Yamaha Tweety Warm Draaien

Opvoeren en modificeren van de FS1
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Triforce schreef:ik ben al aan het expirimenteren spoelpoorten en de timingen daarvan, en als ik een beetje geld heb koop ik een HPI 3 curve met progameerbare CDI, en ik laat het allemaal later wel weten maar nu niet,

en je moet ook mijn eerdere berichten lezen zoals ik al zei van: van een Goede FS1 cilinder en niet een willekeurige

Triforce schreef:ik vind het belachelijk dat ze gewoon niet een ontsteking hebben zoals motoren dat hebben die variëren met het toerental, dat soort ontsteking zoek ik,

volgens welk regime wilde je de cdi dan programmeren?
vervroegen, of verlaten, wat zou je doen? hoe ziet volgens jou de ideale curve eruit?
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik wou het zo gaan doen,

de eerste curve voor kracht onderin en de tweede curve voor de snelheid en met de CDI kon je het dus 6 curve's voor een kracht onderin en dan steeds een stapje hoger naar een hogere snelheid en die dus mee gaat met het toerental, maar omdat HPI dat niet heeft ga ik dus opzoek naar een andere ontsteking systeem
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Wil je dan een dikke schakelkast op je stuur hebben om steeds tussen die 6 curve's te schakelen?
ALs je serieus zoiets wilt kan je beter een zelf programmeerbare ontsteking kopen, en dan programmeer je gewoon per toerental (of per zoveel toeren in stappen, weet niet precies hoe dat gaat) het ontstekingstijdstip. Maar voordat je daar echt profijt van kan hebben/echt nodig is kan je beter het vermogen ergens anders gaan zoeken (goede cilinder, goed uitlaat etc)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Triforce schreef:ik wou het zo gaan doen,

de eerste curve voor kracht onderin en de tweede curve voor de snelheid en met de CDI kon je het dus 6 curve's voor een kracht onderin en dan steeds een stapje hoger naar een hogere snelheid en die dus mee gaat met het toerental, maar omdat HPI dat niet heeft ga ik dus opzoek naar een andere ontsteking systeem

weet je wat een derdegraadsvergelijking is? of hoop je op een voorgekauwde 'curvenformuleerder'?
dat zou wel netjes zijn! bespaart je heel wat rekenwerk dan..


voor mij twee dikke met wat sap onderin, het mag ook iets meer zijn!
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik zoek gewoon die automatisch tussen de curven schakelt, het uitdokteren van de ontstekingtijds stip wil ik zelf wel doen
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

jaja, de aarde is rond, maar vanwaar komt je vergelijking??
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

maar curve wil toch zeggen dat ie met lage toeren op een ander moment ontsteekt dan met hoge?
dan heb je er toch niet meer nodig?
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Cdi 4 laif
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

YamaSam schreef:jaja, de aarde is rond, maar vanwaar komt je vergelijking??


De aarde is zo rond als een pannekoek.. :D :wink:
edje

Bericht door edje »

mpro09 schreef:maar curve wil toch zeggen dat ie met lage toeren op een ander moment ontsteekt dan met hoge?
dan heb je er toch niet meer nodig?


een curve is gewoon het verloop van de mate van vooronsteking. bij een puntenonsteking kies je een middenweg, bijvoorbeeld 1.7mm. maar dat is alleen perfect bij een bepaald toernetal, bijvoorbeeld 7000 toeren. daarboven kun je mischien wel 2.5mm vooronsteking gebruiken, maar daaar onder juist minder. een onsteking met curve loopt dus mischien van 1 tot 3mm voorontsteking. :wink:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

beetje off topic, maar:

mijn brommer pakt pas echt hard op hoge toeren, dan trekt hij vet hard weg.. het kan dus zijn dat de ontsteking te laat staat? of juist te vroeg...

en moet er dan meer of minder ruimte tussen de punten?
edje

Bericht door edje »

das nog juist je powerband. hangt vooral af van je cilinder en uitlaat :wink: maar valt vast wet te beinvloeden met andere dingen :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Triforce schreef:ik zoek gewoon die automatisch tussen de curven schakelt, het uitdokteren van de ontstekingtijds stip wil ik zelf wel doen

Dan voldoet een zelf programmeerbare CDI ook, dus met 1 curve. Het voordeel van die verschillende curve's zijn dat je kunt schakelen tussen verschillende situatie's, bv sprint, wegrace of straatgebruik
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

curves proberen is meer een klusje om op een testbank te doen

het gaat dan meestal om tiende pk's
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ook dat nog eens ja.
Plaats reactie