Pagina 1 van 2

Afvoeren

Geplaatst: 11 sep 2007, 15:25
door ties1
Ik moet dus binnenkort even langs de RDW maar dan moet ik hem dus weer eventjes origineel maken.
Er zit nu een 50cc FS1 onder en 16mm mikumi en een homoet uitlaatje..
Maar nu is de vraag als ik er een originele uitlaat onderzet en een 10mm carb moet ik dan gewoon ongeveer dezelfde sproeier aanhouden(120) of moet je ook kleiner gaan?
Wat is de originele sproeier die er in de brommer werd geleverd vroeger?

Geplaatst: 11 sep 2007, 15:30
door Tombo
Hoi Ties, een 10mm op een fs1 cilinder gaat ook met afvoeren helaas niet werken. Je brmomer zal dan alsnog (al is het na een tijdje) in z'n powerband komen en een redelijk hoge top hebben.
Ik zou een 10mm, die langzame uitlaat, en een extra ring in de uitlaat zetten om de boel te begrenzen (een ring met een kleine diameter, die stop je bij je pakking laat maar zeggen).
BIj het afstellen zou ik er gewoon voor zorgen dat hij redelijk loopt, dus dat hij "globaal" goed staat.

Geplaatst: 11 sep 2007, 15:43
door bromtolfs1
Hier staan de specificaties voor een 378 10mm Mikuni carburateur.
Afbeelding

Geplaatst: 11 sep 2007, 15:46
door YamaSam
:shock: zeg me alsjeblieft dat je ook zo'n blad hebt van de snelle versie?

vooral de exacte fabrieksgraden van een snelle schijf zou super zijn!

Geplaatst: 11 sep 2007, 15:50
door YamaSam
wat he afvoeren betreft zou ik alles van ringen etc laten,
gewoon een ori pijp erop voor het zicht en je ontsteking op 1mm voor bdp zetten,
alle kracht weg dan, en das maar één vijsje :wink:

Geplaatst: 11 sep 2007, 15:53
door Niels
YamaSam schreef::shock: zeg me alsjeblieft dat je ook zo'n blad hebt van de snelle versie?

vooral de exacte fabrieksgraden van een snelle schijf zou super zijn!


Dat heb ik wel 8) Poortmaps, alles.... :shock:

Geplaatst: 11 sep 2007, 15:57
door bromtolfs1
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is alles wat ik heb m.b.t. de snelle FS1 versie. Ik denk dat de snelle versie al membraan inlaat had!

Geplaatst: 11 sep 2007, 16:00
door Niels
Vet! Zou je die eventueel willen mailen? Dan kan ik ze mooi in een .html pagina plakken en op het forum zetten :shock:

(moet je zelf bepalen... als je het voor jezelf wilt houden dan is 't ook goed hoor :wink:)

Geplaatst: 11 sep 2007, 16:03
door bromtolfs1
Niels schreef:Vet! Zou je die eventueel willen mailen? Dan kan ik ze mooi in een .html pagina plakken en op het forum zetten :shock:

(moet je zelf bepalen... als je het voor jezelf wilt houden dan is 't ook goed hoor :wink:)


Nee hoor, heb ik geen problemen mee! Heb nog wel meer. Kun je ook wel krijgen voor de databank van het forum. Kan ook wel via MSN of ik brand even een CD-rom of je zegt het maar!

Geplaatst: 11 sep 2007, 16:06
door Niels
Als je msn hebt dan vind ik dat wel makkelijk.
Ik kan eventueel ook wat dingen naar jou sturen als je wilt. Ik heb al (volgens mij) meer dan 1 Gb aan FS1 foto- en documentatiemateriaal :shock:

Voeg mij maar even toe, dan kunnen we eventueel vanavond het een en ander uitwisselen (ik ben nu nog op m'n werk...)

EDIT: volgens mij had ik jou al in mijn lijst staan of niet *denkt heel hard* :roll:

Geplaatst: 11 sep 2007, 17:12
door mpro09
vet :D !!!

het makkelijkste om hem tijdelijk te begrenzen voor een keuring is gewoon een 10t vtw erop te zetten je brommer blijft dan igg goed lopen en je hoeft niks aftestellen enz

hij trek dan wel harder natuurlijk maar daar zijn geen regels tegen :P

Geplaatst: 11 sep 2007, 17:18
door Tombo
en dan loopt 'ie vast op de rollerbank omdat je 45 km/h rijdt met bijna 10.000 toeren :P

Geplaatst: 11 sep 2007, 17:27
door YamaSam
owkeej!! bromtolfs1, jij hebt zonet enkele Belgische biertjes van me gewonnen :D

beestig materiaal is dat!
merçi

(die gegevens had ik nog nodig voor m'n YS1-projectracer)
(en voor er gekke vragen komen, die YS1 staat voor YamaSam1 hè :wink: )

Geplaatst: 11 sep 2007, 17:36
door bartman
wat ook goed werkt is een ring in je uitlaat...
dat had ik gedaan toen ik hem moest laten keuren.
dan hou je gewoon je carb en uitlaat.
mijne kwma niet hoger dan 39 km/h lol :P

Geplaatst: 11 sep 2007, 17:42
door mpro09
Tombo schreef:en dan loopt 'ie vast op de rollerbank omdat je 45 km/h rijdt met bijna 10.000 toeren :P


ja en anders loopt ie 80 met 10 000 toeren, ff op de bank kan ie echt wel aan en helemaal zeker als ze er zon koeling op zetten