OCC1S Tunings Perikelen

Opvoeren en modificeren van de FS1
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

je blok zal openmoeten om de gepeperde cylinder tot z'n recht te laten komen..

en lezen lezen lezen, je zal alles stukje voor stukje moeten aanpakken,
it's a thin line between "retehard en naardezak" :wink:

veel suck6!
when men were men, and helmets were for divers
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

danku... heb dat graham boek gister ook al gelezen, staan interresante dingen in hoor...
Jelle

Bericht door Jelle »

je mag van mij hoor, daar niet van :D

wil gewoon maar zeggen dat je moet oppassen. 80 is al snel.

als sam bijvoorbeeld 100 gaat , dan doet hij dat bewust, en veilig.

het is niet zomaar iets ;-)

dus doe maar, maar pas wel op:p
edje

Bericht door edje »

zie het niet als comentaar :wink: maar ik heb het idee dat je de rest een beetje vergeet. goed tunen betekend het tunen van alle onderdelen:

-uitlaat
-cilinder
-cilinderkop
-carters
-carb
-onsteking
-tandwielen
-afstelling( :!: )

alles moet gewoon goed bij elkaar passen :wink:
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

Ik weet het, wil mn schijf ook wat aanpassen hier en daar, en heb al een soort van hd kop, maar mag nog wel iets afgevlakt worden.
Wil een homoetje kopen, en idd, mn vertanding mag wel wat zwaarder.

Daar begint het, door een zwaardere vertanding trekt hij hem niet mooi, dus ik moet erachter zien te komen wat ik aan de
cilinder moet veranderen (als het kan wel de 50cc die ik nu heb) om meer power te krijgen.
Heb begrepen dat je meer pk's wint door je uitlaatpoort breder te maken, maar die kan nog maar 1.8 mm verbreed worden (wanneer ik tot de 67% ga).
Lijkt mij niet super veel te schelen, dus daarom wil ik via deze topic nog meer mogelijkheden horen, die me door de dip heen trekken...
Heb gister een cilindertje verknooit, doordat ik tegelijkertijd mn uitlaat poort omhoog vijlde, en daarna gelijk maakte aan odp, dus weet nu niet waar het aan ligt dat hij zelfs zachter ging dan voorheen.
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

koop een 60cc en ga die tunen gaat nog harder :wink:
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

kan ook, kan ook, maar het principe is hetzelfde...
dan trekt ie een veel zwaardere vertanding ook moeilijk, en ook moet je dan de uitlaatpoort tunen, en hij zuipt veel meer...
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

zuipen maakt niet zoveel uit hoor mn 50cc fs1 cylinder zoop meer dan de 60cc die er nu opzit (beide onbewerkt) eenvoudig om de reden dat de fs150 veel meer op toeren moet worden gehouden en dus meer zuipt.... persoonlijk zou ik voor 60cc gaan rijdt veel relaxter 8)
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

hmm... n fs1 hoort te janken kerel :P:P:P..
maja.. goed,zal er over nadenken, anders doe ik ze bijden :lol: :lol: :lol:
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

hah is goed jonge :P wens je er veel succes mee :wink: en ben benieuwd wat t wordt!
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Kijk eerst maar eens hoe een FS1 in elkaar zit voordat je zegt wat een FS1 hoort :lol:
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

nee dat werd mij laatst een paar keer gezegt op een benzinestation, sprak een stelletje oude mannen me aan, die vroeger ook fs1 reden, mij persoonlijk maakt t niet uit ;)

Edit: zal het veel uitmaken? een 60cc cilinder valt natuurlijk ook zo te maken dat hij ook 12000 toeren draait, naja.. dan rijd je wel harder dan 12000 toeren met een 50cc, maar wat raden jullie mij aan?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Hoge toeren = meer slijtage, dus je moet dan sowieso een kwaliteitsolie gebruiken als TTS om te beginnen.
Dan moet je ook zorgen dat de rest van je blok dat toerental aankan.

Je laat immers een man zonder benen ook geen marathon lopen. :wink:
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

ja zo kun je het ook vergelijken.
Sinds kort meng ik idd zelf castrol tts, op 1:30/1:35 (met inrijden cilinder wat nu paar X is voorgekomen 1 op 25).

Ik kan nu nog kiezen, hardgaan op een 60cc met getunede cilinder met pak m beet 9000 toeren, en dan ook nog zuiniger, of 50cc, met 11500 toeren, veel slijtage en dan iets wat donders zuipt..
Nou, na dit op te tellen weet ik t eigenlijk zelf al wel :P... maar een 60cc gaat standaard ook niet over de 80 of wel? (aangezien Tom ook zijn poort heeft moeten tunen om 90 te rijden)
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

11,5k haal je toch niet met alleen cilindervijlen... :roll:
Plaats reactie