tuning tips en/of ideeën?

Opvoeren en modificeren van de FS1
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

hardstikke bedankt, hier heb ik zeker wat aan 8)

in de kerstvakantie zal ik eens rustig beginnen te kijken wat ik wil gaan doen

foto van de piston, zo moet het worden dan toch?
Afbeelding



en de uitlaatpoort mag toch op z'n breedst 26 mm worden?

en de inlaat poort toch alleen een betere flow geven?



edit:

zo bedoel je toch dat de uitlaat poort een broodjes vorm moet worden.... en van bovenkant uitlaatpoort to bovenkant cilinder dan 29... op ze meest dus eerst iets van 27 a 28 en dan met een zuiger die bij de poortkant 1 mm is afgevlakt kijken of je nog verder kan gaan.... :P ik denk dat ik hem snap

Afbeelding
edje

Bericht door edje »

opmaatkop :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

29mm is echt weinig ;)
Meet ook ff je deckheight op, dat zegt samen met de poorthoogte nog meer. Deckheight is de afstand van de bovenkant van je zuiger in het bovenste dode punt, tot de rand van de cilinder.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

das je squish toch?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nee :P
De deckheight bepaalt samen met je poorthoogte de uitlaatpoorttiming. Eigenlijk kan je alleen aan de hoogte van je poort de timing niet berekenen/veel zeggen (officieel dan :P). Want stel dat je bv een deckheight van 4mm ofzo hebt (ff extreem) en je haalt de poort op tot 23mm van de cilinderrand (zoals bij de gemiddelde fs1 cilinder ofzo), dan heb je eigenlijk je uitlaatpoort naar 19mm opgehaald :P je uitlaatpoorttiming is dan vééls te hoog :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

wat is dan squish :huh:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

De squish band zit vlak boven de zuiger (minder dan 1 mm verschil) waar een klein gedeelte van het mengsel tussen “weggeknepen” wordt, die schuine rand in je cilinderkop. De zuigerrand onder de squish band wordt niet aan de verbranding blootgesteld en wordt zodoende niet te warm. :P (met wat hulp van wikipedia :P)
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Squash, maar dan anders :shock:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

:nerd:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

bij de deckheigh saat je zuiger dan op het bovendste punt als je dat meet?

edit:
ohja ik las het vrekeerd, ik heb het al, morge ochend ff alles meten dan denk ik 8)
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

okee nu ga ik dus in de kerstvakantie beginne, maar 25
mm ken ik me uitlaatpoort wel gewoon maken dus? dan koop ik wel een nieuw immi zuigertje en zuigerveertjes,
en die veil ik wel 1 mm lager bij de uitlaatpoort, maar als hij 25 mm is kan ik zeker nog gewoon rijden....?


dus hoe merk ik of ik te ver ben gegaan, ik steek die geveilde piston dus dan om te kijken hoe ver ik nog ken gaan...
maar wat doet de motor dan waaraan ik merk dat ik te ver ben gegaan en dus de gewone piston moet steken?

beetje raar verhaal maar hoop dat je het snap :?
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Wanneer je geen compressie meer hebt?!

Of wnr hij vastloopt. :D
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

als je vind dat ie ondering TE weinig doet, want je zal minder kopppel onderin krijgen en meer toeren die die mischien niet aan kan
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

maar als ik te veel toeren krijg, dan ken ik toch gewoon een groter achtertandwiel doen?

en hoe ken ik er voor zorgen dat ik onderin toch nog heel wat kracht krijg? want iedereen, ik dus ook wil, bovenin en onderin veel kracht hebbe :twisted:
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

't Is meestal kiezen voor of flink optrekken, of een hoge top helaas.
0-100 in 10 seconden zal niet gaan....
Plaats reactie