OCC1S Tunings Perikelen
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
Ik weet het, wil mn schijf ook wat aanpassen hier en daar, en heb al een soort van hd kop, maar mag nog wel iets afgevlakt worden.
Wil een homoetje kopen, en idd, mn vertanding mag wel wat zwaarder.
Daar begint het, door een zwaardere vertanding trekt hij hem niet mooi, dus ik moet erachter zien te komen wat ik aan de
cilinder moet veranderen (als het kan wel de 50cc die ik nu heb) om meer power te krijgen.
Heb begrepen dat je meer pk's wint door je uitlaatpoort breder te maken, maar die kan nog maar 1.8 mm verbreed worden (wanneer ik tot de 67% ga).
Lijkt mij niet super veel te schelen, dus daarom wil ik via deze topic nog meer mogelijkheden horen, die me door de dip heen trekken...
Heb gister een cilindertje verknooit, doordat ik tegelijkertijd mn uitlaat poort omhoog vijlde, en daarna gelijk maakte aan odp, dus weet nu niet waar het aan ligt dat hij zelfs zachter ging dan voorheen.
Wil een homoetje kopen, en idd, mn vertanding mag wel wat zwaarder.
Daar begint het, door een zwaardere vertanding trekt hij hem niet mooi, dus ik moet erachter zien te komen wat ik aan de
cilinder moet veranderen (als het kan wel de 50cc die ik nu heb) om meer power te krijgen.
Heb begrepen dat je meer pk's wint door je uitlaatpoort breder te maken, maar die kan nog maar 1.8 mm verbreed worden (wanneer ik tot de 67% ga).
Lijkt mij niet super veel te schelen, dus daarom wil ik via deze topic nog meer mogelijkheden horen, die me door de dip heen trekken...
Heb gister een cilindertje verknooit, doordat ik tegelijkertijd mn uitlaat poort omhoog vijlde, en daarna gelijk maakte aan odp, dus weet nu niet waar het aan ligt dat hij zelfs zachter ging dan voorheen.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
nee dat werd mij laatst een paar keer gezegt op een benzinestation, sprak een stelletje oude mannen me aan, die vroeger ook fs1 reden, mij persoonlijk maakt t niet uit
Edit: zal het veel uitmaken? een 60cc cilinder valt natuurlijk ook zo te maken dat hij ook 12000 toeren draait, naja.. dan rijd je wel harder dan 12000 toeren met een 50cc, maar wat raden jullie mij aan?
Edit: zal het veel uitmaken? een 60cc cilinder valt natuurlijk ook zo te maken dat hij ook 12000 toeren draait, naja.. dan rijd je wel harder dan 12000 toeren met een 50cc, maar wat raden jullie mij aan?
-
- Site Admin
- Berichten: 11133
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
ja zo kun je het ook vergelijken.
Sinds kort meng ik idd zelf castrol tts, op 1:30/1:35 (met inrijden cilinder wat nu paar X is voorgekomen 1 op 25).
Ik kan nu nog kiezen, hardgaan op een 60cc met getunede cilinder met pak m beet 9000 toeren, en dan ook nog zuiniger, of 50cc, met 11500 toeren, veel slijtage en dan iets wat donders zuipt..
Nou, na dit op te tellen weet ik t eigenlijk zelf al wel ... maar een 60cc gaat standaard ook niet over de 80 of wel? (aangezien Tom ook zijn poort heeft moeten tunen om 90 te rijden)
Sinds kort meng ik idd zelf castrol tts, op 1:30/1:35 (met inrijden cilinder wat nu paar X is voorgekomen 1 op 25).
Ik kan nu nog kiezen, hardgaan op een 60cc met getunede cilinder met pak m beet 9000 toeren, en dan ook nog zuiniger, of 50cc, met 11500 toeren, veel slijtage en dan iets wat donders zuipt..
Nou, na dit op te tellen weet ik t eigenlijk zelf al wel ... maar een 60cc gaat standaard ook niet over de 80 of wel? (aangezien Tom ook zijn poort heeft moeten tunen om 90 te rijden)