tuning tips en/of ideeën?
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18339
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Ja, je moet wel iets ruimte hebben, maar in principe zo laag mogelijk. Hier moet je wel rekening mee houden welke voetpakking je gebruikt natuurlijk.
Als je trouwens een dikkere voetpakking gebruikt, is die ruimte mss wel wat hoger, maar je timingen van je uitlaatpoort en spoelpoort liggen ook wat hoger, hier win je dus in principe (theoretisch gezien) ook wat mee, je hebt alleen een lagere compressie.
Vaak doen sommige mensen bijvoorbeeld een soort van tussenplaatje van 1mm maken voor tussen de cilinder en het blok, dan breng je de timingen zonder te veilen omhoog, en draaien ze aan de bovenkant de cilinder af om zo weer op de oorspronkelijke compressie te komen.
Als je trouwens een dikkere voetpakking gebruikt, is die ruimte mss wel wat hoger, maar je timingen van je uitlaatpoort en spoelpoort liggen ook wat hoger, hier win je dus in principe (theoretisch gezien) ook wat mee, je hebt alleen een lagere compressie.
Vaak doen sommige mensen bijvoorbeeld een soort van tussenplaatje van 1mm maken voor tussen de cilinder en het blok, dan breng je de timingen zonder te veilen omhoog, en draaien ze aan de bovenkant de cilinder af om zo weer op de oorspronkelijke compressie te komen.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: