Motor hapert wanneer warmgereden

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ruudc
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2015, 21:11
Locatie: Herten
Contacteer:

Motor hapert wanneer warmgereden

Bericht door ruudc »

Hi allemaal,

Zojuist in het onverwacht goede weer een lekker ritje gemaakt. Nu viel me alleen het volgende op:

Toen ik eenmaal een kilometer of 15-20 gereden had, begon de brommer wat te haperen bij het optrekken. Hij pruttelde wat of hield een keer in, en wilde niet echt doorrijden. Met voorzichtig gasgeven kon ik toch verder optrekken, en wanneer ik dan gewoon in de 4 op snelheid reed, was er niks aan de hand.

Het zelfde probleem doet zich ook voor wanneer ik stil sta en gas geef in de neutraal. Ik heb op het eind van de rit een kort filmpje genaakt waarin je het goed hoort. In het begin van de rit en ook toen de brommer eennaam gewoon warm gelopen was, deed dit probleem zich niet voor. Het kwam pas echt na een poosje rijden. Iemand een idee wat het kan zijn?

https://vimeo.com/169099464


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Don't waste your time, or time will waste you.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Motor hapert wanneer warmgereden

Bericht door pee67 »

Slechte ontstekingsspoel?
Bobine?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Re: Motor hapert wanneer warmgereden

Bericht door athenayamaha »

Zeker de ontsteking. Heb hetzelfde gehad met mijn 2ru. Heb er nu een Gino's ontsteking op (elektronisch) en alle problemen zijn weg. Heb je wel wel een originele Bobine? De imitatie bobines zijn niet best... De oude FS1 ontstekingen waren veel stabieler. (bv. Die met het alu vliegwiel) succes met het oplossen van dit vervelende probleem.
Plaats reactie