yamaha fs1 2ru

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
abel
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2007, 22:12

yamaha fs1 2ru

Bericht door abel »

Hallo allemaal,

Mijn yamaha loopt prima werkelijk starten en lopen.
Maar als ik overschakel naar de drie dan valt hij terug doe ik dan de choke erbij gaat hij weer verder.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Groeten,
Abel
Jelle

Bericht door Jelle »

hoi abel , ik verplaats je topic even naar de juiste sectie!
Gebruikersavatar
Jables
100km gereden
100km gereden
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2006, 19:51
Locatie: Millingen aan de Rijn

Bericht door Jables »

denk dat je sproeier te klein is... Wat als je de choke trekt, krijgt hij meer benzine, als ie daardoor beter gaat rijden krijgt hij dus voor het choke trekken te weinig. Ik zou t eens gaan proberen met een grotere sproeier.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

jup£.. ook mijn idee, wat steekt er nu in? en hoe groot is de carb?
when men were men, and helmets were for divers
abel
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2007, 22:12

Bericht door abel »

YamaSam schreef:jup£.. ook mijn idee, wat steekt er nu in? en hoe groot is de carb?


Ik denk het niet ik denk persoonlijk dat de keering van het koppelinggedeelte kapot is zeker ook omdat hij beroerd schakeld
edje

Bericht door edje »

ehue nee, shoke, en koppeling?vernellinsbak hebben in principe niks met elkaar te maken, bovendien zit er bij de koppeling helemaal geen kering :lol: :wink:
abel
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2007, 22:12

Bericht door abel »

edje schreef:ehue nee, shoke, en koppeling?vernellinsbak hebben in principe niks met elkaar te maken, bovendien zit er bij de koppeling helemaal geen kering :lol: :wink:


Ik ben natuurlijk weer eigenwijs maar tussen versnellingsbak en carter zit natuurlijk altijd een keerring ik zou niet weten hoe je anders je versnellingsbakolie erin houd en daar de versnellingsbakolie ver boven nivo is en stinkt naar benzine denk ik toch gelijk te hebben Het gevolg is namelijk dat de olie heel schraal word en aangezien de koppelingsplaten in dezelfde olie lopen verliezen die door de schrale olie de werking waar door er bijna geen ontkoppeling meer kan plaats vinden.
Graag weer een reactie hierop
Groeten,
Herintredende fs1er
Jasperb

Bericht door Jasperb »

Euhm, ik snap je verhaal niet echt....

Maargoed:

- versnellingsbakolie en olie van de koppeling is dezelfde olie
- benzine heeft 2takt olie erin (met oliepomp of zelf mengen)

Blokolie die stinkt naar benzine kan eigenlijk niet. Tenzij je carters niet goed opelkaar zitten en er onverbrande benzine in de krukaskamer wegsijpeld door de naden heen (lijkt mij echter onmogelijk)
edje

Bericht door edje »

dan zou nog eerder je rechterkrukas keering lek zijn. maar er zit echt geen keering tussen de koppeling en versnellingsbak :wink:
abel
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2007, 22:12

Bericht door abel »

Jasperb schreef:Euhm, ik snap je verhaal niet echt....

Maargoed:

- versnellingsbakolie en olie van de koppeling is dezelfde olie
- benzine heeft 2takt olie erin (met oliepomp of zelf mengen)

Blokolie die stinkt naar benzine kan eigenlijk niet. Tenzij je carters niet goed opelkaar zitten en er onverbrande benzine in de krukaskamer wegsijpeld door de naden heen (lijkt mij echter onmogelijk)


Je zegt het eigenlijk zelf al want de as van de versnellingsbak en de krukas zitten natuurlijk aan elkaar die gedeeltes kunnen alleen uit elkaar worden gehouden door een keerring en de pakking tussen de beide carterhelften natuurlijk.
Mijn idee is dus dat de keerring of wat je zelf al zegt de pakking kapot is maar omdat de motor ongeveer 7 jaar niet gelopen had ga ik voor de keerring maar aankomend weekend zal het uitwijzen dan haal ik de boel open tenminste als ik de onderdelen op tijd heb anders een week later.
abel
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2007, 22:12

