Pagina 1 van 1

Inrijden nieuwe cylinder

BerichtGeplaatst: 16 aug 2017, 15:06
door dickfs1
Wie heefd er nog tips over het inrijden van een nieuwe fs1 cylinder met nieuwe zuiger

Re: Inrijden nieuwe cylinder

BerichtGeplaatst: 16 aug 2017, 15:14
door Steyr-Aug
dickfs1 schreef:Wie heefd er nog tips over het inrijden van een nieuwe fs1 cylinder met nieuwe zuiger


Maak cilinder en zuiger voor montage goed schoon met w40.
Monteer met 2stroke oil.
Toerental en belasting langzaam opbouwen. Zit de juiste speling tussen beide 4...5 honĸerdste rondom?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Re: Inrijden nieuwe cylinder

BerichtGeplaatst: 16 aug 2017, 15:14
door Steyr-Aug
Wd40

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Re: Inrijden nieuwe cylinder

BerichtGeplaatst: 16 aug 2017, 16:50
door Tombo
Even in de FAQ kijken en de zoekfunctie gebruiken :)
viewtopic.php?f=6&t=5290

Re: Inrijden nieuwe cylinder

BerichtGeplaatst: 16 aug 2017, 18:05
door dickfs1
Bedankt ben rustig aan het inrijden volgens de FAQ kleine beetjes door het park en idd de boel wordt echt heet

Re: Inrijden nieuwe cylinder

BerichtGeplaatst: 16 aug 2017, 21:23
door marco
Controleer voor montage ook even de slotspeling van de zuigerveren

Re: Inrijden nieuwe cylinder

BerichtGeplaatst: 17 aug 2017, 07:53
door NIX
Ik haal vaak na een paar keer starten de cilinder eraf en spuit 'm nog eens schoon met remreiniger. Voor de polijstende werking bij het inrijden heb je iets slijpsel nodig, maar teveel is ook niet goed en cilinders zijn vaak erg grof geboord is mijn idee. Heb je ook de overgangen van de poorten naar de cilinderwand iets afgerond? Dat doet een boorder niet voor je en ook tuners zie ik het zelden doen. Kan gewoon met wat waterproof papier. Ik rij trouwens in met een kop die wat minder compressie geeft. Niet te rijk gaan mengen, 1:40 is gewoon goed.

Re: Inrijden nieuwe cylinder

BerichtGeplaatst: 17 aug 2017, 11:25
door Steyr-Aug
De cilinders worden op maat gehohned.dat is een tonddraaiende beitel die op en neer bewegend op maat worden gedraaid. Daarna worden ze geschuurd met een hohn schuursteen. Dat zijn drie stenen op drie vi ngers die op en neer in de cilinder de binnenwand op maat schuurt en de schuine groeven maakt voor het hebben van olie tijdens hd rjden. Gladde stukken na het inrijden zorgen voor minder wrijving omdat zich daar een oliefilm vormt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Re: Inrijden nieuwe cylinder

BerichtGeplaatst: 17 aug 2017, 11:26
door Steyr-Aug
Voor de poorten is scherpe kanten breken voldoende. Afronden geeft onnaukeurige timing.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Re: Inrijden nieuwe cylinder

BerichtGeplaatst: 18 aug 2017, 20:32
door marco
Steyr-Aug schreef:Voor de poorten is scherpe kanten breken voldoende. Afronden geeft onnaukeurige timing.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk


Afronden is wat anders als ff een schuurpapiertje er langs halen.

Re: Inrijden nieuwe cylinder

BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 09:38
door NIX
Precies. En ik ken de theorie van hoonsporen. In de praktijk wordt een FS1 cilinder bloedheet, zeker tijdens inrijden. Daar moet je wat op bedenken en dit schoonvegen werkt bij mij heel goed. De hoeveelheid gruis is enorm en naar mijn idee veel te veel voor wat subtiel polijstwerk.

Re: Inrijden nieuwe cylinder

BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 20:05
door HotWheels
NIX schreef:Kan gewoon met wat waterproof papier.

marco schreef:Afronden is wat anders als ff een schuurpapiertje er langs halen.

NIX schreef:Precies.

:?: