vergroot liep de brommer prima (rond de 75).
Aangezien ik ook de eigenschappen van een FS1 cilinder wel eens wilde uitproberen een gehoonde oude FS1 imi gekocht met de genoemde zuiger.
Bij het demonteren van de F5B cilinder kreeg ik de schrik van m,n leven,op de zuiger en in de cilinder een flinke kras.
Er bleek een stukje van een pistonpenveer afgebroken te zijn en die heeft voor een mm diepe kras gezorgt.
Ik heb hier tijdens het rijden niets van gemerkt.Heb ook niets meer kunnen terugvinden in het carter of uitlaat.
Goed dus dan maar de fs1 cilinder met de nieuwe zuiger gemonteerd.Tijdens het rijden viel mij op dat de gasaanname niet goed is hij wil geen toeren draaien wel een hoop herrie en trillingen uit het blok.
Dus weer terug naar de oude cilinder,kras geschuurd,zuiger geschuurd,En gek genoeg ook trillen en niet lekker lopen met halfgas,lijkt wel op een soort viertakten maar hij versnelt wel en loopt ook nog 75.
Snap er niets meer van ,kann er mechanisch toch iets een opdonder gehad hebben ?
gr Jan
mzzz
50km gereden
50km gereden
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25

Re: zuiger verkeerd??

Bericht door mzzz »

Zojuist gasnaald tandje laten zakken geen verbetering
Sproeier van 190 naar 180 en andere gebruikte vlotterpakking gebruikt,nu stuk beter.
Ik heb in het verleden grote problemen gehad bij het bepalen van de juiste sproeier,elke keer als ik een andere sproeier monteerde liep de brommer daarna waardeloos/verzoop was alleen aan het 4 takten.
Tot ik erachter kwam dat de vlotterkamerpakking zeer kritisch is.Kan hem hoogstens 2 maal gebruiken anders gaat het mis.het moet ook een dikke originele pakking zijn waarom is dit zo kritisch??? tis origineel spul.
Zal maar weer een paar pakkingen gaan bestellen zodat ik deze kan uitsluiten .
Het rare is dat alles perfect liep en de carb er voor het wisselen van de cilinders niet af hoeft.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: zuiger verkeerd??

Bericht door marco »

De oude originele pakkingen zijn meestal uitgehard/uitgedroogd en de imi pakkingen zijn te dun
Yamaha Sheriff 1981
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Re: zuiger verkeerd??

Bericht door fs-ael »

Die Nogushi zuigers deden het bij mij prima. heb er meerdere gehad.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
mzzz
50km gereden
50km gereden
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25

Re: zuiger verkeerd??

Bericht door mzzz »

marco schreef:De oude originele pakkingen zijn meestal uitgehard/uitgedroogd en de imi pakkingen zijn te dun

Waarom is dat zo kritisch? Raakt de onderkant van de sproeier de deksel?
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Re: zuiger verkeerd??

Bericht door athenayamaha »

Ik gebruik al heel lang (jaren) dezelfde Vlotterbak pakking, heb er nog geen problemen mee gehad. Zijn de pakkingvlakken wel goed recht? zit er niet ergens iets tussen zodat hij bij het vast draaien wel vast lijkt maar toch niet goed afsluit? noem zo maar even iets hoor. 8)
mzzz
50km gereden
50km gereden
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25

Re: zuiger verkeerd??

Bericht door mzzz »

Niet goed afsluiten is niet het probleem,er lekt niets het gaat over het verzuipen en 4takten als de pakking door meermaals gebruik wat platter wordt (en ik draai de schroef bewust al voorzichtig vast)
De vlotter lijkt goed te werken want er loopt geen benzine uit de overloop.
De pakking is er ook meer voor om te voorkomen dat de benzine uit het bakje klotst,het benzine niveau staat altijd onder de pakking
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: zuiger verkeerd??

Bericht door NIX »

Een mij totaal onbekend verschijnsel.
Kijk eerst even in de FAQ.
mzzz
50km gereden
50km gereden
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 dec 2007, 14:25

Re: zuiger verkeerd??

Bericht door mzzz »

NIX schreef:Een mij totaal onbekend verschijnsel.

Ja..dat heb ik weer :cry:
Chappie
50km gereden
50km gereden
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 mar 2016, 13:20
Locatie: Dalfsen

Re: zuiger verkeerd??

Bericht door Chappie »

Al een oplossing gevonden? Mijn FS1 cilinder met noguchi geeft precies hetzelfde probleem.. hij maakt wel toeren maar het schiet echt niet op, met mijn oude zuiger ging dit een heel stuk rapper..

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
Plaats reactie