fs1 110km/h op tomtom SLIPPENDE KOPELING HELP!!!

Opvoeren en modificeren van de FS1
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Daan1990 schreef:Maar weet iemand nou hoe je je koppeling sterker kan maken? Ik moet er nog wat bij zeggen, ik heb er RD MX koppelingsplaten inzitten, maar die zijn toch hetzelfde?


3 plaats koppeling, dan is het echt over zelf boven de 100km.
kijk bij gino's tuning
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Bericht door Daan1990 »

das het echte werk...:)
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

Auto olie is niet geschikt voor natte plaatkoppelling, enkel motorfiets olie, welke maakt eigelijk niet uit.
Bij een beetje opgevoerde FS1 slippen alle standaard koppellingen, en moet je deze aanpassen met extra plaat en drukveren.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

robertehendriks schreef:Auto olie is niet geschikt voor natte plaatkoppelling, enkel motorfiets olie, welke maakt eigelijk niet uit.
Bij een beetje opgevoerde FS1 slippen alle standaard koppellingen, en moet je deze aanpassen met extra plaat en drukveren.


auto olie is idd niet geschikt want vaak zit er ook PFTE in (ook wel gezegd, teflon).
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Ik snap niet zo goed dat er nu zoveel problemen zijn met de koppeling.
Toen ik 16/17 was gingen we ook hard met de fs1,tjes en we reden altijd weg met slippende koppeling
en tussendoor als hij ff een dipje had ook ff met de koppeling slippen, maar nooit problemen met de koppeling.
Als er wel problemen waren was het altijd met het wormpje.
Sterker nog ik heb vroeger nooit een fs1 blok los hoeven maken.
Ik praat nu over fs1-378-1j5-en 2f2 blokjes 2Ru was er toen niet.
later toen ik zo rond 2000 weer met fs1 tjes begon kreeg ik dus wel 2ru blokjes en daar heb ik er inderdaad ook een paar gehad
met koppeling problemen.
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik heb zo het idee dat het toch een speciafiek 2ru probleem is, ook omdat het 2ru blokje wat ik nu heb
met koude motor ook slipt en af en toe onder het rijden als ik net overgeschakeld heb.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Bericht door Daan1990 »

Blijkbaar...ik ga er gewoon een drieplaats van maken dan. Ik kan nog wel de top halen, maar ik rijdt gewoon altijd volgas en dan merk je wel dat ie eerst slipt en em dan pas pakt, dat haalt wel enkele seconden van mijn acceleratie af.

En als ie niet slipt kan ik iedereen op ons "circuit" (gelredome parkeerplaats 8) ) eruit rijden :lol:
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

het is zekerteweten geen specifiek 2RU probleem................................wat ik vaak lees is dat men alleen nieuwe gevoerde platen monteert...........als ie flink slipt zijn ook die aluminium onder en bovendeksel versleten

gewoon het hele zootje vervangen, goed afstellen met vrije slag en de juiste (1oW40 voor natte koppeling) gebruiken


daarnaast zijn we zelf zwaarder geworden door de jaren heen (althans ik wel), die extra kilo's maakt het ook zwaarder voor de koppeling...

soms ligt het ook aan het wormwiel wat niet goed terugkomt in de ruststand, het veertje wat daar voor moet zorgen is veels te licht uitgevoerd, geldt eigenlijk voor de hele koppeling
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Bericht door Daan1990 »

koppel schreef:het is zekerteweten geen specifiek 2RU probleem................................wat ik vaak lees is dat men alleen nieuwe gevoerde platen monteert...........als ie flink slipt zijn ook die aluminium onder en bovendeksel versleten


Ik heb dat alu ding van Edwin gekocht omdat ik die van mij gesloopt had, en die zal er al heel wat mee gereden hebben :lol:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Daan1990 schreef:
koppel schreef:het is zekerteweten geen specifiek 2RU probleem................................wat ik vaak lees is dat men alleen nieuwe gevoerde platen monteert...........als ie flink slipt zijn ook die aluminium onder en bovendeksel versleten


Ik heb dat alu ding van Edwin gekocht omdat ik die van mij gesloopt had, en die zal er al heel wat mee gereden hebben :lol:


ja dat ding van Edwin is niet goed meer daar zijn zoveel km mee gereden daar heb je niets meer aan.
ter verzachting wil ik hem wel van je kopen :wink: :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

dat ding van mij was bijna nieuw :roll:
Gebruikersavatar
degoelaman
100km gereden
100km gereden
Berichten: 204
Lid geworden op: 19 apr 2009, 09:31
Locatie: Hoorn

Bericht door degoelaman »

