Erg spannend om de brommer terug in gang te zetten. Dit lukte gelukkig goed.
Echter heb ik nu problemen met de koppeling. (voorheen nooit problemen gehad) Hij ontkoppelt niet genoeg, denk ik.
Als je de brommer laat uitbollen in 2e, 3e of 4e versnelling, met koppelingshendel helemaal ingeduwd, dan gaat ie toch stilvallen. In 1e lukt meestal wel.
Dan maar eens naar de faq gekeken.
Eerst je kabel flink terugstellen met de spanner op de kap tot er heel veel speling in zit. Dan de contramoer op je wormwieltje 1/4-1/2 slag losdraaien. Het stukje schroefdraad is dan in- en uit te draaien met een kleine kruiskop. Eerst eens een stukje uitdraaien. Daarna indraaien tot je een beetje weerstand voelt, en ongeveer 1/8-1/4 weer losdraaien. Met de sleutel 10 het contra moertje aandraaien terwijl je met je schroevendraaier het stukje draad tegenhoudt. Koppelingskabel weer strakzetten tot je nog wel wat speling in de handle kunt zien. Je koppeling is nu goed gesteld.
Dit uitgevoerd, maar nog steeds zelfde probleem.
Wat kan ik best eerst nog proberen? Of waar moet ik zeker eens naar kijken?
Nog een opmerking. Ik ben de brommer ondertussen aan het inrijden. Al verschillende keren rond de blok gereden; en ondertussen al 3km-tochtjes. Dan zet ik de brommer in de garage om af te koelen. Nu valt mij een heel speciale geur op.
Het ruikt wat naar verbrand rubber. Ik dacht eerst mss de remmen die aanlopen, maar het voelt daar niet warm, en geur lijkt echt van blok te komen.
Is dit normaal bij inrijden? Of kan het toch iets te maken hebben met koppelingsproblemen?