marco schreef:Nee zo op het eerste gezicht niet maar als je goed kijkt. Dan zie je dat het zo niet hoort te zitten
Ha Marco, waar zie je dat dan aan?
marco schreef:Nee zo op het eerste gezicht niet maar als je goed kijkt. Dan zie je dat het zo niet hoort te zitten
FrankFS1 schreef:pee67 schreef:FrankFS1 schreef:Ik heb ook het idee dat als ik de koppelingsworm wel op de 'juiste manier' monteer het probleem niet opgelost wordt. Er staat namelijk al genoeg spanning op de kabel en de kabel blijft even lang dus dan zal de koppelingsworm niet verder naar binnen gaan en de koppelingsplaten ook niet verder uit elkaar drukken. Of zie ik dit verkeerd? De 'holle kies' zal ik dan wel bestellen voor de zekerheid.
Ik hoor het
Maar als je de koppelingsworm en hevel wel op de juiste manier monteert weet je in ieder geval zeker dat dat geen punt van discussie kan zijn.
Ik weet even niet wat voor een FS1 jij hebt, maar als je een schijfremuitvoering hebt en je koppelingskabel staat al
op spanning heb je dan wel de juiste koppelingskabel gemonteerd?
Ik heb een 2f2 met schfijrem, heb naar mijn inzien wel de juiste kabel. Ik snap ook niet waarin de kabel zou moeten verschillen tussen een trommelrem en schrijfuitvoering, stuur blijft immers op dezelfde plaats..
Hoe kan ik overigens testen of de koppeling goed is afgesteld en gemonteerd?
Kees schreef:marco schreef:Nee zo op het eerste gezicht niet maar als je goed kijkt. Dan zie je dat het zo niet hoort te zitten
Ha Marco, waar zie je dat dan aan?
FrankFS1 schreef:Ja op de foto staat er al flink wat spanning op.
Ik heb de 'holle kies' gemonteerd en opnieuw afgesteld en merk dat hij al beter is.
Als ik hem in zn 1 zet en de koppeling inknijp, moet het achterwiel dan net zo 'makkelijk' rond kunnen draaien als in zn vrij?
Nu staat er nog steeds wat weerstand op, of is dat normaal?