yamaha tweety
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 50km gereden
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 14 jun 2007, 14:15
- Locatie: werkendam
ja jongens natuurlijk zit de sensor op de clinder gemonteert en niet aan me stuur. mar ik heb natuurlijk wel een grootte deense cilinderkop er op staan en dat scheelt een heele jas. aan rij wind koeling !
mar daar hoort ook een goede afsteling bij want anders word je temperatuur nog veelste hoog bij het rijden.
mar daar hoort ook een goede afsteling bij want anders word je temperatuur nog veelste hoog bij het rijden.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
.. de kop van de piston ni vergeten he,
die is al konisch, omdat hij zo uitzet daarboven,
als je kop heet loopt,
wordt je piston dus ook heter bovenaan, en daarmee ook breder!
oude racers draaiden van hun pistondiameter bovenaan wat af om dit te compenseren,
met betere olie moet je nu nietmeer zo drastisch gaan, ook nikasil etc doet allemaal deugd..
bij warmer worden wordt je cylinder groter hé, dat zou losser moeten komen,
de piston zet echter ook uit, en meer materiaal is meer uitzetten, dus de kop vooral
de segmenten hebben nog es een andere uitzettingscoëfficiënt, dus die gedragen zich weer anders
als de koppen botsen loopt ie vast, als het dek te breed wordt voor de cylinder,of de temp zo hoog is dat je olie wegkruipt of verdampt
damned die vastlopers!!
die is al konisch, omdat hij zo uitzet daarboven,
als je kop heet loopt,
wordt je piston dus ook heter bovenaan, en daarmee ook breder!
oude racers draaiden van hun pistondiameter bovenaan wat af om dit te compenseren,
met betere olie moet je nu nietmeer zo drastisch gaan, ook nikasil etc doet allemaal deugd..
bij warmer worden wordt je cylinder groter hé, dat zou losser moeten komen,
de piston zet echter ook uit, en meer materiaal is meer uitzetten, dus de kop vooral
de segmenten hebben nog es een andere uitzettingscoëfficiënt, dus die gedragen zich weer anders
als de koppen botsen loopt ie vast, als het dek te breed wordt voor de cylinder,of de temp zo hoog is dat je olie wegkruipt of verdampt
damned die vastlopers!!
when men were men, and helmets were for divers