Homoet uitlaat, prestaties
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18321
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Ik heb lange sproeier 130, maar hij reed ook vrij redelijk/goed op korte originele sproeier 180. Ik heb de uitlaatpoort zelf wat bijgewerkt, een extreem hoge druk kop en nog wat kleine dingen (carbon membraankleppen, en wat aan de carburateur aangepast, maar die laatste 2 zorgden niet voor een andere sproeiermaat).
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
- Locatie: Gassel
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
de aanloop van die korte sproeiers is ook breder (het verzonken stuk als je op de kop kijkt)
een lange sproeier zit ook dieper, wat ervoor zorgt dat de straal hoger moet, en meer tijd krijgt om in de straalbuis lucht bij de verstuiving bij te nemen (door de piepkleine gaatjes in de straal buis, lucht komt van het schuine beluchtingsbuisje bovenop de carb)
dat werkt beter, maar helaas eigenlijk niet in een fs1carb, die zit namelijk nogal krap in de hoogte qua bouw, dus die langedoen het wel, maar de meeropbrengst van die lange is te verwaarlozen
een 150 kort komt ongeveer overeen met een 100 lang
een lange sproeier zit ook dieper, wat ervoor zorgt dat de straal hoger moet, en meer tijd krijgt om in de straalbuis lucht bij de verstuiving bij te nemen (door de piepkleine gaatjes in de straal buis, lucht komt van het schuine beluchtingsbuisje bovenop de carb)
dat werkt beter, maar helaas eigenlijk niet in een fs1carb, die zit namelijk nogal krap in de hoogte qua bouw, dus die langedoen het wel, maar de meeropbrengst van die lange is te verwaarlozen
een 150 kort komt ongeveer overeen met een 100 lang
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
jeroenvans schreef:als je een homoet op een 2ru cilinder doet is het geluid ook niet echt mooi... hij wil nl niet janken in de toeren... ik zou gewoon zo'n immi 50(of 60) cc fs1 cilinder halen... niet echt een rib uit je lijf die 30 E
een sleutelvijltje kost je zelfs geen euro
en een zaagje voor de schijf ook enkele centen,
sigarettenblaadje voor de ontsteking ditto
met pak €10 laat je elke fizzy janken
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
YamaSam schreef:jeroenvans schreef:als je een homoet op een 2ru cilinder doet is het geluid ook niet echt mooi... hij wil nl niet janken in de toeren... ik zou gewoon zo'n immi 50(of 60) cc fs1 cilinder halen... niet echt een rib uit je lijf die 30 E
een sleutelvijltje kost je zelfs geen euro
en een zaagje voor de schijf ook enkele centen,
sigarettenblaadje voor de ontsteking ditto
met pak €10 laat je elke fizzy janken
kost wel tijd
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18321
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek