schakelwals

Alles over de techniek en sleutelen
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Re: schakelwals

Bericht door athenayamaha »

Is een nette bewerkte 60 cc F5B niet beter? die hebben wat meer koppel onderin. Is wel ergens een topic over meen ik. Had zelf jaren geleden een 50 cc ori F5B iets bewerkt door de uitlaatpoort omhoog te veilen. liep iets van 80/85 toen. Ik was toen iets van 65 kilo.. Denk dat jij beter af bent met een 60 cc. Succes :) De poorten mooi laten overlopen van carter naar cilinder, en de pakking netjes op maar maken :D
Gorbatjov
50km gereden
50km gereden
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 sep 2008, 22:35
Locatie: Wormerveer

Re: schakelwals

Bericht door Gorbatjov »

NIX schreef:Die kop moet een kwartslag gedraaid voor een juiste thermosifon werking. Dit werkt niet. Bovenste slang van de kop moet naar bovenste aansluiting radiator.

Dan kom ik niet uit met de slangen ,maar volgens mij werkt het goed ik heb circulatie.
Gorbatjov
50km gereden
50km gereden
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 sep 2008, 22:35
Locatie: Wormerveer

Re: schakelwals

Bericht door Gorbatjov »

athenayamaha schreef:Is een nette bewerkte 60 cc F5B niet beter? die hebben wat meer koppel onderin. Is wel ergens een topic over meen ik. Had zelf jaren geleden een 50 cc ori F5B iets bewerkt door de uitlaatpoort omhoog te veilen. liep iets van 80/85 toen. Ik was toen iets van 65 kilo.. Denk dat jij beter af bent met een 60 cc. Succes :) De poorten mooi laten overlopen van carter naar cilinder, en de pakking netjes op maar maken :D

Ik ga niet lopen frezen in het carter en cilinder.
Pakking maak ik altijd passend.
Er zit een 60cc AJH alu cilinder op.
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Re: schakelwals

Bericht door athenayamaha »

Gorbatjov schreef:
athenayamaha schreef:Is een nette bewerkte 60 cc F5B niet beter? die hebben wat meer koppel onderin. Is wel ergens een topic over meen ik. Had zelf jaren geleden een 50 cc ori F5B iets bewerkt door de uitlaatpoort omhoog te veilen. liep iets van 80/85 toen. Ik was toen iets van 65 kilo.. Denk dat jij beter af bent met een 60 cc. Succes :) De poorten mooi laten overlopen van carter naar cilinder, en de pakking netjes op maar maken :D

Ik ga niet lopen frezen in het carter en cilinder.
Pakking maak ik altijd passend.
Er zit een 60cc AJH alu cilinder op.
Snap ik hoor. helemaal bij een 5 bak carter.
Gorbatjov
50km gereden
50km gereden
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 sep 2008, 22:35
Locatie: Wormerveer

Re: schakelwals

Bericht door Gorbatjov »

Snap ik hoor. helemaal bij een 5 bak carter.

Is een 2RU carter met gelijke nrs als frame.
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Re: schakelwals

Bericht door athenayamaha »

Gorbatjov schreef:
Snap ik hoor. helemaal bij een 5 bak carter.

Is een 2RU carter met gelijke nrs als frame.

Okee. Er valt wel meer uit je setup te halen als je het op elkaar aanpast. Het is wel veel werk.
Gorbatjov
50km gereden
50km gereden
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 sep 2008, 22:35
Locatie: Wormerveer

Re: schakelwals

Bericht door Gorbatjov »

Ben ik met je eens maar dat hoeft van mij niet,ben eigenlijk motor rijder maar door een zeer ernstig ongeval ben ik lichamelijk beperkt,mijn rechterhand funtioneerd niet goed meer,en bewegen gaat moeizaam,ben ook 35 kilo aangekomen.
Een motor is daarom te zwaar en je gaat altijd veel te hard.Een brommer gaat prima en gaat eigenlijk hard zat.Mijn andere hobby,s gaan ook niet meer dus dan maar een brommert,door mijn gewicht rond de 120 zoek ik dus naar trekkracht en niet naar top,Nu hangt dat natuurlijk wel samen
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: schakelwals

Bericht door NIX »

Dan heb je meer aan een cilinder met lagere uitlaatpoort dan een athena. Een 60cc F5B met een poort van 13mm hoog zou ideaal zijn. Jos (ook niet de meest gestroomlijnde hier) heeft een door mij bewerkt 50cc exemplaar dat hem naar de 70 sleurt.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gorbatjov
50km gereden
50km gereden
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 sep 2008, 22:35
Locatie: Wormerveer

Re: schakelwals

Bericht door Gorbatjov »

Als ik een originele F5B tegenkom voor een redelijke prijs zal ik hem niet laten liggen.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: schakelwals

Bericht door NIX »

Je kunt gerust een flink gekraste of versleten nemen. Zolang er maar niet aan de poorten geklierd is en als de uitlaatdraad maar goed is.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gorbatjov
50km gereden
50km gereden
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 sep 2008, 22:35
Locatie: Wormerveer

Re: schakelwals

Bericht door Gorbatjov »

Een vage kennis van me heeft nog een F5B 1e overmaat maar die vraagt een beetje veel.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: schakelwals

Bericht door NIX »

Komt vast een volgende voorbij. Voorlopig heb je een rijdende brommer.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gorbatjov
50km gereden
50km gereden
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 sep 2008, 22:35
Locatie: Wormerveer

Re: schakelwals

Bericht door Gorbatjov »

NIX schreef:Komt vast een volgende voorbij. Voorlopig heb je een rijdende brommer.

Precies, wel bij mekaar geraapt maar ik heb er een bult plezier van zal hem even beschrijven,
2RU Blok (5bak) en frame ,rood (gelijke nrs), duitse achterbrug ,18 inch rd sterwielen (zwart),2RU of 3E9 tank dat weet ik niet(zwart),kenny rogers dikke voorvork,best veel imitatie zooi zoals achterspatbord koplamp oren koplamp etc etc.
Verder 60 cc AJH cilinder, 16mm ori ,imi luhac pijp ,13 voor en 45 achter.Oja en een maltezer kruis achterlicht.
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Re: schakelwals

Bericht door athenayamaha »

Gorbatjov schreef:Ben ik met je eens maar dat hoeft van mij niet,ben eigenlijk motor rijder maar door een zeer ernstig ongeval ben ik lichamelijk beperkt,mijn rechterhand funtioneerd niet goed meer,en bewegen gaat moeizaam,ben ook 35 kilo aangekomen.
Een motor is daarom te zwaar en je gaat altijd veel te hard.Een brommer gaat prima en gaat eigenlijk hard zat.Mijn andere hobby,s gaan ook niet meer dus dan maar een brommert,door mijn gewicht rond de 120 zoek ik dus naar trekkracht en niet naar top,Nu hangt dat natuurlijk wel samen

Snap je helemaal hoor. Een ietwat bewerkte F5B 60 cc is heel leuk denk ik. Kun je ook weer iets zwaarder vertanden dan een 50.
Plaats reactie