Cylinder en pistonmodificaties
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Tja, maar hoe lang wil je dat het heel blijft. Zo'n machine zal niet gebruikt worden om 1000'en km's te rijden. Ik zou bij zulke extreme toerentallen die dat ding haalt wel een kwalitatief goed naaldlager gebruiken.
Een maatje van me was vroeger eens te gierig om een goed naaldlager te kopen, hij had er nog eentje liggen "die was nog wel goed" zei die. 1 week later was het naaldlager kapot gelopen, compleet gereviseert Honda MB8 blok naar de klote (nieuwe cilinder en zuiger en krukas)
Een maatje van me was vroeger eens te gierig om een goed naaldlager te kopen, hij had er nog eentje liggen "die was nog wel goed" zei die. 1 week later was het naaldlager kapot gelopen, compleet gereviseert Honda MB8 blok naar de klote (nieuwe cilinder en zuiger en krukas)
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Ik zou bij zulke extreme toerentallen
de richt lijn voor de max toeren is een zuiger snelheid van 20 meter per sec.
dus dat is +- 15000 rpm.
aan de toeren kan dus nog zat gewerkt worden.
je kan nog veel verder gaan maar dan gaat je standaard zuigertje in kleine stukjes vallen
de richt lijn voor de max toeren is een zuiger snelheid van 20 meter per sec.
dus dat is +- 15000 rpm.
aan de toeren kan dus nog zat gewerkt worden.
je kan nog veel verder gaan maar dan gaat je standaard zuigertje in kleine stukjes vallen
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Heb gister voor een maatje een Dmp immitatie cilindertje getuned, spoelers zijkant breder, en de achterste net als de zijkant iets hoger gelegd, staan nu op 130 en uitlaat op 185 gelegd. vrij veilige set.
loopt ook wel mooi, valt hele tijd in de powerband na het schakelen, dus wel netjes gedaan... weet niet of hier iemand wel eens op de testbank gaat, maar wat halen jullie hier met snel spul ? ben heel erg benieuwd. Zit overigens nu nog een gewone open uitlaat onder, maar wat zijn hier de ervaringen met homoetjes ?
ook ben ik wel benieuwd naar de timingen die jullie aanhouden in getunede cilinders ?
alvast bedankt.
ik beschik over een testbank (, en ben zelf meer bezig met zundapp te tunen, maar doordat ik van de week met deze fs1 bezig ben geweest toch wel iets meer geintresseerd geraakt in fizzies. en ben ik benieuwd wat jullie zoal hier aan tuning doen.
hier mijn Zundapp k80, 77cc luchtgekoeld, menbraam op gemaakt, 20,5 dell'orto en homoet race (met opmaat levert hij over de 20 pk, en met deze 18,9pk bij 9600 toeren)
loopt ook wel mooi, valt hele tijd in de powerband na het schakelen, dus wel netjes gedaan... weet niet of hier iemand wel eens op de testbank gaat, maar wat halen jullie hier met snel spul ? ben heel erg benieuwd. Zit overigens nu nog een gewone open uitlaat onder, maar wat zijn hier de ervaringen met homoetjes ?
ook ben ik wel benieuwd naar de timingen die jullie aanhouden in getunede cilinders ?
alvast bedankt.
ik beschik over een testbank (, en ben zelf meer bezig met zundapp te tunen, maar doordat ik van de week met deze fs1 bezig ben geweest toch wel iets meer geintresseerd geraakt in fizzies. en ben ik benieuwd wat jullie zoal hier aan tuning doen.
hier mijn Zundapp k80, 77cc luchtgekoeld, menbraam op gemaakt, 20,5 dell'orto en homoet race (met opmaat levert hij over de 20 pk, en met deze 18,9pk bij 9600 toeren)
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
hallo Dion, welkom op het forum
mooi speelgoed wat je daar hebt staan
ik hou het persoonlijk strikt op 50cc..
er zijn wel een aantal onderwerpjes die je zeker zullen boeien denk ik
merk je meestal metteen aan het aantal views dat een onderwerp scoort..
er zijn er hier een paar zéér begeesterd bezig met hun fizzie(s)
mooi speelgoed wat je daar hebt staan
ik hou het persoonlijk strikt op 50cc..
er zijn wel een aantal onderwerpjes die je zeker zullen boeien denk ik
merk je meestal metteen aan het aantal views dat een onderwerp scoort..
