Probleem met kickstart FS1 2RU

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Red_fs1_be
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2017, 13:44

Probleem met kickstart FS1 2RU

Bericht door Red_fs1_be »

Beste mensen,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum. Ben wel verrast over de uitgebreide info die hier terug te vinden is!
Ik heb echter wel een probleempje. Sinds een jaar of drie heb ik een rode FS1 2RU van 1983.
Als de motor een tijdje niet gedraaid heeft (vanaf een uur ongeveer), krijg ik hem met de kickstarter niet aan de praat. Choken helpt niet. Als ik de motor in gang loop, lukt het meestal wel vrij snel, ook als de brommer meer dan een jaar heeft stilgestaan. Eenmaal de motor gedraaid heeft, lukt het meestal wel als ik kort daarna de motor weer wil starten met de kickstarter. Vaak zelfs gewoon van de eerste keer.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik ben overigens helemaal niet technisch aangelegd, dus wellicht wordt het een bezoekje aan de brommerzaak. Maar misschien is het iets kleins of iets stoms dat ik makkelijk zelf kan verhelpen. Ik hoor graag jullie deskundig advies! Bedankt alvast!

Groeten,

Red_FS1_BE
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Probleem met kickstart FS1 2RU

Bericht door NIX »

Ik zou gewoon de standaard zaken eens langslopen. Maak de carb helemnaal schoon, ook de startsproeier in de vlotterbak en stel de punten. Misschien een keer een nieuwe bougie?
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie