Ik heb een vraag over een cilinder voor mijn FS1. Ik kan namelijk een 14 pk kreidler cilinder kopen van mijn vorige baas. Het gaat om een parmakit 60cc cilinder die proffesioneel met een tandartsboortje is aangepast en ook zit er een snelle zuiger bij (barikit). Ik heb gevonden dat de slag hetzelfde is als die van Yamaha, en de steek van de tapeinden is ook hetzelfde. Zou ik zo'n cilinder op een FS1 kunnen gooien of komt dit onmogelijk uit?
Ja het kan, maarrr is het een breitwand of een superbreitwand? Een normale breitwand past zo, maar een superbreitwand niet, daarvoor moet je de tapeinden verzetten.
Verder moet je er vanuit gaan dat je die 14 pk met een korreltje zout moet nemen
Nee, ik heb die Kreidler op de testbank gezien met een 20mm carburateur, electronische ontsteking en een berekende uitlaat. Heb er ook op gereden, 120 km/h en er zat nog meer in Het is echt een perfect getunede cilinder met smalle tap, is in Zeeland getuned.
Ruudsjuh schreef:Ja dat weet ik maar dat geeft wel aan dat het een sterke cilinder is, want zo groot is een 20mm carburateur niet...
Dan was het zeker eentje met zo'n membraankitje erop, of niet?
En zoals niels zegt, als je met een 4-bak rijdt is de ovrgang van de 3 naar de 4 wat groot. Maarja als dat ding echt zoveel PK heeft moet dat niet echt een probleem zijn, anders vertand je hem iets lichter, dan rijdt 'ie nog maar 110 ipv 120
Het is inderdaad een met een membraamkitje, worden in Zeeland (Krabbedijke volgens mij) gefabriceerd. Ik heb een maand geleden met mijn oude baas een Kreidler 4-bak opgehaald en daar zat dit spul bij plus een originele set. Hij wil nu die originele set er weer op, dus kon ik deze overnemen