er zijn er hier een paar zéér begeesterd bezig met hun fizzie(s)
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
denk dat je Gino, Dewaal, Fsael en mezelf het hardste in't oog zal moeten houden dan
iedereen doet wel andere dingen met z'n fietsjes
een zesbak, een polini vlinder, verlichte krukassen, alternatieve poorten, rotorloze ontsteking, waterstof-hulp etc etc, je zal wel wat leeswerk hebben denk
ik zit op 14.200 rpm voor de moment met m'n (voorlopig) snelste blok..
das een imi €34 cilindertje
iedereen doet wel andere dingen met z'n fietsjes
een zesbak, een polini vlinder, verlichte krukassen, alternatieve poorten, rotorloze ontsteking, waterstof-hulp etc etc, je zal wel wat leeswerk hebben denk
ik zit op 14.200 rpm voor de moment met m'n (voorlopig) snelste blok..
das een imi €34 cilindertje
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam schreef:denk dat je Gino, Dewaal, Fsael en mezelf het hardste in't oog zal moeten houden dan
iedereen doet wel andere dingen met z'n fietsjes
een zesbak, een polini vlinder, verlichte krukassen, alternatieve poorten, rotorloze ontsteking, waterstof-hulp etc etc, je zal wel wat leeswerk hebben denk
ik zit op 14.200 rpm voor de moment met m'n (voorlopig) snelste blok..
das een imi €34 cilindertje
mooi he als je hem over de 12000 toeren hoort gaan
ik zal het in de gaten houden, blijft hobby he
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
YamaSam schreef:denk dat je Gino, Dewaal, Fsael en mezelf het hardste in't oog zal moeten houden dan
iedereen doet wel andere dingen met z'n fietsjes
een zesbak, een polini vlinder, verlichte krukassen, alternatieve poorten, rotorloze ontsteking, waterstof-hulp etc etc, je zal wel wat leeswerk hebben denk
ik zit op 14.200 rpm voor de moment met m'n (voorlopig) snelste blok..
das een imi €34 cilindertje
filmpje?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 50km gereden
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
- Locatie: Herselt
Ik ben van plan om me ook zo een "34 euro cilinder" aan te schaffen en deze bij te werken. Ik vraag me nu af welke spoel/uitlaattiming geschikt is op een 4bak,schijfblok, 50cc in combinatie met zo een luhac uitlaat (achteraan schuin).
Ik dacht aan een 185° uitlaat en 128° voor de spoelpoorten. (Nog redelijk veilig aangezien het de bedoeling is dat het het even uithoudt en rijdbaar is op straat, dus niet extreem hoogtoerig.) Komt dit een beetje overeen met de timingen die jullie gebruiken?
Houden die zuigers van die cilinders het een beetje uit of is het aan te raden om er een originele of prox of dergelijke in te steken?
alvast bedankt voor de raad
Ik dacht aan een 185° uitlaat en 128° voor de spoelpoorten. (Nog redelijk veilig aangezien het de bedoeling is dat het het even uithoudt en rijdbaar is op straat, dus niet extreem hoogtoerig.) Komt dit een beetje overeen met de timingen die jullie gebruiken?
Houden die zuigers van die cilinders het een beetje uit of is het aan te raden om er een originele of prox of dergelijke in te steken?
alvast bedankt voor de raad
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
prox of zoiets is wel aan te raden ja,
dat 'niet zo hoogtoerig' zal je moeten vergeten vrees ik..
90° is geen uitzondering, die cilinders komen soms met 21mm poorthoogte uit de doos,
met die laatste sprong naar vierde bij een vierbak heb je kracht, op toeren nodig .. het blijf de te overwinnen drempel daar
dat 'niet zo hoogtoerig' zal je moeten vergeten vrees ik..
90° is geen uitzondering, die cilinders komen soms met 21mm poorthoogte uit de doos,
met die laatste sprong naar vierde bij een vierbak heb je kracht, op toeren nodig .. het blijf de te overwinnen drempel daar
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
prox of zoiets is wel aan te raden ja,
dat 'niet zo hoogtoerig' zal je moeten vergeten vrees ik..
90° is geen uitzondering, die cilinders komen soms met 21mm poorthoogte uit de doos,
met die laatste sprong naar vierde bij een vierbak heb je kracht, op toeren nodig .. het blijft de te overwinnen drempel daar
dat 'niet zo hoogtoerig' zal je moeten vergeten vrees ik..
90° is geen uitzondering, die cilinders komen soms met 21mm poorthoogte uit de doos,
met die laatste sprong naar vierde bij een vierbak heb je kracht, op toeren nodig .. het blijft de te overwinnen drempel daar
when men were men, and helmets were for divers