beetje inhouden...?

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik vraag me nou nog steeds af hoe een hoge pijp het doet kwa prestatie's
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

ik zelf ben er zeer tevreden over hij loopt bij mij beter dan een lage snelle uitlaat :wink:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

een hoge pijp is ook meteen een expansie uitlaat en een lage is dat niet
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

ja er zit wel een expantie werking in maar welke uitlaat nou egt het beste is zou ik niet weten :lol: Ik weet wel dat je de beste uitlaat niet kan kopen maar pas meot laten maken op je cilinder :wink:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

klopt helemaal
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

van de originele uitlaten vind ik persoonlijk het oude hoge model wel het beste presteren..
de imitaties zijn van de "fabriek" (lees: chinees zweethok) slecht, omdat ze -zoals meestal met de imi- slecht afgewerkt zijn.
de demper rammelt z'n zitting in notime open, en dan ben je je druk kwijt.
mits wat beunwerk valt dat wel op te lossen, een passende binnendemper met iets dikkere wanddikte, die goed afsluit vooraan doet het best ok.

er gaat uiteraard niks boven een oude originele zonder kool.
(kolen ligt aan je afstelling of olie, daar blijft uiteindelijk geenenkele pijp van gespaard..)

hoe het rijdt ligt aan de cilinder, maar doorgaans wordt ie wakker halverwegen de toeren.
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

maar dat trifoce ze uitlaat demper nog scoon is van kool heeft nix met je demepr te maken hoor :lol: alleen je afstelling en olie gebruik :P

mijn immi snelle pijp(schuine achterkant) is we iets anders als de meeste snelle pijpjes denk ik, hij heeft een iets anders ophang beugel... is ook al wat ouder denk ik... maar werkt goed 8)
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

jonnotje schreef:maar dat trifoce ze uitlaat demper nog scoon is van kool heeft nix met je demepr te maken hoor :lol: alleen je afstelling en olie gebruik :P

mijn immi snelle pijp(schuine achterkant) is we iets anders als de meeste snelle pijpjes denk ik, hij heeft een iets anders ophang beugel... is ook al wat ouder denk ik... maar werkt goed 8)


Idd, zijn gewoon prijs/kwaliteit verhouding prima. Mijn ori F5B'tje deed het met zo'n pijp fijner dan een ori hoge pijp, zal komen doordat zo'n ori hoge pijp beter is voor hoogtoerige cylindertjes.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik mix 1:40 en geen enkel spatje rook uit de uitlaat
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

hehe, das bij mij wel anders met me 1:30 8) liefer iets te veel dan te weinig, maar niet overdrijfen natuurlijk.... het blijft toch een oud ding.. die mag roken :D 8)
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

jonnotje schreef:hehe, das bij mij wel anders met me 1:30 8) liefer iets te veel dan te weinig, maar niet overdrijfen natuurlijk.... het blijft toch een oud ding.. die mag roken :D 8)


Idd jonno, gewoon negeren. Een oude brommer hoort júist een beetje te roken.
Gebruikersavatar
geo
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1520
Lid geworden op: 31 okt 2007, 20:43
Locatie: WESTERLO

Bericht door geo »

jonnotje schreef:hehe, das bij mij wel anders met me 1:30 8) liefer iets te veel dan te weinig, maar niet overdrijfen natuurlijk.... het blijft toch een oud ding.. die mag roken :D 8)

juist, der moet een beetje blauwe doem uitkomen, dan weet je dat er genoeg olie in de peut zit :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

bij mij komt het er gewoon niet uit waarom weet ik ook niet, het lukt alleen als ik de 140 sproeier van stage 6 er in doe, dan begint hij wel te roken, en ik heb zelfs mijn cilinder drastisch aangepast, hij loopt heerlijk behalve dat hij niet harder gaat dan 82 op gps
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

wat was het ook alweer als je een heel tijdje volgas rijd(of vooral bijna volgas...) en als hij dan gaat inhouden? te veel lucht? of te weinig? of ontsteking :P

help wantend 8)
edje

Bericht door edje »

dreigende warmloper :?:
Plaats reactie