20mm dellorto, homoet

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Precies, of uitlopend naar vierkant, of een stuk cirkel laat maar zeggen (Wat nog makkelijker is)
edje

Bericht door edje »

das idd zo ja. :lol:
MikeGassel
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 dec 2006, 18:49
Locatie: Gassel

Bericht door MikeGassel »

Nu heb ik nog een probleem met het licht.
De voorlamp geeft 32v
wat kan dat zijn of wat heb ik verkeerd gedaan?
dijkie
100km gereden
100km gereden
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:47
Locatie: Werkendam

Bericht door dijkie »

Hoi Mike.ik denk dat je lichtspoel kapot is.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Om nog even terug t ekomen op een grotere carburateur op een membraaninlaat. Ik heb net ff op school wat zitten denken en brainstormen met wat mensen, en wat lopen meten. Maar in feite kan je met het standaardspruitstuk, waar alleen een ander buisje is opgelast (volgens mij) maar een 18,3mm carburateur plaatsen. Als je het oppervlak van de 2 vierkantjes onder de membraankleppen uitrekend kom je op die oppervlakte namelijk uit. Alles wat je er groter plaatst is denk ik dus versplit, want het oppervlak van je membraan is maar 18,3mm. Opzich kan je er vrij simpel een 20mm van maken, want je kan gewoon met een dremel en een freesje het oppervlak groter maken van de 2 vierkante doorlaatjes.
Mijn idee om een 28mm passend te maken ga ik dus ook maar niet meer uitvoeren :P want dat heeft totaal geen zin hehe
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Tombo schreef:Om nog even terug te komen op een grotere carburateur op een membraaninlaat. Ik heb net ff op school wat zitten denken en brainstormen met wat mensen, en wat lopen meten. Maar in feite kan je met het standaardspruitstuk, waar alleen een ander buisje is opgelast (volgens mij) maar een 18,3mm carburateur plaatsen. Als je het oppervlak van de 2 vierkantjes onder de membraankleppen uitrekent kom je op die oppervlakte namelijk uit. Alles wat je er groter plaatst is denk ik dus versplid, want het oppervlak van je membraan is maar 18,3mm. Opzich kan je er vrij simpel een 20mm van maken, want je kan gewoon met een dremel en een freesje het oppervlak groter maken van de 2 vierkante doorlaatjes.
Mijn idee om een 28mm passend te maken ga ik dus ook maar niet meer uitvoeren :P want dat heeft totaal geen zin hehe

bovendien gaan die klepjes niet volledig open, zit er eigenlijk een klepstop op? (zo'n gebogen beugeltje op de eindplaats)
when men were men, and helmets were for divers
ties1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:54

Bericht door ties1 »

Maar door die 20mm carb komt er wel een grotere druk op de membraamplaatjes.. En hierdoor gaan je plaatjes waarschijnlijk sneller open en dicht als er bijvoorbeeld een 16mm carb op staat. En als je er dan ook nog carbon plaatjes erin zet zal dit waarschijnlijk nog meer verbeteren tot een betere gasreactie.
Nou ja het is een speculatie van wat ik ervan denk :)
edje

Bericht door edje »

ties1 schreef:Maar door die 20mm carb komt er wel een grotere druk op de membraamplaatjes.. En hierdoor gaan je plaatjes waarschijnlijk sneller open en dicht als er bijvoorbeeld een 16mm carb op staat. En als je er dan ook nog carbon plaatjes erin zet zal dit waarschijnlijk nog meer verbeteren tot een betere gasreactie.
Nou ja het is een speculatie van wat ik ervan denk :)


je carb zet geen druk hoor, je krijgt onderdruk van je carter. wat jij denkt dat er gebeurt is juist het effect van andere (bv carbon) klepjes :wink:


@sam: er zitten idd van die reedstops op :wink:
ties1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:54