Bericht door abel »

edje schreef:dan zou nog eerder je rechterkrukas keering lek zijn. maar er zit echt geen keering tussen de koppeling en versnellingsbak :wink:


Ja dat is een ongelukkige uitdrukking van mij maar die bedoel ik natuurlijk tenminste ligt er even aan hoe je er naar kijkt.
Jasperb

Bericht door Jasperb »

abel schreef:
Jasperb schreef:Euhm, ik snap je verhaal niet echt....

Maargoed:

- versnellingsbakolie en olie van de koppeling is dezelfde olie
- benzine heeft 2takt olie erin (met oliepomp of zelf mengen)

Blokolie die stinkt naar benzine kan eigenlijk niet. Tenzij je carters niet goed opelkaar zitten en er onverbrande benzine in de krukaskamer wegsijpeld door de naden heen (lijkt mij echter onmogelijk)


Je zegt het eigenlijk zelf al want de as van de versnellingsbak en de krukas zitten natuurlijk aan elkaar die gedeeltes kunnen alleen uit elkaar worden gehouden door een keerring en de pakking tussen de beide carterhelften natuurlijk.
Mijn idee is dus dat de keerring of wat je zelf al zegt de pakking kapot is maar omdat de motor ongeveer 7 jaar niet gelopen had ga ik voor de keerring maar aankomend weekend zal het uitwijzen dan haal ik de boel open tenminste als ik de onderdelen op tijd heb anders een week later.


Versnellingsbakas en krukas zitten niet direct aanelkaar, hier zit nog de koppeling tussen. Dat die benzine via deze assen erinkomt, lijkt mij onmogelijk. Er zit overigens nooit een keerring tussen pasvlakken.

Het wordt je vast duidelijker als je hem openhaalt, want je haalt nu een paar dingen doorelkaar gok ik
abel
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2007, 22:12

Bericht door abel »

Jasperb schreef:
abel schreef:
Jasperb schreef:Euhm, ik snap je verhaal niet echt....

Maargoed:

- versnellingsbakolie en olie van de koppeling is dezelfde olie
- benzine heeft 2takt olie erin (met oliepomp of zelf mengen)

Blokolie die stinkt naar benzine kan eigenlijk niet. Tenzij je carters niet goed opelkaar zitten en er onverbrande benzine in de krukaskamer wegsijpeld door de naden heen (lijkt mij echter onmogelijk)


Je zegt het eigenlijk zelf al want de as van de versnellingsbak en de krukas zitten natuurlijk aan elkaar die gedeeltes kunnen alleen uit elkaar worden gehouden door een keerring en de pakking tussen de beide carterhelften natuurlijk.
Mijn idee is dus dat de keerring of wat je zelf al zegt de pakking kapot is maar omdat de motor ongeveer 7 jaar niet gelopen had ga ik voor de keerring maar aankomend weekend zal het uitwijzen dan haal ik de boel open tenminste als ik de onderdelen op tijd heb anders een week later.


Versnellingsbakas en krukas zitten niet direct aanelkaar, hier zit nog de koppeling tussen. Dat die benzine via deze assen erinkomt, lijkt mij onmogelijk. Er zit overigens nooit een keerring tussen pasvlakken.

Het wordt je vast duidelijker als je hem openhaalt, want je haalt nu een paar dingen doorelkaar gok ik


Ik hoop het Ik zal je op de hoogte houden
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

ik zou als ik jouw was eerst maar eens een grotere sproeier er in doen das het makkelijkst, dan ff rijden, en als die het dan nog niet beter word moeilijkere oplossingen uitvoeren
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

lol.. had ik ook, gewoon een immitatie 16 mm carburateur pakken :)
gister geprobeerd, rijd als een zonnetje (nog)
Plaats reactie