Lafranconi uitlaat

Opvoeren en modificeren van de FS1
punkemon

Bericht door punkemon »

Als je je uitlaatbocht langer maakt,scheelt het zeer veel in prestaties!Heb ik eens getest met mijn homoet!langere bocht word hogere trekkracht,maar wel mindere top!Je moet normaal probere teste met stukjes buis die je kan verschuiven,wat de beste lengte is van de uitlaatbocht!Heeft volges mij veel met de juiste timing van de gassen die trugkaatsen naar de cilinder te maken
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja klopt idd, hij hoort als ie goed op het ophangpunt wil komen ook ietsje naar voren maar ik wilde deze bocht nog niet verder afzagen want ik had hem nog voor me homoet nodig
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

ook bij verschillende setups kan het zijn dat je brommer met de lafranconi even inhoud voor hij op toeren komt, als dat het geval is dan moet je die buis op het einde inkorten tot hij niet meer inhoud
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

dat heefd mijn fs1 nu met een normale snelle pijp met schuine achterkant, kan je er daar ook iets aan veranderen, of met de instelling van de carb, hoe krijg ik dat eruit in iedergeval? :?
dat vind ik namelijk bar itirand dat hij eerst beetje op gang moet komen voor hij wegscheurt
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dat heeft iedere snelle fs1. Dat is gewoon de powerband zoals jij het omschrijft. Eerst niks, en daarna gaan met die banaan. Als je dat niet wilt moet je motorfiets gaan rijden :P
edje

Bericht door edje »

haha, over powerband gesproken. gister even op een crossmotortje gereden. denk je van ach, is maar 80cc. ga je er op zitten. gas geven, eerst gebeurt er niks en een keer trek ie zo op het achterwiel, in de 3 :shock:
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

moet je ff la franconi uitlaat nog veranderen om hem te monteren op een fs1? kwa beugels enzo? 8)

want zag er een stuk of 10 op de beurs in utrecht liggen :lol:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

jah klopt en het waren allemaal 35mm en 2 x 32 mm en een paar 28mm
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

LoL :shock: 35 mm is wel lekker.. (lijkt mij)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Groter is niet altijd beter... Dan krijg je te weinig tegendruk en loopt 'ie wss helemaal niet (of zwaar beroerd).
@reddevil,d ie uitlaten die jij hebt zien liggen, zijn volgens mij gewoon "universele" uitlaten. Daarvoor moet je denk ik alleen ff een ophangbeugeltje fixen, dat is niet zo moeilijk.
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA wou dat ik ze mee had genomen :? :(

maarja ze komen over een tijdje ook in heerhugowaard!

:lol: 8)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

in Wellen stond trouwens een man met vrij mooie immi hoge uitlaten..
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
bromtolfs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 jul 2007, 23:06
Locatie: Uithuizen
Contacteer:

Bericht door bromtolfs1 »

Orginele 2F2 uitlaat met 32mm bocht doet bijna hetzelfde als de franconi uitlaat! Deze uitlaat is echt goed gedempt en val je niet eerder op dan je het gas echt opentrekt.
Op mijn 1J5 eind jaren 70 zat een orginele 50cc FS1 cilinder met gepolijste poorten (niets verder bijgewerkt), hogedrukkop, een gemodificeeerde orginele uitlaat met 32mm bocht, 16mm Mikuni en 14/44 vertanding. Met deze setting liep deze brommer 100km/h. Veel toeren en trekkracht bovenin en wat minder bij de lagere toerentallen. De meeste Kreidlers en Zündapps hadden het nakijken!
Ik moet er wel eerlijk bij schrijven dat ik toen ook 30 kg lichter was.
Maar nu loopt mijn FS1 met een orginele F5B 14/41 vertanding en 16mm Mikuni en deze uitlaat ook al boven de 80km/uur.
Binnen het dorp tuf je lekker als een niet opgevoerde brommer en heb je geen last van de politie! Buiten het dorp kijk je even rond schakelt terug naar 3 trekt door tot boven de 60 en schakelt naar 4 en trekt door tot ongeveer 80. Wie doet je zo wat?

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

bromtolfs1 schreef:Orginele 2F2 uitlaat met 32mm bocht doet bijna hetzelfde als de franconi uitlaat! Deze uitlaat is echt goed gedempt en val je niet eerder op dan je het gas echt opentrekt.
Op mijn 1J5 eind jaren 70 zat een orginele 50cc FS1 cilinder met gepolijste poorten (niets verder bijgewerkt), hogedrukkop, een gemodificeeerde orginele uitlaat met 32mm bocht, 16mm Mikuni en 14/44 vertanding. Met deze setting liep deze brommer 100km/h. Veel toeren en trekkracht bovenin en wat minder bij de lagere toerentallen. De meeste Kreidlers en Zündapps hadden het nakijken!
Ik moet er wel eerlijk bij schrijven dat ik toen ook 30 kg lichter was.
Maar nu loopt mijn FS1 met een orginele F5B 14/41 vertanding en 16mm Mikuni en deze uitlaat ook al boven de 80km/uur.
Binnen het dorp tuf je lekker als een niet opgevoerde brommer en heb je geen last van de politie! Buiten het dorp kijk je even rond schakelt terug naar 3 trekt door tot boven de 60 en schakelt naar 4 en trekt door tot ongeveer 80. Wie doet je zo wat?



Hmm, mischien moet ik dan ook eens een 41 i.p.v. een 44 achter er op zetten, heb eigenlijk dezelfde setup, wel hogedrukkop, snelle schijf, maar ik haal echt heeeeel soms de 80 (2 keer gehaald of zo)

Groet, Aad
Martijn

Bericht door Martijn »

Oei dan ga ik kijken of ik mijn 2f2 uitlaat die ik nog heb liggen kan fixxen ! Mn demper zat vastgelast, waarom weet ik ook niet en nu dichtgekoold, zit enkel een boortje in vast die er perongeluk is ingevallen ... Je kan er nu helemaal niets meer uithalen !, dus gewoon demper eruit proberen te slijpen zonder de boel te slopen :D
Plaats reactie