Ik heb me recent een fs1'tje 2RU aangekocht die mechanisch perfect in orde is maar enkele elektrische problemen heeft. De vorige eigenlijk vertelde me dat bij het demonteren van de knipperlichten, alle lampjes gesprongen zijn en er sindsdien niets meer werkt. Ik heb met de multimeter al het één en het andere nagemeten:
- Spanning over de batterij, motor stil: 4.5V
- Spanning over de batterij, draaiende motor: 10V
- Spanning over de batterij, motor stil na even gedraaid te hebben: 6V
- Spanning aan contactpunten koplamp: steeds 0V
De vorige eigenaar zei me wel dat een expert hem had verteld dat het een simpele kwestie is van een regulator te plaatsen maar ik vrees nu dat er een probleem is met het magneetvliegwiel. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan nagaan of nog beter, kan oplossen?
Het elektrische schema dat ik hanteer:
Elektrische problemen, overspanning bij draaiende motor etc.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30 jan 2017, 17:05
- Nozem
- 100km gereden
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 03 feb 2016, 14:51
- Locatie: Joure
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Elektrische problemen, overspanning bij draaiende motor
Als de brommer loopt, is er niets mis met de magneet. Anders ook geen vonk. Op welke draad je hebt gemeten weet ik niet. Een regelaar is niet nodig. Als die wel nodig is, dan is er iets mis in het systeem en los je het met een regelaar niet echt op, alleen de symptomen pak je dan aan. Kijk goed naar het schema, dan zie je dat de verlichting niet over de accu gaat. De FAQ legt dat heel duidelijk uit.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30 jan 2017, 17:05
Re: Elektrische problemen, overspanning bij draaiende motor
Ik had de FAQ's al eens doorspit mar volledig over gekeken. Bedankt mensen, hiermee ga ik aan de slag!