molykote

Opvoeren en modificeren van de FS1
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

molykote

Bericht door mpro09 »

molykote poeder spray is een droog smeermiddel met een extreem lage wrijvings coefficient

mijn opa zegt net dat ie vroeger altijd zijn cilinder hier mee in smeerde en vroeg of ik dat ook wilde

is dit waarom alle brommers vroeger over de 100 gingen? :P

heeft iemand hier ervaring mee
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

mijn vader heeft het nooit gebruikt vroeger, maar toch ging hij 100 en wat harder,

ik denk dat het probleem nu is dat er geen lood meer in de benzine zit want dat geeft een betere dichting ronde de zuigerveren en het smeert beter, en dus kan je harder in princippe
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Klinkt vreemd dat een poeder een laag wrijvingscoëfficiënt heeft
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

het ging in de kleinste porien zitten ofzo

t gaat mij niet om het hard gaan maar gewoon of het nut heeft :wink:
fs50
100km gereden
100km gereden
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 sep 2007, 17:54
Locatie: Willebroek (Belgium)

Bericht door fs50 »

ik veronderstel dat je het hier hebt over de molykote anti friction coating?

we hebben dit op het werk maar gebruiken dit eigenlijk niet voor hoogtoerige onderdelen.
het is meer iets dat we op kettingwielen, tandwielen en nog enkele andere eerder laagtoerige of stilstaande toepassingen gebruiken

maar het zou kunnen dat het werkt, al denk ik dat je coating snel weggesleten zal zijn door je segmenten

david
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

hmm ok dus dan zou het misschien handig kunnen zij bij het inlopen, echt de eerste meters
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

waar laat je dit dan? in de tank bij de benzine ofzo? :?
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Re: molykote

Bericht door rise and shine »

mpro09 schreef:molykote poeder spray is een droog smeermiddel met een extreem lage wrijvings coefficient

mijn opa zegt net dat ie vroeger altijd zijn cilinder hier mee in smeerde en vroeg of ik dat ook wilde

is dit waarom alle brommers vroeger over de 100 gingen? :P

heeft iemand hier ervaring mee
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

ja, maar als je het er op smeert en je rijd 10 minuten... dan is het er toch weer af :?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

nee want het gaat in de porien!! :P
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

nee mpro nooit meer smeren bij het inlopen, maar voorzichtiger doen en kleine korte ritten maken.
ik zal je wel wat laten zien wat er dan gebeurt :cry: , als je weer hier bent.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik maak juist zolang mogelijke ritten, ik heb mijn f5b in 1 rit 100km ingereden 8)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

is in het begin zeer link.
een cilinder die moet inlopen heeft dus meer wrijving.(het moet op elkaar inslijten)
wrijving geeft veel warmte, de cilinder word dus veeeeeel warmer.
de cilinder / zuiger moet dus op elkaar inslijten, de grootste slijtage heb je
als de motor van koud naar warm gaat.
dus motor goed op temp (zuiger lekker heet) motor uit.
en de zuiger hard lekker uit :wink:

maar geen 100 km aan een stuk. 5 km is lang zat.

natuurlijk zijn de meningen verdeeld, maar zo doe ik het.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Tja, maar dan denk ik weer, als hij zoveel warmte produceert, is de zuigerspeling dan niet té krap?
Als je bv ziet bij Kreidlers, sommige rijden met zuigerspeling 0,01mm (er zijn zelfs gekken die met nóg een kleinere zuigerspeling rijden)! Dat moet je bij een FS1 btw niet proberen :lol: En dan met een heftige (+10 pk) setup. Na enkele duizenden KM's hebben die zuigers nog steeds dezelfde zuigerspeling t.o.v. de cilinder, dus geen materiaal weg, hoonsporen ook nog zichtbaar. Waar zou dan die extra wrijving vandaan moeten komen?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

maar wie weet nou wat meer over die molykote? :huh:
Plaats reactie