tuning tips en/of ideeën?
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
nee ok. maar dat hoef ook niet,
heefd het ook nog nut om het schort van je zuiger aan de schijf kant iets breder te maken? breedje van je spoelpoort ofzo?
edit:
en hoe kan je er dan voor zorgen om heel hard op te laten trekken dan? niet dat ik dat ga doen hoor gewoon nieuwschierig
die 2 zijn wel te gebruiken voor poorten flowen en klijnbeetje slijpen denk?
heefd het ook nog nut om het schort van je zuiger aan de schijf kant iets breder te maken? breedje van je spoelpoort ofzo?
edit:
en hoe kan je er dan voor zorgen om heel hard op te laten trekken dan? niet dat ik dat ga doen hoor gewoon nieuwschierig
die 2 zijn wel te gebruiken voor poorten flowen en klijnbeetje slijpen denk?
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
voetpakking heb ik net onder hande genopmen alleen is hij echt super dun.. iet dikkere erindoen denk ik
ik ben nu de spoelers aan het flowen die waren betje ruig
kan het zijn dat de ontsteking nog later moest staan> 1,85?
en ik weet nog niet of er een trap zit bij de overgang, hoe test ik dat?
edit: ik hbe hem zo gekocht btw
ik ben nu de spoelers aan het flowen die waren betje ruig
kan het zijn dat de ontsteking nog later moest staan> 1,85?
en ik weet nog niet of er een trap zit bij de overgang, hoe test ik dat?
edit: ik hbe hem zo gekocht btw
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
bedoel je dan dat als er een gewone voetpakking tussen zit, en de piston dan op het laagste punt staat, dat de rand van de piston dan geleik is aan de onderkant van de uilaatpoort?
of bij iedere poort de onderkant geleik zit, mooi vlak dus....
de voet pakking(zelf gemaakt tijdelijk iets) is te dik nu denk ik, de compressie nu te laag, nadat ik er binnekort een nieuwe pakking op heb gedaan, ga ik de squish meten, en dan de kop afvlakken voor meer compressie...
en bij poorten geleik maken aan de carter moet je dan je poorten aan de begin opening wat breder maken, of over de hele lengte? dat is namelijk heel wat werk denk ik! als je alles moet vijlen en slijpen?
of bij iedere poort de onderkant geleik zit, mooi vlak dus....
de voet pakking(zelf gemaakt tijdelijk iets) is te dik nu denk ik, de compressie nu te laag, nadat ik er binnekort een nieuwe pakking op heb gedaan, ga ik de squish meten, en dan de kop afvlakken voor meer compressie...
en bij poorten geleik maken aan de carter moet je dan je poorten aan de begin opening wat breder maken, of over de hele lengte? dat is namelijk heel wat werk denk ik! als je alles moet vijlen en slijpen?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
jonnotje schreef:bedoel je dan dat als er een gewone voetpakking tussen zit, en de piston dan op het laagste punt staat, dat de rand van de piston dan gelijk is aan de onderkant van de uilaatpoort?
of bij iedere poort de onderkant geleik zit, mooi vlak dus....
geeft niet welke pakking je gebruikt, als ze maar dicht is, en je'r steeds dezelfde dikte weer insteekt
de voet pakking(zelf gemaakt tijdelijk iets) is te dik nu denk ik, de compressie nu te laag, nadat ik er binnenkort een nieuwe pakking op heb gedaan, ga ik de squish meten, en dan de kop afvlakken voor meer compressie...
squish heb je misbegrepen denk ik?
en bij poorten geleik maken aan de carter moet je dan je poorten aan de begin opening (wat is dit?) wat breder maken, of over de hele lengte? dat is namelijk heel wat werk denk ik! als je alles moet vijlen en slijpen?
je terminologie verwart me moet ik zeggen!
when men were men, and helmets were for divers
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
squish is toch de ruimte die boven je zuiger zit als hij op bdp. zit? naja ik wil dus me kop iet verder vlakken voor meer compressie, en een normale voetpakking erin doen...
en de begin opening bedoelde ik waar de poort begint, waar hij contact maakt met je carter, of dat je hem in de gehele lengte moet bijveilen om hem geleik te laten lopen met de carter?
en de begin opening bedoelde ik waar de poort begint, waar hij contact maakt met je carter, of dat je hem in de gehele lengte moet bijveilen om hem geleik te laten lopen met de carter?