Bericht door ties1 »

edje schreef:
ties1 schreef:Maar door die 20mm carb komt er wel een grotere druk op de membraamplaatjes.. En hierdoor gaan je plaatjes waarschijnlijk sneller open en dicht als er bijvoorbeeld een 16mm carb op staat. En als je er dan ook nog carbon plaatjes erin zet zal dit waarschijnlijk nog meer verbeteren tot een betere gasreactie.
Nou ja het is een speculatie van wat ik ervan denk :)


je carb zet geen druk hoor, je krijgt onderdruk van je carter. wat jij denkt dat er gebeurt is juist het effect van andere (bv carbon) klepjes :wink:


@sam: er zitten idd van die reedstops op :wink:


je carb zet geen druk hoor, je krijgt onderdruk van je carter. :oops: dohh
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

edje schreef:
ties1 schreef:Maar door die 20mm carb komt er wel een grotere druk op de membraamplaatjes.. En hierdoor gaan je plaatjes waarschijnlijk sneller open en dicht als er bijvoorbeeld een 16mm carb op staat. En als je er dan ook nog carbon plaatjes erin zet zal dit waarschijnlijk nog meer verbeteren tot een betere gasreactie.
Nou ja het is een speculatie van wat ik ervan denk :)


je carb zet geen druk hoor, je krijgt onderdruk van je carter. wat jij denkt dat er gebeurt is juist het effect van andere (bv carbon) klepjes :wink:


@sam: er zitten idd van die reedstops op :wink:

Ik heb wel eens gezien dat ze bij bepaalde membranen gewoon de reedstops helemaal weglieten, en de membraankleppen dan omdraaien, dus dat de kant welke normaal onder zit (en die 2 schroefjes doorheen gaan) dan boven zit. Het nut zou zijn dat de motor nu in principe "onbeperkt" kan aanzuigen, dwz het membraan wordt niet gestopt. Door het omdraaien houd het membraan zijn stevigheid.
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

ties1 schreef:
edje schreef:
ties1 schreef:Maar door die 20mm carb komt er wel een grotere druk op de membraamplaatjes.. En hierdoor gaan je plaatjes waarschijnlijk sneller open en dicht als er bijvoorbeeld een 16mm carb op staat. En als je er dan ook nog carbon plaatjes erin zet zal dit waarschijnlijk nog meer verbeteren tot een betere gasreactie.
Nou ja het is een speculatie van wat ik ervan denk :)


je carb zet geen druk hoor, je krijgt onderdruk van je carter. wat jij denkt dat er gebeurt is juist het effect van andere (bv carbon) klepjes :wink:


@sam: er zitten idd van die reedstops op :wink:


je carb zet geen druk hoor, je krijgt onderdruk van je carter. :oops: dohh

geen druk nee, maar de flow is beter, dus zou het iets beter moeten(kunnen) zijn...
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

wat men ook doet is de reedstops overplooien dat ze verder opengaat tot waar het blok het toelaat.

maar dat verhoogt wel de kans op enorme motorschade, dus sterk af te raden
tweety
50km gereden
50km gereden
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jun 2007, 14:15
Locatie: werkendam

Bericht door tweety »

he is dat de zuiger van de yamaha met 20 mm delorto zo te zien heb je verkerde meng olie gebruikt want de zuiger is veelste heet geworden of je ontsteking is niet goed afgesteld of de voeding spoel is kapot met de condenzater want anders brand er zomaar geen gat in je zuiger of je hebt sintetische meng olie gebruikt en dat vind een fs1 niet fijn groete tweety werkendam
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

ook hier zijn leestekens wel prettig..... deze is er echt in geknalt :twisted: bij mij zat er echt een smeltgat, dus wss gewoon een beetje oude zuiger

edit: er is echt niks mis met synthetische olie...
Hans W
250km gereden
250km gereden
Berichten: 345
Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24

Bericht door Hans W »

ontsteking stond denk ik gewoon te vroeg, of een te kleine sproeier
Plaats reactie