Wat weet je over de magische Yamaha RF302?

Opvoeren en modificeren van de FS1
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

fs-eal ik heb een mailtje naar emot gestuurd.
ik heb namelijk het idee om een water gekoelde cilinder en kopje van een derbie te gebruiken.
deze passen al redelijk, alleen de cilinder moet zakken en bij het afdraaien kom ik in het koel water.
dus is het makelijker om er een langere drijfstang in te persen.
en dit alles moet eerst gebeuren voor dat ik mijn verlichte drijfstang laat balanceren.
het balanceren gebeurt namelijk met de zuiger en lager er bij.
gr gino
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

He gino, kijk voor de gein eens rond op kreidler.nl, daar zijn een aantal mensen die een derbi cilinder op een kreidler hebben passend gemaakt. Kreidler en FS1 hebben dezelfde slag x boring, dus wie weet kunnen hun wat tips geven.
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

de steek van een derbi cilinder is toch veel te groot voor een fs1 blok

je zou dan bijna met een tussen plaat moeten werken
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

waarin schiet de fs1cylinder eigenlijk tekort Gino?
when men were men, and helmets were for divers
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Koeling denk :lol:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

de tap einden zitten iets verder uit elkaar, dit is wel optelossen.
de diameter van de hempt is veel groter, deze moet afgedraait worden.
wat moeilijker is is de tavel hoogte, de cilinder moet wel 8mm zakken om de spoel poorten op de goede hoogte te
krijgen.ik ga dit er ook maar afdraaien.

voordelen van deze cilinder zijn :
het is geen zuiger gestuurde cilinder zo als bij de kreidler, dus geen carb op de cilinder
water gekoeld dus geen warmlopers en minder cilinder geluid.
deze cilinder heeft veel meer mogelijkheden betreft de poorten.veel meer materiaal.
heeft standaart al 3 uitlaatpoorten en grotere spoelpoorten.
ik heb hem ingespannen in de draaibank, als hij klaar is dan maak ik wel wat fotos en een poortmap.
gr gino
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Vet, ben benieuwd, die derbi cilinders hebben standaard ook iets van 6 spoelpoorten ofzo :P
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

en heel veel ''vlees'' om te tunen
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie