PARMAKIT FS1 44,5

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

marktencate schreef:hmm, ik ga morgen maar even een nieuw setje pakkingen regelen. Een dubbele is echt nodig, anders neukt de zuiger de kop weer. Toen ik de cillinder er af haalde viel mij iets op, aan de onderkant van de zuiger zitten best veel lange "strepen" over de lengte van de zuiger. Zou dat niet goed zijn? Ik kon ook niet zien dat de pakkingen ergens gelekt hadden, nergens een plek wat op het oog een lek zou kunnen zijn. En ik draai natuurlijk alles flink aan.


je moet zorgen dat je zuiger in ODP gelijk is met de onderkant van de uitlaat poort,
dus 2 of 3 voet pakkingen ligt er aan welk merk je hebt,
ik maak ze altijd zelf van heel dik pakking papier :wink:
Riemer

Bericht door Riemer »

Valselucht kan tussen je carburateur en spuitstuk gaan. Met een membraanblok zit er tussen het carter en spruitstuk een pakking, daar kan valse lucht langs gaan. Bij je voetpakking kan inderdaad ook valse lucht gaan.
2 verschillende voetpakkingen maakt niks uit, als ze maar goed op elkaar passen, en de spoelpoorten niet afdekken. dus altijd even op de cilinder drukken en even kijken of ze over je spoelpoorten gaan, en zonodig bijsnijden.
Met het flink aandraaien van je cilinder draadeinden, moet je oppassen. Dan kun je 4 mooie plekjes krijgen in je cilinder op de plaats waar je tapeinden door de cilinder gaan. Die plekjes lijken erg op een warmloper, en hebben hetzelfde effect.
wat beter is, extra voetpakking of extra koppakking weet ik niet. beide heeft zijn voor en nadelen. maar hierboven wordt gezegd voetpakking + goede reden, dus dan zou ik dat doen. het beste is proberen aan een goede kop te komen.
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Tombo schreef:Als je pakkingen niet gescheurd zijn en je de boel goed hebt aangedraait maakt het geen drol uit of je nou een pakking van merk x samen met een pakking van merk y gebruikt :?


dat maakt dus echt wel uit. Als jij een heel dunnetje en en heel dikke hebt, dus twee verschillende papier soorten kan dat nadelig zijn.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Want? Zolang de hoogte gewoon klopt zoals hier is aangegeven, maakt het echt zak uit.
Als het gewoon goed afsluit maakt het niet uit of je ene pakking van gebruikt toiletpapier met poep is, en de ander van een vadsige domino's pizza doos. Zolang het afsluit, is het goed :?
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Tombo schreef:Want? Zolang de hoogte gewoon klopt zoals hier is aangegeven, maakt het echt zak uit.
Als het gewoon goed afsluit maakt het niet uit of je ene pakking van gebruikt toiletpapier met poep is, en de ander van een vadsige domino's pizza doos. Zolang het afsluit, is het goed :?


Zolang het maar afsluit is het idd goed. Maar als hij valse lucht begint te trekken, zal ik toch eens naar de pakking van de pizzadoos kijken. Dat is niet vergelijkbaar :?
marktencate
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2009, 14:29

Bericht door marktencate »

Bedankt voor de tips. Cillinderdraadeinden heb ik niets aan veranderd, die zaten er al in zegmaar. Ik merkte wel dat mn carb. ietsje kon "bewegen" op het spruitstuk, ik heb het idee dat het daar zit. Ik had hem vorige keer toch echt goed vastgedraaid.
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

marktencate schreef:Bedankt voor de tips. Cillinderdraadeinden heb ik niets aan veranderd, die zaten er al in zegmaar. Ik merkte wel dat mn carb. ietsje kon "bewegen" op het spruitstuk, ik heb het idee dat het daar zit. Ik had hem vorige keer toch echt goed vastgedraaid.


Gewoon nog 'n keer flink aandraaien, en zorg er even voor dat het boutje waarmee je hem vast klemt, goed is. Het liefst als 'n een kruiskop is even vervangen voor inbus, of er een gleuf in maken zodat je er met 'n platte schroevedraaier in ken.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

dat boutje van de carb is door de japanners mooi bekeken hoor,
Als je rubber bovenaan goed op z'n plek zit, kan je met een potje van 8 en een verlengstukje, recht op de bout door het gat aan de voorkant.
Dat werkt veel beter dan een schroevendraaier.
Enkel wel op letten dat ie diep genoeg op het spruitstuk zit voor je hem aanspant.
:wink:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

YamaSam schreef:dat boutje van de carb is door de japanners mooi bekeken hoor,
Als je rubber bovenaan goed op z'n plek zit, kan je met een potje van 8 en een verlengstukje, recht op de bout door het gat aan de voorkant.
Dat werkt veel beter dan een schroevendraaier.
Enkel wel op letten dat ie diep genoeg op het spruitstuk zit voor je hem aanspant.
:wink:


Nooit over nagedacht, maar je hebt wel gelijk :D
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Met potje van 8 bedoel je een pijpsleutel toch?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja, of een dopje.
Mijn dop past er net tussendoor
marktencate
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2009, 14:29

Bericht door marktencate »

Hmm, mijn problemen zijn nogsteeds niet helemaal helder. Ik rij nu met sproeier 200 kort, alles flink vastgedraaid en 2 nieuwe exact op maat gesneden voetpakkingen. Toch rijd mijn brommer met de choke aan nog keurig door, met name bij vol gas rijd hij lekker. Het is dus een parmakit, 60cc kop, immi fs1 uitlaat (met zo'n schuin achterkantje) en 16mm mikuni. Met een warme motor en in zn vrij blijft ie "hangen" als ik eventjes gas geef, en dan zakt ie langzaam weer terug... raar he?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

dat doet mij dan weer denken aan een verstopte naftkraan, gaatje in de stop dicht, vlotter vast, benzine klep verstopt..


óf de Maas in met dat krel :lol:
when men were men, and helmets were for divers
marktencate
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2009, 14:29

Bericht door marktencate »

Sorry, met hangen bedoel ik dat hij op een hoog toerental blijft hangen, alsof je nogsteeds gas geeft. En de maas is me wat ver rijden.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

marktencate schreef:Sorry, met hangen bedoel ik dat hij op een hoog toerental blijft hangen, alsof je nogsteeds gas geeft. En de maas is me wat ver rijden.


Je kan hem ook bij mij achterlaten hoor :D
Plaats reactie