Homoet uitlaat, prestaties

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik heb lange sproeier 130, maar hij reed ook vrij redelijk/goed op korte originele sproeier 180. Ik heb de uitlaatpoort zelf wat bijgewerkt, een extreem hoge druk kop :P en nog wat kleine dingen (carbon membraankleppen, en wat aan de carburateur aangepast, maar die laatste 2 zorgden niet voor een andere sproeiermaat).
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

van die "extreem hogedrukkop" wil ik de inhoud wel es weten ...


en vooral wat er zo extreem aan zou zijn :wink:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Het is meer een bolletje voor de bougie. Inhoud meet ik tzt wel een keertje, hij zit er nu lekker op :P
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1106
Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel

Bericht door Giel_fs1 »

ja die laatste 2 membraam + carb bijgewerkt zorgen voor een betere flow zegmaar.

maar dan weet ik waar ik ong. moet gaan zoeken :wink:

kan iemand mij ook vertellen wat het verschil is van die lange en korte sproeiers?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

De maatvoering is totaal anders :P
Ik heb de stationairpin uit de carburateur gehaald, niet geflowed of gepolijst.
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

wat is het resultaat Tom?
Wiebo
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

als je een homoet op een 2ru cilinder doet is het geluid ook niet echt mooi... hij wil nl niet janken in de toeren... ik zou gewoon zo'n immi 50(of 60) cc fs1 cilinder halen... niet echt een rib uit je lijf die 30 E
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

de aanloop van die korte sproeiers is ook breder (het verzonken stuk als je op de kop kijkt)

een lange sproeier zit ook dieper, wat ervoor zorgt dat de straal hoger moet, en meer tijd krijgt om in de straalbuis lucht bij de verstuiving bij te nemen (door de piepkleine gaatjes in de straal buis, lucht komt van het schuine beluchtingsbuisje bovenop de carb)

dat werkt beter, maar helaas eigenlijk niet in een fs1carb, die zit namelijk nogal krap in de hoogte qua bouw, dus die langedoen het wel, maar de meeropbrengst van die lange is te verwaarlozen

een 150 kort komt ongeveer overeen met een 100 lang

:) :wink:
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

jeroenvans schreef:als je een homoet op een 2ru cilinder doet is het geluid ook niet echt mooi... hij wil nl niet janken in de toeren... ik zou gewoon zo'n immi 50(of 60) cc fs1 cilinder halen... niet echt een rib uit je lijf die 30 E

een sleutelvijltje kost je zelfs geen euro :wink:
en een zaagje voor de schijf ook enkele centen,

sigarettenblaadje voor de ontsteking ditto

met pak €10 laat je elke fizzy janken :wink:
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Tombo schreef:De maatvoering is totaal anders :P
Ik heb de stationairpin uit de carburateur gehaald, niet geflowed of gepolijst.

ik ga de mijne er terug insteken denk ik,
de meeropbrengst is te verwaarlozen tenopzichte van het verlies in afsteljuistheid
when men were men, and helmets were for divers
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

YamaSam schreef:
jeroenvans schreef:als je een homoet op een 2ru cilinder doet is het geluid ook niet echt mooi... hij wil nl niet janken in de toeren... ik zou gewoon zo'n immi 50(of 60) cc fs1 cilinder halen... niet echt een rib uit je lijf die 30 E

een sleutelvijltje kost je zelfs geen euro :wink:
en een zaagje voor de schijf ook enkele centen,

sigarettenblaadje voor de ontsteking ditto

met pak €10 laat je elke fizzy janken :wink:


kost wel tijd :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

wiebo schreef:wat is het resultaat Tom?
Wiebo

Net dat beetje extra snelheid/makkelijker oppakken :P Als je volgas geeft, en je kijkt in de carburateur, zie je dat die pin best wel wat oppervlak in beslag neemt. Stationair afstellen doe je nu met de gaskabel.
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

Krijg je hem dan ook netjes stationair afgesteld?
edje

Bericht door edje »

2ru heeft niet alleen een kleinere uitlaatpoort maar ook de spoelpoorten zijn kleiner en de timingen lager :wink: . die uitlaat kun je waarschijnlijk nog wel laten lassen ja, daarna de flens netjes recht afslijpen/vijlen en gaan :lol:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

wiebo schreef:Krijg je hem dan ook netjes stationair afgesteld?

Jep :P
Plaats reactie