Wat weet je over de magische Yamaha RF302?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Wat weet je over de magische Yamaha RF302?
voor zover ik weet is dit de minst gekende, doch speciaalste racer van ons geliefde merk.
én de uiterste basis voor alle volgende racers à la TA125 en RD-afgeleiden...
Heeft iemand hem ooit in't echt gezien?
wat voor blok zit eronder, waarom verscheen die nooit op een cirquit, in welk opzicht verschilt die van de FB50 van Brouwer?
etc etc...
dit issem btw:
--------------------------------------------------------------------------------
In 1968, the FIM introduced new regulations that put the brakes on the trend toward increasingly complex race machines with more cylinders. To comply with this Yamaha developed the RF302 with a single 50cc cylinder. However, in 1969 Yamaha didn't enter any factory machines in GP racing, so it was never to compete. To this day the RF302 holds a place as a phantom racer that never saw the race track.
Engine type: Liquid-cooled 2-stroke 1-cylinder 49cc
Maximum power output: Over 17ps/14,500rpm
én de uiterste basis voor alle volgende racers à la TA125 en RD-afgeleiden...
Heeft iemand hem ooit in't echt gezien?
wat voor blok zit eronder, waarom verscheen die nooit op een cirquit, in welk opzicht verschilt die van de FB50 van Brouwer?
etc etc...
dit issem btw:
--------------------------------------------------------------------------------
In 1968, the FIM introduced new regulations that put the brakes on the trend toward increasingly complex race machines with more cylinders. To comply with this Yamaha developed the RF302 with a single 50cc cylinder. However, in 1969 Yamaha didn't enter any factory machines in GP racing, so it was never to compete. To this day the RF302 holds a place as a phantom racer that never saw the race track.
Engine type: Liquid-cooled 2-stroke 1-cylinder 49cc
Maximum power output: Over 17ps/14,500rpm
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18321
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Wow 17pk, in 1968, dat was toen serieus veel vermogen!
Jammer dat de FIM toen een halt heeft gezet op de constructievrijheid zo belemmer je mooie stukjes techniek. Suzuki heeft een 2-cilinder 50cc gehad (dus 2x 25cc), en honda volgens mij een 2-cilinder 4-takt van 50cc, die iets van 20.000 rpm draaide
Jammer dat de FIM toen een halt heeft gezet op de constructievrijheid zo belemmer je mooie stukjes techniek. Suzuki heeft een 2-cilinder 50cc gehad (dus 2x 25cc), en honda volgens mij een 2-cilinder 4-takt van 50cc, die iets van 20.000 rpm draaide
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18321
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
W8, ik heb deze link gevonden
Ik zie weinig FS1 gelijkwaardigheden, zelfs de slag is anders
http://www.memleak.nl/~svaartjes/merken ... yamaha.htm
Ik zie weinig FS1 gelijkwaardigheden, zelfs de slag is anders
http://www.memleak.nl/~svaartjes/merken ... yamaha.htm
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18321
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
vraag eens bij www.emot.nl
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;