Pagina 1 van 2

hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 17 sep 2017, 19:28
door Laars
Ik heb een 80 cc 5A7 blok onder een van de fs1 tjes hangen
Deze is licht gekieteld en maakt best wel een hoop toeren.

Nou is het probleem dat hij in de 3 en 4e versnelling op het eind van de toeren gaat inhouden en flink rammelen (lijkt op viertakten)
Gas even los en het is weg, als ik gas erop houdt dan gaat de snelheid naar beneden en lijkt het alsof hij gaat warmlopen/vastlopen.

De brom heeft een mooie bruine bougie (B8,) punten op 2 mm voor BDP, 16 mm carb HD kopje en snelle uitlaat

Wat is jullie remedie

Re: hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 18 sep 2017, 17:24
door ginofs1
stop er eens een grotere sproeier in

Re: hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 18 sep 2017, 18:49
door marco
Schijf te ver afgezaagd?

Re: hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 18 sep 2017, 19:16
door Laars
marco schreef:Schijf te ver afgezaagd?
Schijf is orri Marco

Re: hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 18 sep 2017, 19:17
door Laars
ginofs1 schreef:stop er eens een grotere sproeier in
Ga ik testen Gono

Re: hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 18 sep 2017, 19:18
door Laars
ginofs1 schreef:stop er eens een grotere sproeier in
Is een 16 mm niet te klein voor een gekietelde 80 cc

Re: hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 18 sep 2017, 19:48
door fs-ael
ontstekings tijdstip eens contoleren?
je hebt een snelle uitlaat zeg je ?

Re: hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 18 sep 2017, 19:57
door Tombo
Laars schreef:
ginofs1 schreef:stop er eens een grotere sproeier in
Is een 16 mm niet te klein voor een gekietelde 80 cc
Ligt er aan hoe ver die gekieteld is. Standaard zijn die dingen best tam en lopen een goede 85 km/h, maar lekker laagtoerig met veel kracht.
Wie heeft hem gekieteld?

Re: hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 18 sep 2017, 21:01
door Laars
Tombo schreef:
Laars schreef:
ginofs1 schreef:stop er eens een grotere sproeier in
Is een 16 mm niet te klein voor een gekietelde 80 cc
Ligt er aan hoe ver die gekieteld is. Standaard zijn die dingen best tam en lopen een goede 85 km/h, maar lekker laagtoerig met veel kracht.
Wie heeft hem gekieteld?
Wie denk je....LTD
Maakt goed toeren. Goede snelle gasreactie

Re: hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 18 sep 2017, 21:03
door Laars
Laars schreef:
Tombo schreef:
Laars schreef:
ginofs1 schreef:stop er eens een grotere sproeier in
Is een 16 mm niet te klein voor een gekietelde 80 cc
Ligt er aan hoe ver die gekieteld is. Standaard zijn die dingen best tam en lopen een goede 85 km/h, maar lekker laagtoerig met veel kracht.
Wie heeft hem gekieteld?

Wie denk je....LTD
Maakt goed toeren. Goede snelle gasreactie
Trekt als een lier. Voor al een groter tw gezet. Komt goed in de toeren alleen op het eind in 3 en 4 inhouden en ratelen. En net alsof hij gaat kleven. Gas terug en kleven is over.

Re: hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 18 sep 2017, 22:19
door wiebo
Deed hij het met deze setup eerst wel goed?

Re: hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 19 sep 2017, 21:11
door Laars
wiebo schreef:Deed hij het met deze setup eerst wel goed?
Nee. Heeft al een naaldlager gekost.

Re: hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 20 sep 2017, 09:55
door Tombo
Dat gebeurt niet zomaar. Je zegt dat je er een hogedruk kop op hebt,is deze uitgedraaid naar de maat van je zuiger? Of loopt je zuiger tegen de kop aan te beuken

Re: hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 20 sep 2017, 17:24
door Laars
Tombo schreef:Dat gebeurt niet zomaar. Je zegt dat je er een hogedruk kop op hebt,is deze uitgedraaid naar de maat van je zuiger? Of loopt je zuiger tegen de kop aan te beuken
Dat ding maakt zoveel toeren dat hij op het eind misschien te weinig benzine krijgt en gaat kleven . Daardoor krijgt het naaldlager zo op zijn flikker. Dat is wat ik kan verzinnen. De squish is nog groot genoeg.
Vanavond eens een grotere sproeier zetten

Re: hoge toeren en inhouden

Geplaatst: 20 sep 2017, 17:53
door marco
Zit er geen oliepomp meer op?