blok setup.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 14:43
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
blok setup.
Hallo, Ik ben nieuw hier op het forum, en 2-takt wereld.
Ik ben bekend met het tunen, en ook het racen van 4-takt motoren (Honda Monkey blokken, en alle replica's daarvan)
..Ben een aantal maanden 16, en heb besloten een brommer te kopen. Ik heb een paar weken zitten zoeken, zoeken, en zoeken, en kwam zo bij het besluit een FS1 te kopen. Veruit de mooiste brommer .
Nu hoef ik geen supersnelle brommer, maar wil wel dat het een beetje opschiet.
Ik ga komend weekend een 2RU kopen bij Bromfietshandel Yampé (goede zaak trouwens)!
En dus heb ik een setup in gedachte na een tijdje rondsnuffelen op jullie tunings topic:
-16mm carb + spruitstuk, Homoet uitlaat, en een ''snelle inlaatschijf''.
Verder ga ik de kop vlakken, en de kanalen netjes afstemmen en schoon maken.
Het is me allemaal duidelijk, behalve die snelle schijf. Ik kan hem zelf wel bewerken, maar vind het net zo handig er een te kopen. Welke type precies, en waar? Yampé?
Ik wil het zover graag bij 50cc houden, wie weet in de toekomst iets hoger.
Dus als iemand de tijd heeft mij hier even mee verder te helpen, bedankt!
Ik vind het by the way een erg informatief en mooi forum!
Ik ben bekend met het tunen, en ook het racen van 4-takt motoren (Honda Monkey blokken, en alle replica's daarvan)
..Ben een aantal maanden 16, en heb besloten een brommer te kopen. Ik heb een paar weken zitten zoeken, zoeken, en zoeken, en kwam zo bij het besluit een FS1 te kopen. Veruit de mooiste brommer .
Nu hoef ik geen supersnelle brommer, maar wil wel dat het een beetje opschiet.
Ik ga komend weekend een 2RU kopen bij Bromfietshandel Yampé (goede zaak trouwens)!
En dus heb ik een setup in gedachte na een tijdje rondsnuffelen op jullie tunings topic:
-16mm carb + spruitstuk, Homoet uitlaat, en een ''snelle inlaatschijf''.
Verder ga ik de kop vlakken, en de kanalen netjes afstemmen en schoon maken.
Het is me allemaal duidelijk, behalve die snelle schijf. Ik kan hem zelf wel bewerken, maar vind het net zo handig er een te kopen. Welke type precies, en waar? Yampé?
Ik wil het zover graag bij 50cc houden, wie weet in de toekomst iets hoger.
Dus als iemand de tijd heeft mij hier even mee verder te helpen, bedankt!
Ik vind het by the way een erg informatief en mooi forum!
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 100km gereden
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:47
- Locatie: Werkendam
Een f5b 2f2 2ru.cil na wat vijlen loopt ook goed.bocht 32mm. lengte ongeveer 22cm. uitlaat van kreidler ks 32mm bij jmpb.
16mm carb. sproeier 160 of 170 gasnaald in het midden. grote schijf schijfplaat bewerken gladschuuren tandwiel 14 voor, achter 44 nou dan gaat het al aardig lopen hoor! en natuurlijk de cilinder nabewerken. uitlaatpoord van bovenaf gemeten 25mm houden! en spoelpoorten bewerken, gladschuren enz. maar dat weet je wel!
veel suc-6
gr Dijkie tuning altena!
16mm carb. sproeier 160 of 170 gasnaald in het midden. grote schijf schijfplaat bewerken gladschuuren tandwiel 14 voor, achter 44 nou dan gaat het al aardig lopen hoor! en natuurlijk de cilinder nabewerken. uitlaatpoord van bovenaf gemeten 25mm houden! en spoelpoorten bewerken, gladschuren enz. maar dat weet je wel!
veel suc-6
gr Dijkie tuning altena!
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 14:43
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
- Daan1990
- 250km gereden
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
- Locatie: Fort Worth, TX
Is dit topic nog actief?
Ik heb een f5b immi rijdt nu aardig, ik rijd de scooterboys er uit en hij gaat net 70 (op de teller) met een tandwielverhouding die iets groter is dan normaal (13/45) ofzo. Maar ik wil de cilinder tunen dat ie nog harder gaat Ik heb gehoord dat yamasam daar behoorlijk wat vanaf weet. Ik heb de uitlaatpoort al uitgevijlt naar 28mm (was op sommige plekken 20 mm , rotkwaliteit...) maar ik wil de spoelpoorten en uitlaatpoort nog groter maken. Weet iemand daar wat vanaf?
Ik heb een f5b immi rijdt nu aardig, ik rijd de scooterboys er uit en hij gaat net 70 (op de teller) met een tandwielverhouding die iets groter is dan normaal (13/45) ofzo. Maar ik wil de cilinder tunen dat ie nog harder gaat Ik heb gehoord dat yamasam daar behoorlijk wat vanaf weet. Ik heb de uitlaatpoort al uitgevijlt naar 28mm (was op sommige plekken 20 mm , rotkwaliteit...) maar ik wil de spoelpoorten en uitlaatpoort nog groter maken. Weet iemand daar wat vanaf?