tuning tips en/of ideeën?
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
hardstikke bedankt, hier heb ik zeker wat aan
in de kerstvakantie zal ik eens rustig beginnen te kijken wat ik wil gaan doen
foto van de piston, zo moet het worden dan toch?
en de uitlaatpoort mag toch op z'n breedst 26 mm worden?
en de inlaat poort toch alleen een betere flow geven?
edit:
zo bedoel je toch dat de uitlaat poort een broodjes vorm moet worden.... en van bovenkant uitlaatpoort to bovenkant cilinder dan 29... op ze meest dus eerst iets van 27 a 28 en dan met een zuiger die bij de poortkant 1 mm is afgevlakt kijken of je nog verder kan gaan.... ik denk dat ik hem snap
in de kerstvakantie zal ik eens rustig beginnen te kijken wat ik wil gaan doen
foto van de piston, zo moet het worden dan toch?
en de uitlaatpoort mag toch op z'n breedst 26 mm worden?
en de inlaat poort toch alleen een betere flow geven?
edit:
zo bedoel je toch dat de uitlaat poort een broodjes vorm moet worden.... en van bovenkant uitlaatpoort to bovenkant cilinder dan 29... op ze meest dus eerst iets van 27 a 28 en dan met een zuiger die bij de poortkant 1 mm is afgevlakt kijken of je nog verder kan gaan.... ik denk dat ik hem snap
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18322
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18322
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Nee
De deckheight bepaalt samen met je poorthoogte de uitlaatpoorttiming. Eigenlijk kan je alleen aan de hoogte van je poort de timing niet berekenen/veel zeggen (officieel dan ). Want stel dat je bv een deckheight van 4mm ofzo hebt (ff extreem) en je haalt de poort op tot 23mm van de cilinderrand (zoals bij de gemiddelde fs1 cilinder ofzo), dan heb je eigenlijk je uitlaatpoort naar 19mm opgehaald je uitlaatpoorttiming is dan vééls te hoog
De deckheight bepaalt samen met je poorthoogte de uitlaatpoorttiming. Eigenlijk kan je alleen aan de hoogte van je poort de timing niet berekenen/veel zeggen (officieel dan ). Want stel dat je bv een deckheight van 4mm ofzo hebt (ff extreem) en je haalt de poort op tot 23mm van de cilinderrand (zoals bij de gemiddelde fs1 cilinder ofzo), dan heb je eigenlijk je uitlaatpoort naar 19mm opgehaald je uitlaatpoorttiming is dan vééls te hoog
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18322
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
De squish band zit vlak boven de zuiger (minder dan 1 mm verschil) waar een klein gedeelte van het mengsel tussen “weggeknepen” wordt, die schuine rand in je cilinderkop. De zuigerrand onder de squish band wordt niet aan de verbranding blootgesteld en wordt zodoende niet te warm. (met wat hulp van wikipedia )
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
okee nu ga ik dus in de kerstvakantie beginne, maar 25
mm ken ik me uitlaatpoort wel gewoon maken dus? dan koop ik wel een nieuw immi zuigertje en zuigerveertjes,
en die veil ik wel 1 mm lager bij de uitlaatpoort, maar als hij 25 mm is kan ik zeker nog gewoon rijden....?
dus hoe merk ik of ik te ver ben gegaan, ik steek die geveilde piston dus dan om te kijken hoe ver ik nog ken gaan...
maar wat doet de motor dan waaraan ik merk dat ik te ver ben gegaan en dus de gewone piston moet steken?
beetje raar verhaal maar hoop dat je het snap
mm ken ik me uitlaatpoort wel gewoon maken dus? dan koop ik wel een nieuw immi zuigertje en zuigerveertjes,
en die veil ik wel 1 mm lager bij de uitlaatpoort, maar als hij 25 mm is kan ik zeker nog gewoon rijden....?
dus hoe merk ik of ik te ver ben gegaan, ik steek die geveilde piston dus dan om te kijken hoe ver ik nog ken gaan...
maar wat doet de motor dan waaraan ik merk dat ik te ver ben gegaan en dus de gewone piston moet steken?
beetje raar verhaal maar hoop dat je het snap
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer: