PARMAKIT FS1 44,5

Opvoeren en modificeren van de FS1
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

marktencate schreef:Sorry, met hangen bedoel ik dat hij op een hoog toerental blijft hangen, alsof je nogsteeds gas geeft. En de maas is me wat ver rijden.

okee, weer helemaal iets anders,
-vuile gasschuif, die 'stroperig' aan de wand blijft plakken,
-overlopende carbu, niveau te hoog (benzineklep dieper draaien)
-stroppende gaskabel (stroperig terugkomen)

dit zou vrij vlot op moeten te lossen zijn hoor
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Valste lucht ergens?
marktencate
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2009, 14:29

Bericht door marktencate »

Daar dachten we eerst ook aan, daarom al de carb er opnieuw opgedraaid, 2 nieuwe voetpakkingen geprobeerd.. Lastige is dat ie het alleen met een flink warme motor doet. Heb ook het idee dat hij daardoor vrij slecht presteerd.
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

marktencate schreef:Daar dachten we eerst ook aan, daarom al de carb er opnieuw opgedraaid, 2 nieuwe voetpakkingen geprobeerd.. Lastige is dat ie het alleen met een flink warme motor doet. Heb ook het idee dat hij daardoor vrij slecht presteerd.


waar woon je ergens?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

probeer es een koudere bougie? zit er nu b8 in?
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

zo blij :D
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

:prof:
wijze daad :wink:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
marktencate
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2009, 14:29

Bericht door marktencate »

heb nu b10 (had ik ergens gelezen :lol: ) maar zal de b9 er even weer inschroeven. Het blijft een raar probleem.

Ik heb maar een nieuwe inlaatpakking besteld, en zo'n grote kop, zodat ik met enkele pakkingen kan rijden. Sluit ik dat in ieder geval weer uit.

Ik ga ook even prutsen met de sproeiers heb nu 200 kort, was eerst 150.Hij start nu wel prima, alleen het blijft gek dat hij met de choke aan gewoon goed rijd, als je vol gas rijd.
Op half gas en stationair loopt hij niet goed met de choke in (sinds die grote sproeier)

Wat ik laatst wel ontdekte was dat het dopje op de carb waar je kabel ingaat en je gasnaald en schuif aanzitten en de veer tegenaan (zegmaar de bovenkant van de carb) wat los was gedraaid.
Maar die heb ik weer flink vastgeschroefd, zit nu weer goed, probleem blijft echter
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

je MOET 2 of 3 voetpakkingen gebruiken, zuiger in odp en dan gelijk aan onderkant uitlaat poort

sproeier moet plus minus 220 zijn
met de gasnaald moet je eventjes spelen zodat die gewoon netjes op pakt
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik blijf het wazig vinden waarom die parmakits zo'n achterlijk grote sproeier nodig hebben.
Wiebo rijdt volgens mij met 160 kort origineel mikuni en volgens hem loopt dat ding als de brandweer :P
marktencate
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2009, 14:29

Bericht door marktencate »

oke, maar die dubbele koppakking kan dan in ieder geval weg. Sproeier 220 ga ik maar even halen, kijken wat dat oplevert.. Maar het blijft vaag dat hij zo blijft hangen af en toe.
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Hmm ik rij met een 200, maar koude start gaat alleen met choke...
Riemer

Bericht door Riemer »

paull schreef:Hmm ik rij met een 200, maar koude start gaat alleen met choke...


daar is de choke voor bedacht.


marktencate schreef:Hij start nu wel prima, alleen het blijft gek dat hij met de choke aan gewoon goed rijd, als je vol gas rijd.
Op half gas en stationair loopt hij niet goed met de choke in (sinds die grote sproeier)


Dat duid op een te kleine sproeier. maar voordat je daar mee gaat prutsen, zou ik even wachten op je nieuwe kop.
Ook is het zo (voor zover ik mij noch kan herinneren, als het niet klopt graag zeggen) dat je choke je stationair sproeier afsluit van lucht. en niet je hoofsproeier. daarom kan hij op de choke bij sommige toeren wel goed lopen en bij andere juist weer niet.

Als je zeker wilt zijn dat je geen valse lucht bij je voetpakking hebt, zou je even met een plantenspuit water erop moeten spuiten, en kijken of het blokje daar op reageerd.
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

Tombo schreef:Ik blijf het wazig vinden waarom die parmakits zo'n achterlijk grote sproeier nodig hebben.
Wiebo rijdt volgens mij met 160 kort origineel mikuni en volgens hem loopt dat ding als de brandweer :P


Hopenlijk helemaal als de ontsteking binnenkort in orde is.
ps met 150 gaat hij nog beter, is wel een beetje link natuurlijk.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

pff ik heb sproeier 190 op 50cc en ik vin de pit nog aan de lichte kant :lol:
Plaats reactie