Zeta

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
Waslijn

Zeta

Bericht door Waslijn »

Hoi,

Als ik in een zeta z1 50cc deze http://www.yamahafs1.eu/product_info.ph ... cts_id=549 zuiger doe zou ie dan veel harder lopen of niet?

gr Wesley
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

Nee, dat is een RD zuiger. RD heeft andere inlaat(zgn. zuigergestuurd).
edje

Bericht door edje »

precies, alleen is een rd toch menbraam/zuigergestuurd dus gecombineerd?
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Er zit iig wel een membraam in een RD ;) dus een combi is goed mogelijk want die happen zitten ook bij mij er in. (voor in en uitlaat)
edje

Bericht door edje »

voor de uitlaat lijk me vrij sterk :lol:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

die gaten/spoelers in je zuiger is een kleine verbetering.
omdat het brandstof van onder je zuiger sneller via de gaten in de achterste spoelpoort kan stromen inplaats
van die omweg onder de zuiger door naar de poorten.
maar een rd zuiger kan je niet gebruiken omdat de slotjes dichter bij elkaar zitten en op het randje van de spoel
poort komt.
dit vraagt om probleemen.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Volgens mij maken de poorten niks uit. Het mengsel moet van uit het carter komen. Tenminste, dat is wat ik er van denk. Bij blinde poorten (zoals die bv toegepast worden bij kreidler enzo) hebben gaten boven in de zuiger wel nut, die vullen dan de blinde poorten met mengsel.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

dat heb je goed.
dus als de zuiger omhoog gaat krijg je onde de zuige een onder druk.
deze onder druk zuigt het brandstof door je carb zo het carter in.
nu gaat de zuiger naar beneden en perst het brandstof (wat dus nu in je carter en onder je zuiger zit)
via de spoelpoorten de cilinder in.
als je nu gaten in je zuiger maakt kan het brandstof van onder je zuiger sneller/beter je cilinder in stromen.

een kreidler heeft een zuiger gestuurde blok, dat betekent dat hij maar een klein moment heeft om het brandstof aantezuigen
daarom hebben ze hele groten spoelpoorten.

het is wat lastig om uitteleggen.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hans W
250km gereden
250km gereden
Berichten: 345
Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24

Bericht door Hans W »

beter doe je er een nogushi zuiger in
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Ik heb er nu een orginele yamaha zuiger bij dus das ook wel goed denk 8)
Plaats reactie