homoet

Alles over de techniek en sleutelen
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja precies nou het puntje op de i zit erop :D
ties1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:54

Bericht door ties1 »

Hey Iedereen,

Ik heb ook het probleem dat hij lekt daar waar de bocht in de homoet gaat komt ook veel rook uit enzo.
Maar ik zie op die foto bij jou mpro09 zo'n blauwe ring erin zitten. Ik vroeg me af hoe je eraan kwam :?:
Want ik had al dat gelezen dat je wel 2 sneetjes in je homoet kan zagen maar dat doe ik toch liever niet :).

Groetjes,
Ties
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

hoi ties, dat blauwe is vloeibare pakking. Ik heb er ook vloeibare pakking tussen zitten. Dat sluit het beste af, en je hoeft geen sleuven in je uitlaat te zagen :)
ties1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:54

Bericht door ties1 »

Okay ik heb nog wel wat liggen dan ga ik dat proberen.
Dankje!!
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

ik heb nu ook bijna een week een homoet... rijd echt geweldig :D moet nog wel men cil 200 km inrijden (heb nu al 300 gehad in een halve week :shock: ) optrekken is geweldig en soms trek ik hem ff open, hij gaat nu mooi door van 3 naar 4 naar tot 75 en dan zak ik weer terug naar 50 \ 60
ik heb een goeie slangklem bij overgang van bocht naar homoet en bij mij is de verf die binnen in de ingang van de uitlaat mooi gesmolten en is hij daarom nu stil bij de bocht...
je moet je uitlaat wartel niet strakker aandraaien dan nodig(stoppen als hij niet meer lekt) anders scheurt je flens af(heb ik gehad)
verder:
-wat hebben julie veranderd aan je rempedaal dodat hij niet tegen de homoet aankomt?
-is er nog wat te doen aan de takkeherrie als je bijna tegen max toeren komt bij mij 75 kmh (enorm schel en hard, te hard :? )
edit: waar hebben julie de homoet vandaan en wat hebben julie ervoor neergeteld? ik bij yampe\bromfietsallerlei in spankeren voor 64.75 (70 - 7.5% korting)
petje
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 jun 2006, 13:37
Locatie: Werkendam

Bericht door petje »

ik zou het al niet eens meer weten, is zo lang geleden :D

teneerste wat betreft de rempook, als je de homoet goed hangt komt die er net niet tegen en soms ook wel en dan is het toch nog geen ramp, als die maar wel een beetje gaaf staat.

en als die zo erg terug zakt in zn 4 loopt die toch niet echt goed nog lijkt.

en die bochtje of wat voor bochtje kun je er allemaal aan lassen....of je steekt hen iets er in en laat hem mooi vullen/ dichtlassen desnoods klop je het bochtje wat kleiner.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ik heb nu een dubbele pakking er tussen zitten en nu kan ik hem goed zoals het hoort op de cilinder draaien

bij mij heeft me rempedaal altijd tegen de uitlaat gezeten en ik laat hem lekker zo zitten :D

mischien zat er bij jou nieuwe geen demperwol in ofzo

eni khad hem voor dacht ik 69 bij 50cc daar heb ik ook de bocht en wartel mee besteld
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik heb hem geruild tegen een imitatie hoge uitlaat met wat werk :P Inclusief bocht.
Herrie maakt die van mij niet echt, ofjah, niet ineens bij een toerental extreem veel, alleen als die in de powerband komt wordt het natuurlijk wel meer als normaal. Ik heb zelf m'n rempedaal iets bijgebogen zodat hij wat mooier staat. Verder rijd ik gewoon met 1 pakking bij de cilinder.
petje
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 jun 2006, 13:37
Locatie: Werkendam

Bericht door petje »

ik ken die van jou mp09 , en heb er op gereje...mar die hing ter toen de tijd slecht bij, en de pook stond meem ik nog al hoog.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja maar die uitlaat heb ik er niet bij gekocht dit is een nieuwe

en stond het rempedaal toen al helemaal omgebogen? de gene van wie ik hem gekocht had zei dat het kwam omdat ie was gevallen het rempedaal had igg diepe groeven in met carterkap gemaakt
Plaats reactie