Verlichting doet raar en kickstart gezocht

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
boazruis
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2017, 21:33

Verlichting doet raar en kickstart gezocht

Bericht door boazruis »

hallo beste forumleden.

Ik heb sins kort een probleempje met mijn (hoofd)verlichting deze doet het namelijk niet naar behoren. een tijdje terug merkt ik dat de verlichting alleen brand als mn sheriff stationair loopt en zodra ik gas geeft gaat ie uit valt hij dan weer in de stationair branden ze weer, na een tijdje deden ze helemaal niks meer dus ik dacht dus dat dit de spanningsregelaar was. afijn nieuwe spanningsregelaar erin maar nu doet de verlichting nog steeds niks. iemand enig idee? zit te denken aan de verlichtings spoel bij de ontsteking maar hoe kan ik dit zeker weten en/of repareren.

daarnaast was mijn kickstartpookje kapot(tandjes kaal de as is nog wel goed) nu heb ik echter een speciale sheriff kickstart met aan het begin(waar ie vast zit aan de as) een bochtje naar buiten van ongeveer 10cm zodat de kickstart goed langs mijn uitlaat kan. ik dan deze versie echter nergens krijgen weet iemand waar ik hem kan bestellen of heeft iemand hem nog liggen?

Mvg Boaz Ruis.
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Verlichting doet raar en kickstart gezocht

Bericht door P@trick »

Kickstart heb ik zelf nog nooit te koop gezien voor een Sheriff, ik heb zelf ook een Sheriff,ze zullen er ongetwijfeld zijn.
Heb je wel een accu in de Sheriff zitten?

Maar het klinkt wel een beetje als vliegwiel gerelateerd, mss dat Marco het je nog beter kan vertellen.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Verlichting doet raar en kickstart gezocht

Bericht door marco »

Ja een originele kickstart van een sheriff heeft z'n knik erin voor de versie met steppenbalk. Kom je ook niet vaak tegen. Kijk je bedrading eens na op breuken en stekkertjes die niet goed contact maken.
Yamaha Sheriff 1981
boazruis
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2017, 21:33

Re: Verlichting doet raar en kickstart gezocht

Bericht door boazruis »

Ik denk dus dat het de gelijkrichter is want deze liet geen stroom door (gemeten) ook heb ik het hele internet afgezocht naar de goeie kickstart maar nergens gevonden
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Verlichting doet raar en kickstart gezocht

Bericht door marco »

Een gewone korte past ook
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie