Zelfde boring en slag fs1

Opvoeren en modificeren van de FS1
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

gewoon nieuwe veren nemen, 80cc ofzo, en de ret gewoon standaart laten :P werkt bij mij perfect 8)
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

wat je perfect noemt :lol: je breekt zowat je vingers als je je koppelingshendel in wil knijpen.. zo zwaar! dat is echt vet beroerd :lol:
edje

Bericht door edje »

jonnotje schreef:gewoon nieuwe veren nemen, 80cc ofzo, en de ret gewoon standaart laten :P werkt bij mij perfect 8)


geloof niet dat jij een derbi cilinder hebt :lol: :wink:
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

Triforce schreef:ik heb echt alles na gekeken alles is verder nog goed en het veertje ook, de koppelings platen heb ik van T-hansen, die zitten ook in mijn 2ru blok en die doen het perfect, maar waarom deze het dan niet goed doen weet ik dus ook niet


versleten drukplaat ?
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik had met de meeste vlees erop gezet (minst afgesleten)
Pipedown
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2110
Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
Locatie: St.Maarten
Contacteer:

Bericht door Pipedown »

reddevil schreef:wat je perfect noemt :lol: je breekt zowat je vingers als je je koppelingshendel in wil knijpen.. zo zwaar! dat is echt vet beroerd :lol:

+ een hele dikke vette 1!!
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

Pipedown schreef:
reddevil schreef:wat je perfect noemt :lol: je breekt zowat je vingers als je je koppelingshendel in wil knijpen.. zo zwaar! dat is echt vet beroerd :lol:

+ een hele dikke vette 1!!


hehe, watjes :P @ reddevil(alleen omdat jouw wormpie er 3 x door is omgebogen ja :lol: )
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1106
Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel

Bericht door Giel_fs1 »

kwam wat tegen op het puchforum..
(weet niet of het er al staat heb niet alle 6 de paginas gelezen)
misschien heeft iemand er wat aan.


37,4 mm = Morini scooter
39,0 mm = Minarelli AM(4/5/6) schakel
39,1 mm = Peugeot scooter (ook fox/wallaroo en 103)
39,2 mm = Minarelli horizontaal LC/AC en verticaal scooter
39,3 mm = Piaggio scooter LC/AC
39,7 mm = Yamaha (DT) schakel
39,7 mm = Kreidler schakel
39,7 mm = Sachs 50SW
40,0 mm = Derbi schakel (85 mm drijfstanglengte)
41,4 mm = Kymco scooter
41,4 mm = Honda MT5/NSR50/MTX-sh/MTX-ot/MB5/MBX50/MBX80 schakel
41,6 mm = Kawasaki AR50/80 schakel
41,8 mm = Zundapp schakel
41,8 mm = Morini schakel
42,0 mm = Minarelli RV4 schakel
42,0 mm = Sachs 504 en 505
43,0 mm = Gilardoni 43mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC)
43,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Vespa)
43,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Minarelli horizontaal AC+LC)
43,0 mm = Derbi FDS/FDX schakel
43,0 mm = Puch automaat
43,0 mm = Tomos automaat
44,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Piaggio AC+LC)
44,0 mm = Fabrizi 44mm slag cilinder (Piaggio LC)
44,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Minarelli horizontaal LC)
44,0 mm = 2FAST4RACE 44mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC en Piaggio LC)
45,8 mm = Simonini 89,9cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 90,23cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 100cc motorblok (Vespa)
47,0 mm = Zundapp KS-80 (AC en LC)
50,8 mm = MT8/MB8 schakel
54,0 mm = Zundapp KS-175
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dit is de slag neem ik aan, wel handig iig :)
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Gwn een dikke 125cc viertakt deronder
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1106
Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel

Bericht door Giel_fs1 »

Tombo schreef:Dit is de slag neem ik aan, wel handig iig :)


ja is de slag ja :P
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

wat zeggen jullie hiervan een 70cc 45mm polini cilinder van een yamaha chappy
slag is hetzelfde, fs1 uitlaten passen volgens mij en de tapeindafstand is volgens mij ook hetzelfde
cilinder is helaas wel van gietijzer dus ik kan ook net zo goed een fs1 cilinder gebruiken of een dikke parmakit pakken
maar ik zou wel eens zo n (getunede) polini willen proberen
belangrijk verschil met een dt/rd cilinder is dat de koelribben wel goed staan
getuige dit filmpje moet dit toch serieus hard willen
deze heren hebben er voor gekozen het membraan van de cilinder te gebruiken
ik wil dit dan niet deze ruimte moet dus nog wel opgevuld worden



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nouja, reken erop dat het niet alleen de cilinder is die voor dat vermogen zorgt. Zoals je ziet zit daar al een vrij dikke expansiepijp op, als die goed berekend is, kan dat al héél veel uitmaken voor het vermogen. Met een FS1 pijp of een Homoet zal zo'n polini natuurlijk bij lange na niet optimaal lopen.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

aansluiting van de spoelpoorten op het blok is zo tezien ook anders/groter
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

ik heb thuis nog wel een chappy cilinder liggen volgens mij als je iets van afmetingen moet zien ofoz
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Plaats reactie