Yamasam's 17mm Mikuni
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Yamasam's 17mm Mikuni
Vandaag er eindelijk toe gekomen es een 16mm om te bouwen tot een 17mm
met m'n €50-koop van laatst had ik er weer een orri Mik16mm bij, en werd het dus hoog tijd voor een experiment hiermee.
vooreerst heb ik de hele carb gedemonteerd en gereinigd, dan meticuleus nagekeken op foutjes en dergelijke.
Niets aangetroffen en dus met het eerste en belangrijkste experiment begonnen, het ruimen van de doorgang.
In een keer of zes (om axiale ruimer breder te stellen) en met supercut snijolie,
in een kolomboor de ruimer gemonteerd, en het huis verbreed..
hij is nu net een tikje groter dan 17mm, en ik denk er nog een halve mm bij te kunnen doen
(lees: het wordt spannend )
het stationaire gaatje wordt in dit proces wel enigszins 'dichtgesmeerd' dat zal ik dus nog moeten herboren.
In een volgende stap zullen er nog bramen verwijderd moeten worden, en ook het stuk voor de schuif ga ik nog boenen.
Het gedeelte na de schuif zou ik glasparelen, zoook de flensplaat over de schijf..
fotos en rijverslag soooon!
schol!
met m'n €50-koop van laatst had ik er weer een orri Mik16mm bij, en werd het dus hoog tijd voor een experiment hiermee.
vooreerst heb ik de hele carb gedemonteerd en gereinigd, dan meticuleus nagekeken op foutjes en dergelijke.
Niets aangetroffen en dus met het eerste en belangrijkste experiment begonnen, het ruimen van de doorgang.
In een keer of zes (om axiale ruimer breder te stellen) en met supercut snijolie,
in een kolomboor de ruimer gemonteerd, en het huis verbreed..
hij is nu net een tikje groter dan 17mm, en ik denk er nog een halve mm bij te kunnen doen
(lees: het wordt spannend )
het stationaire gaatje wordt in dit proces wel enigszins 'dichtgesmeerd' dat zal ik dus nog moeten herboren.
In een volgende stap zullen er nog bramen verwijderd moeten worden, en ook het stuk voor de schuif ga ik nog boenen.
Het gedeelte na de schuif zou ik glasparelen, zoook de flensplaat over de schijf..
fotos en rijverslag soooon!
schol!
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
edje schreef:goed bezig
hoe ga je het met de gasschuif doen? en de sproeierbuis?
[sub]
oja, wat betekent ''schol''?[/sub]
de gasschuif laat ik voorlopig voor wat ze is,
de venturi verbreed ik tot de schuif nog net een minigleufje tot onder overheeft.
sproeierbuis misschien net een ietsje verkorten, maar weet niet of dat wel nodig is eigenlijk...
hah, schol, da's Vlaams voor proost
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam schreef:edje schreef:goed bezig
hoe ga je het met de gasschuif doen? en de sproeierbuis?
[sub]
oja, wat betekent ''schol''?[/sub]
de gasschuif laat ik voorlopig voor wat ze is,
de venturi verbreed ik tot de schuif nog net een minigleufje tot onder overheeft.
sproeierbuis misschien net een ietsje verkorten, maar weet niet of dat wel nodig is eigenlijk...
hah, schol, da's Vlaams voor proost
oke, ik zou de sproeierbuis toch wat in korten, dat lijkt met toch beter voor de flow?
oja proost
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
je neemt deels de venturi weg, de veturi geeft een lucht versnelling die het brandstof aanzuigt en mengt.
het buisje waar je gasnaald in zakt bepaald ook je vlotter niveau, als je deze inkort moet je ook je niveau verlagen.
tevens zal je goed moeten kijken wat je gasnaald doet, deze is dan een stuk van zijn zitting kwijt.
ik heb hier geen ervaring mee en sta dus met open ogen en oren mee tekijken wat er gebeurt.
eens schol is in nederland zo een platte vis waar mee we die belgen om de oren slaan.als blijkt dat ze sneller gaan.
hahaha
gr gino
het buisje waar je gasnaald in zakt bepaald ook je vlotter niveau, als je deze inkort moet je ook je niveau verlagen.
tevens zal je goed moeten kijken wat je gasnaald doet, deze is dan een stuk van zijn zitting kwijt.
ik heb hier geen ervaring mee en sta dus met open ogen en oren mee tekijken wat er gebeurt.
eens schol is in nederland zo een platte vis waar mee we die belgen om de oren slaan.als blijkt dat ze sneller gaan.
hahaha
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- bromtolfs1
- 100km gereden
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 23:06
- Locatie: Uithuizen
- Contacteer:
Wanneer je een Mikuni wilt opboren/ruimen moet je er voor zorgen dat de onderkant van de venturi op dezelfde plaats blijft. Het middelpunt van het groter gat ligt hoger bij een 16mm dan bij een 10mm carburateur. Daarom kon ik de onderdelen van mijn 13mm Mikuni zo overzetten naar het huis van de 16 mm.
Je gasschuif blijft op onderin op dezelfde plaats zitten. Doe je dit niet moet je dus veel meer aanpassen!
Je gasschuif blijft op onderin op dezelfde plaats zitten. Doe je dit niet moet je dus veel meer aanpassen!
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
jeroenvans schreef:(ik dacht eerst ook dat je die vis erg lekker vond )
hahhahh..
Wel! hij staat erop! welliswaar nog met het gewone spruitstuk, maar 'amai mijne frak!'
nu weet ik natuurlijk niet wat het juist doet, ik heb een hele hoop kleine dingen uitgestoken waarvan ik overtuigd was dat ze moesten helpen,
zoals die binnenkant maga pollijsten, idd die rand aan de ingang bolzetten, stationaire pin eruit, (moet er wel weer in) etc etc
effe iets eten, dan zet ik er de fotos op, maak vanmiddag wel n filmpje voor het geluid, en vooral da gasreactie,
die is (al zeg ik het zelf) vrij adembenemend..
SANTé (duffe kop wel nog, tot 4h30 zitten vieren)
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
op deze foto zie je netjes de braam die ontstaat door het uitruimen van de doorgang, dit was dus na de eerste bewerkingen:
hier zie je de geul onderaan, die ontstaat door het ruimen..
een klein vergelijk met een zelfde model van de blingbling en de gemodifiëerde rand:
en het voorlopige eindresultaat!
hier zie je de geul onderaan, die ontstaat door het ruimen..
een klein vergelijk met een zelfde model van de blingbling en de gemodifiëerde rand:
en het voorlopige eindresultaat!
when men were men, and helmets were for divers