marktencate schreef:hmm, ik ga morgen maar even een nieuw setje pakkingen regelen. Een dubbele is echt nodig, anders neukt de zuiger de kop weer. Toen ik de cillinder er af haalde viel mij iets op, aan de onderkant van de zuiger zitten best veel lange "strepen" over de lengte van de zuiger. Zou dat niet goed zijn? Ik kon ook niet zien dat de pakkingen ergens gelekt hadden, nergens een plek wat op het oog een lek zou kunnen zijn. En ik draai natuurlijk alles flink aan.
je moet zorgen dat je zuiger in ODP gelijk is met de onderkant van de uitlaat poort,
dus 2 of 3 voet pakkingen ligt er aan welk merk je hebt,
ik maak ze altijd zelf van heel dik pakking papier
Valselucht kan tussen je carburateur en spuitstuk gaan. Met een membraanblok zit er tussen het carter en spruitstuk een pakking, daar kan valse lucht langs gaan. Bij je voetpakking kan inderdaad ook valse lucht gaan.
2 verschillende voetpakkingen maakt niks uit, als ze maar goed op elkaar passen, en de spoelpoorten niet afdekken. dus altijd even op de cilinder drukken en even kijken of ze over je spoelpoorten gaan, en zonodig bijsnijden.
Met het flink aandraaien van je cilinder draadeinden, moet je oppassen. Dan kun je 4 mooie plekjes krijgen in je cilinder op de plaats waar je tapeinden door de cilinder gaan. Die plekjes lijken erg op een warmloper, en hebben hetzelfde effect.
wat beter is, extra voetpakking of extra koppakking weet ik niet. beide heeft zijn voor en nadelen. maar hierboven wordt gezegd voetpakking + goede reden, dus dan zou ik dat doen. het beste is proberen aan een goede kop te komen.
Tombo schreef:Als je pakkingen niet gescheurd zijn en je de boel goed hebt aangedraait maakt het geen drol uit of je nou een pakking van merk x samen met een pakking van merk y gebruikt
dat maakt dus echt wel uit. Als jij een heel dunnetje en en heel dikke hebt, dus twee verschillende papier soorten kan dat nadelig zijn.
Want? Zolang de hoogte gewoon klopt zoals hier is aangegeven, maakt het echt zak uit.
Als het gewoon goed afsluit maakt het niet uit of je ene pakking van gebruikt toiletpapier met poep is, en de ander van een vadsige domino's pizza doos. Zolang het afsluit, is het goed
Tombo schreef:Want? Zolang de hoogte gewoon klopt zoals hier is aangegeven, maakt het echt zak uit. Als het gewoon goed afsluit maakt het niet uit of je ene pakking van gebruikt toiletpapier met poep is, en de ander van een vadsige domino's pizza doos. Zolang het afsluit, is het goed
Zolang het maar afsluit is het idd goed. Maar als hij valse lucht begint te trekken, zal ik toch eens naar de pakking van de pizzadoos kijken. Dat is niet vergelijkbaar
Bedankt voor de tips. Cillinderdraadeinden heb ik niets aan veranderd, die zaten er al in zegmaar. Ik merkte wel dat mn carb. ietsje kon "bewegen" op het spruitstuk, ik heb het idee dat het daar zit. Ik had hem vorige keer toch echt goed vastgedraaid.
marktencate schreef:Bedankt voor de tips. Cillinderdraadeinden heb ik niets aan veranderd, die zaten er al in zegmaar. Ik merkte wel dat mn carb. ietsje kon "bewegen" op het spruitstuk, ik heb het idee dat het daar zit. Ik had hem vorige keer toch echt goed vastgedraaid.
Gewoon nog 'n keer flink aandraaien, en zorg er even voor dat het boutje waarmee je hem vast klemt, goed is. Het liefst als 'n een kruiskop is even vervangen voor inbus, of er een gleuf in maken zodat je er met 'n platte schroevedraaier in ken.
dat boutje van de carb is door de japanners mooi bekeken hoor,
Als je rubber bovenaan goed op z'n plek zit, kan je met een potje van 8 en een verlengstukje, recht op de bout door het gat aan de voorkant.
Dat werkt veel beter dan een schroevendraaier.
Enkel wel op letten dat ie diep genoeg op het spruitstuk zit voor je hem aanspant.
YamaSam schreef:dat boutje van de carb is door de japanners mooi bekeken hoor, Als je rubber bovenaan goed op z'n plek zit, kan je met een potje van 8 en een verlengstukje, recht op de bout door het gat aan de voorkant. Dat werkt veel beter dan een schroevendraaier. Enkel wel op letten dat ie diep genoeg op het spruitstuk zit voor je hem aanspant.
Hmm, mijn problemen zijn nogsteeds niet helemaal helder. Ik rij nu met sproeier 200 kort, alles flink vastgedraaid en 2 nieuwe exact op maat gesneden voetpakkingen. Toch rijd mijn brommer met de choke aan nog keurig door, met name bij vol gas rijd hij lekker. Het is dus een parmakit, 60cc kop, immi fs1 uitlaat (met zo'n schuin achterkantje) en 16mm mikuni. Met een warme motor en in zn vrij blijft ie "hangen" als ik eventjes gas geef, en dan zakt ie langzaam weer terug... raar he?
marktencate schreef:Sorry, met hangen bedoel ik dat hij op een hoog toerental blijft hangen, alsof je nogsteeds gas geeft. En de maas is me wat ver rijden.