tuning tips en/of ideeën?

Opvoeren en modificeren van de FS1
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

nee ok. maar dat hoef ook niet,

heefd het ook nog nut om het schort van je zuiger aan de schijf kant iets breder te maken? breedje van je spoelpoort ofzo?


edit:
en hoe kan je er dan voor zorgen om heel hard op te laten trekken dan? niet dat ik dat ga doen hoor :P gewoon nieuwschierig

Afbeelding

Afbeelding
die 2 zijn wel te gebruiken voor poorten flowen en klijnbeetje slijpen denk?
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

dekheigh: 1.65mm

uitlaatpoort tot cil rand: 23mm

uitlaatpoort hoogte: 17mm
uitlaatpoort breedte: 26mm

spoelpoort tot cil rand: 32mm
spoelpoort hoogte: 8,5mm

dit heb ik net gemeten
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

tiens, volgens mij is die al onderhanden genomen?

dat zijn zeker geen slechte maten.. ben je zeker dat er geen 'trap' zit bij de overgang blok, cylinder ter hoogte van de poorten?
voetpakking bijgesneden naar de vorm van je onderblok?
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

voetpakking heb ik net onder hande genopmen alleen is hij echt super dun.. iet dikkere erindoen denk ik

ik ben nu de spoelers aan het flowen die waren betje ruig

kan het zijn dat de ontsteking nog later moest staan> 1,85?

en ik weet nog niet of er een trap zit bij de overgang, hoe test ik dat?

edit: ik hbe hem zo gekocht btw :shock:
edje

Bericht door edje »

hij bedoelt of de spoelpoorten in je carter mooi aansluiten op de cilinder :wink:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

dat snapte ik, maar hoe ken je dat goed zien?
:?
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

dat snapte ik, maar hoe ken je dat goed zien?
:?
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

ik hbe nu een andere pakking omdat die hele dunne voetpakking was kapot gegaan, nu is de dekhight 1.1mm het is best wel een dikke pakking, is dat erg?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

jonnotje schreef:ik ben nu de spoelers aan het flowen die waren betje ruig




hoe doe je dat? :D
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

met een heel fijn veiltje schuurpapier 220 en 600,
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het levert ook serieus wat op, als je erop let dat bij de onderste positie van je piston, zijn dak mooi gelijk komt met de onderkant van de poorten..
de dikte van de onderste pakking zit daar ook voor iets tussen..
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

bedoel je dan dat als er een gewone voetpakking tussen zit, en de piston dan op het laagste punt staat, dat de rand van de piston dan geleik is aan de onderkant van de uilaatpoort?
of bij iedere poort de onderkant geleik zit, mooi vlak dus....

de voet pakking(zelf gemaakt tijdelijk iets) is te dik nu denk ik, de compressie nu te laag, nadat ik er binnekort een nieuwe pakking op heb gedaan, ga ik de squish meten, en dan de kop afvlakken voor meer compressie... :P

en bij poorten geleik maken aan de carter moet je dan je poorten aan de begin opening wat breder maken, of over de hele lengte? dat is namelijk heel wat werk denk ik! :shock: als je alles moet vijlen en slijpen?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

jonnotje schreef:bedoel je dan dat als er een gewone voetpakking tussen zit, en de piston dan op het laagste punt staat, dat de rand van de piston dan gelijk is aan de onderkant van de uilaatpoort?
of bij iedere poort de onderkant geleik zit, mooi vlak dus....

geeft niet welke pakking je gebruikt, als ze maar dicht is, en je'r steeds dezelfde dikte weer insteekt

de voet pakking(zelf gemaakt tijdelijk iets) is te dik nu denk ik, de compressie nu te laag, nadat ik er binnenkort een nieuwe pakking op heb gedaan, ga ik de squish meten, en dan de kop afvlakken voor meer compressie... :P
squish heb je misbegrepen denk ik?

en bij poorten geleik maken aan de carter moet je dan je poorten aan de begin opening (wat is dit?) wat breder maken, of over de hele lengte? dat is namelijk heel wat werk denk ik! :shock: als je alles moet vijlen en slijpen?


je terminologie verwart me moet ik zeggen!
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

je kunt makkelijker je carters aanpassen :wink:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

squish is toch de ruimte die boven je zuiger zit als hij op bdp. zit? naja ik wil dus me kop iet verder vlakken voor meer compressie, en een normale voetpakking erin doen...


en de begin opening bedoelde ik waar de poort begint, waar hij contact maakt met je carter, of dat je hem in de gehele lengte moet bijveilen om hem geleik te laten lopen met de carter?
Plaats reactie