Harder, Faster, Stronger! Maar dan met een fs1

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Harder, Faster, Stronger! Maar dan met een fs1

Bericht door Daan1990 »

Hey,

Ik heb op mijn standaard fs1 2RU een 16mm gezet omdat het met de 10mm echt niet uit te houden was. Dit maakte een wereld van verschil maar mijn hij gaat nog steeds veels te langzaam. De top ligt nu op 55 (komt door de overbrenging 45 achter voor wat anders) en dan verwacht je dat hij redelijk snel optrekt, maar het duurt 10 seconden ( :shock: ) voordat ie op de 40 zit. En de afstelling is al goed.

Mijn vraag is dus, wat kan ik het beste doen (liefst zo goedkoop mogelijk) om em sneller te laten gaan?


Ik heb nu een orginele uitlaat erop zitten en kan er zo'n immi snel (die van €30) erop zetten. Maakt dat veel vershil? Of ik kan een nieuwe cilinder kopen en daar de spoelpoorten e.d. van vergroten maar daar heb ik ook niet zo'n zin in. En hoe zit het met de inlaatschijf groter maken?

Dank! :)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik zou beginnen met de inlaatschijf aan te passen idd
-gaat de piston omhoog->gaat open
-op topdood moet hij dicht zijn (niet beginnen sluiten, maar dicht zijn)

wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt staat
steek een B8 bougie

dat moet al wat schillen, zeker in trekken

die uitlaat zou hem ook wel deugd doen, zeker als je nu een 29mm bocht hebt steken en een orri 2RU-pijp
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

en tandwielverhouding natuurlijk, scheelt ook een hoop
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Bericht door Daan1990 »

YamaSam schreef:wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt staat
steek een B8 bougie


Thx! Ik heb er nu een 7 bougie in zitten. Maar wat bedoel je precies met "wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt staat" ?
edje

Bericht door edje »

wat voor vertanding heb je nu?
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Daan1990 schreef:
YamaSam schreef:wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt staat
steek een B8 bougie


Thx! Ik heb er nu een 7 bougie in zitten. Maar wat bedoel je precies met "wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt

staat" ?


1; Schuifmaat in bougiegat steken.

2; Zuiger op het hoogste punt zetten en 1,8mm terugdraaien met je vliegwiel.

3; Contactpunten moeten bij 1,8 voor BDP (bovenste dode punt) beginnen open te gaan.

4; dit controleer je het best door middel van een sigaretteblaadje tussen de punten te steken en zo 1 keer ronddraaien zodat ze klem zitten en dan 1,8 voor BDP kun je de sigaretteblaadjes net lostrekken tussen je contactpuntjes uit.

GreetzzZ...
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik zou ook je uitlaat zeker weten veranderen, dat scheelt ook een hoop. En is het goedkoopst, als je iets wilt kopen ;)
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Bericht door Daan1990 »

Oke, dat ga ik dan zeker doen

@Tombo nu weet ik eindelijk waar dat maffe plaatje vandaan komt 8) , ik heb nu ook crediteuren & debiteuren gekeken :) Ik kwam niet meer bij van het lachen
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1106
Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel

Bericht door Giel_fs1 »

100cc bami blok? prijs/vermogen verhouding ben je goedkoop uit? en het is niet moeilijk om dr op te zette :P
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Bericht door Daan1990 »

Giel_fs1 schreef:100cc bami blok? prijs/vermogen verhouding ben je goedkoop uit? en het is niet moeilijk om dr op te zette :P


Dat is moeilijk erop te zetten. En hier in 026 zetten ze de rollerbank altijd recht voor de oprit van de school, maar daar heb ik wel ervaring mee 8) En ik kan alle aeroxjes en senda's eruit rijden :) Maar zijn die dingen wat? En voor hoeveel kan je zo'n kreng krijgen?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

300 euro, en kwa prijs/snelheid is er denk ik niet veel beters (als je niet echt "into" tunen bent dan,e n het gereedschap niet hebt ervoor).
Edit:
ik zie net 270 euro zelfs. Typ bij marktplaats.nl fs1 in en het is de 1e advertentie
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ja, gooi gelijk je fs1 in de kliko dan..
when men were men, and helmets were for divers
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

ik neem aan dat je nog met de ori 2ru cilinder rijd? Gewoon een imi fs1 cilindertje halen bij Peter (Spankeruh de geackste)
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Bericht door Daan1990 »

rise and shine schreef:ik neem aan dat je nog met de ori 2ru cilinder rijd? Gewoon een imi fs1 cilindertje halen bij Peter (Spankeruh de geackste)


En hoeveel mag dat kosten, en maakt dat veel uit? Ik ga mijn ori cilinder niet verkloten maar met zo'n imi kan je rustig spoelpoorten e.d. vergroten :)
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Immi FS1 cilindertje kost tussen de 30 en 50 euro.
Met een snelle schijf, 16mm carb, tandwielverhouding 1 voor/3 achter en juist afgesteld loopt dat vlot 70+.
Hoef je nix aan te vijlen, is gewoon uit de doos snel.

Je moet wel van toeren en een hoop gefluit onder je houden. :D

Geweld...... 8)
Plaats reactie