Tandwielverhouding info/ tips

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Tandwielverhouding info/ tips

Bericht door marco »

de zuigerveren moet je niet schuren
Yamaha Sheriff 1981
max1193
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 mei 2016, 09:04
Locatie: Middelburg

Re: Tandwielverhouding info/ tips

Bericht door max1193 »

Dat bedacht ik me zo net ook, nouja aldoende leert men zal ik maar zeggen :lol:
Het was een lekker klus weekend!
Ik ben benieuwd of alleen nieuwe zuigerveren het nu oplossen.
Anders dacht ik om hem te laten opboren naar eerste overmaat en dan is meteen alles nieuw en fris!
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Tandwielverhouding info/ tips

Bericht door marco »

Opboren is natuurlijk altijd beter maar een setje veren kost maar een paar euro en dan kan je ook nog heel lang rijden.
Yamaha Sheriff 1981
max1193
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 mei 2016, 09:04
Locatie: Middelburg

Re: Tandwielverhouding info/ tips

Bericht door max1193 »

Ik heb de nieuwe zuigerveren inmiddels ingereden. De cilinder lijkt me zo op het gevoel weer helemaal prima.
Vandaag heerlijk getoerd, dijkje op en af, stukken vol gas en met dit warme weer, niets aan de hand!
Ook start hij altijd de eerste keer trappen zonder choke.
Alleen tevreden ben ik nog niet :mrgreen:
Hij loopt namelijk met 3/4 gas net zo hard als op vol. Ook houd hij in de eerste twee versnellingen in als ik hem door wil trekken. Als hij echt heet is in de tweede niet echt meer, maar in de eerste sowieso. Hij krijgt het brandstof aanbod niet weg, het klinkt als verzuipen in benzine.
Toen vanavond een sproeier 110 van Sjon uitgeprobeerd (nu 120 origineel) alleen toen deed hij het helemaal niet meer lekker op top (-10km/h en stoten rook afwisselend met inhouden), wel nog even zonder deksel geprobeerd met die 110 omdat ik toch bezig was, hij trok toen als een raket in de eerste twee versnellingen, daarna bagger :mrgreen:

Mijn gevoel zegt me de compromis tussen het eerste en tweede, dan zou hij mooi door moeten trekken denk ik toch?
Ik ga binnenkort met die 120 de gasnaald eentje lager hangen (staat nu op midden) en de luchtschroef nog is herzien. Op m'n gemak wil ik ook die 110 nog wel is proberen en ik heb nog een 100 gekocht.
Ik zal laten weten hoe dat uitpakt!
Plaats reactie