Ik zag laatst ook in mijn koppelingshuis dat de gevoerde platen de koppelingskorf heel erg hadden ingeslagen. Als dat zo is moet je denk ook een nieuwe koppelingskorf anders blijven daar de platen natuurlijk achterhangen.
Of is dit al gezegd :P
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

koppel schreef:het is zekerteweten geen specifiek 2RU probleem................................wat ik vaak lees is dat men alleen nieuwe gevoerde platen monteert...........als ie flink slipt zijn ook die aluminium onder en bovendeksel versleten

gewoon het hele zootje vervangen, goed afstellen met vrije slag en de juiste (1oW40 voor natte koppeling) gebruiken


daarnaast zijn we zelf zwaarder geworden door de jaren heen (althans ik wel), die extra kilo's maakt het ook zwaarder voor de koppeling...

soms ligt het ook aan het wormwiel wat niet goed terugkomt in de ruststand, het veertje wat daar voor moet zorgen is veels te licht uitgevoerd, geldt eigenlijk voor de hele koppeling


Als ie flink slipt kan je niet meteen zeggen dat je deksels verrot zijn. Die slijten namelijk amper. Tenzij je koppelingplaten geheel glad zijn, dat zorgd voor rotzooi. Dus het hele zooitje vervavangen moet niet te hard geroepen worden. Verder hoort in een fs1 10w30 olie, fabrieksvoorschrift. Enn over het gewicht; das geen probleem dat je zwaarder bent geworden, zelf met 2 personen hoort een fs1 koppeling het makkelijk uit te houden. Anders doe je toch echt iets fout :wink:
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

elk geval staat op zich.................echter constateer ik regelmatig dat die deksels flink slijten, het is zacht spul en het kost geen godsvermogen deze ook te vervangen

heb ook wel eens meegemaakt dat de koppeling niet goed opgebouwd was, er bevinden zich enkele ringen van verschillende dikte en diameter in de koppeling, deze waren in verkeerde volgorde gemonteerd of helemaal weggelaten, na juiste montage werkte de koppeling veel beter

gewicht speelt wel een rol, hoeveel auto's met een caravan strandden wel niet in de bergen met een verbrande koppeling...........maar een gezonde fs1 koppeling moet twee passagiers aankunnen

het inslaan van de platen in de korf is ook een probleem, bij geringe inslag kun je dit nog wegvijlen, bij grove inslag kan de korf de afvalbak in
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

koppel schreef:elk geval staat op zich.................echter constateer ik regelmatig dat die deksels flink slijten, het is zacht spul en het kost geen godsvermogen deze ook te vervangen

heb ook wel eens meegemaakt dat de koppeling niet goed opgebouwd was, er bevinden zich enkele ringen van verschillende dikte en diameter in de koppeling, deze waren in verkeerde volgorde gemonteerd of helemaal weggelaten, na juiste montage werkte de koppeling veel beter

gewicht speelt wel een rol, hoeveel auto's met een caravan strandden wel niet in de bergen met een verbrande koppeling...........maar een gezonde fs1 koppeling moet twee passagiers aankunnen

het inslaan van de platen in de korf is ook een probleem, bij geringe inslag kun je dit nog wegvijlen, bij grove inslag kan de korf de afvalbak in


Dit komt omdat je dan met de koppeling laat schieten op een alluminium korf en dat is slect voor de platen en korf, met de stalen korf heb ik hier minder last van.
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

koppel schreef:elk geval staat op zich.................echter constateer ik regelmatig dat die deksels flink slijten, het is zacht spul en het kost geen godsvermogen deze ook te vervangen

heb ook wel eens meegemaakt dat de koppeling niet goed opgebouwd was, er bevinden zich enkele ringen van verschillende dikte en diameter in de koppeling, deze waren in verkeerde volgorde gemonteerd of helemaal weggelaten, na juiste montage werkte de koppeling veel beter

gewicht speelt wel een rol, hoeveel auto's met een caravan strandden wel niet in de bergen met een verbrande koppeling...........maar een gezonde fs1 koppeling moet twee passagiers aankunnen

het inslaan van de platen in de korf is ook een probleem, bij geringe inslag kun je dit nog wegvijlen, bij grove inslag kan de korf de afvalbak in


Daarom maar zorg er niet voor dat iedereen onnodig geld gaat uitgeven aan niewe deksels. De originele kunnen erg lang mee gaan. Mischien ben je gewend met immi te rijden, waardoor ze sneller slijten? Verder is het van belang dat je goede platen koopt met genoeg profiel, als namelijk het profiel weg is dan gaat het allu idd erg snel slijten. Verder zou ik die inslag slijtage niet gaan vijlen, dit doen ze ook vaak op het kreidler forum met als gevolg dat ze een nog grotere inslag kunnen maken door veel meer speling. Nooit doen dus....Maar je hebt gelijk, een fs1 kopeling is niet het toppunt van een fs1
Plaats reactie