fs1 110km/h op tomtom SLIPPENDE KOPELING HELP!!!

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ook al zijn je platen nieuw, dat inslaan gebeurd nog net zo hard hoor.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:Ook al zijn je platen nieuw, dat inslaan gebeurd nog net zo hard hoor.


maar als je bij het weg rijden je koppeling laat schieten omdat je een wheelie wilt maken gaat het sneller dan onder het normale weg rijden, dit bedoelde ik er mee :roll:
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

Verder is het van belang dat je goede platen koopt met genoeg profiel, als namelijk het profiel weg is dan gaat het allu idd erg snel slijten.


Worden er ook platen verkocht met te weinig profiel dan?? Almere?? :P
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Bericht door Daan1990 »

koppel schreef:elk geval staat op zich.................echter constateer ik regelmatig dat die deksels flink slijten, het is zacht spul en het kost geen godsvermogen deze ook te vervangen

heb ook wel eens meegemaakt dat de koppeling niet goed opgebouwd was, er bevinden zich enkele ringen van verschillende dikte en diameter in de koppeling, deze waren in verkeerde volgorde gemonteerd of helemaal weggelaten, na juiste montage werkte de koppeling veel beter


Dat zal het wel zijn want in mijn koppeling zitten totaal geen ringetjes, wie weet waar en hoe dioe ringetjes erin moeten?

@Edwin, ik ben je nog steeds erg dankbaar hoor! :)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Triforce schreef:
Tombo schreef:Ook al zijn je platen nieuw, dat inslaan gebeurd nog net zo hard hoor.


maar als je bij het weg rijden je koppeling laat schieten omdat je een wheelie wilt maken gaat het sneller dan onder het normale weg rijden, dit bedoelde ik er mee :roll:

Ik had het over pauls reply ;)
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Aad schreef:
Verder is het van belang dat je goede platen koopt met genoeg profiel, als namelijk het profiel weg is dan gaat het allu idd erg snel slijten.


Worden er ook platen verkocht met te weinig profiel dan?? Almere?? :P


vergelijk de ori maar met de immi :wink:

en miss dat je tweedehands platen koopt :mrgreen:
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

meen dat dit wel verschilt mbt oud en nieuw type koppeling

in de oude zitten drie ringen, er zal vast wel een tekening of exploded view van zijn op dit forum

ik heb hier de benamingen en partnummers wel:

-washer, plate 90201-23315
-plate, thrust 122-16164-00 (2 stuks)
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

http://www.fs1forum.com/Partslist1973.html

oud model, clutch, nummers 2,3 en 14




http://www.fs1forum.com/Partslist1978.html

nieuw model, nummer 3
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:
Triforce schreef:
Tombo schreef:Ook al zijn je platen nieuw, dat inslaan gebeurd nog net zo hard hoor.


maar als je bij het weg rijden je koppeling laat schieten omdat je een wheelie wilt maken gaat het sneller dan onder het normale weg rijden, dit bedoelde ik er mee :roll:

Ik had het over pauls reply ;)


whoops sorry :oops:
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

de koppeling slaat het meeste in omdat de rubber binnen in het huis gaar zijn dus een vrijslag op de korf
henk de h
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 dec 2009, 18:57

tuning

Bericht door henk de h »

Ben nieuw op dit forum. Ben mijn ouwe fs1 aan het opknappen van 1972. Heb er vanaf 1975 op gereden en vanaf 1982 of zo is ie in een vergaand opvoerproject gestrand uiteindelijk in een kartonnen doos.
Waarom ik op dit onderwerp reageer is vanwege de verhalen over topsnelheid. Mijn fs1 liep in hoogtijdagen 95 geklokt door de politie. Een getunede fs1 met 16 mm en 13 tandjes voor. Daarna heb ik een zelfde set up gemaakt met wat flow-werk en een aangepaste expansieuitlaat. Ik heb er uiteindelijk 110 uit weten persen met veel herrie en niemand thuis onderin. Het kan dus wel!
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10774
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Aad schreef:
Verder is het van belang dat je goede platen koopt met genoeg profiel, als namelijk het profiel weg is dan gaat het allu idd erg snel slijten.


Worden er ook platen verkocht met te weinig profiel dan?? Almere?? :P


Milsbeek. Wie heeft er platen zonder profiel nodig?
Kijk eerst even in de FAQ.
jurgenkalis
50km gereden
50km gereden
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51

Bericht door jurgenkalis »

de fs1 koppeling is inderdaad vaak een bron van irritatie als je een beetje vermogen erop loslaat

ik heb zelf een 2ru met 60 cc die nu 90 echte (100 op teller) loopt (14-44 met verlengde homoet etc.)

ik heb vaak problemen gehad met de koppeling, omdat deze verkeerd in elkaar stak.

zorg altijd dat je koppeling goed in elkaar zit met de juiste ringen ertussen en vergeet niet de kogeltjes die erin horen! zoek eens een exploded view op van de fs1 koppeling!

ook kan je het beste sterke veren erin zetten, deze zijn verkrijgbaar voor derbi (en am6?) van malossi en metrakit. als dit niet sterk genoeg is kan je nog ringetjes ertussen plaatsen om de druk te verhogen.

als dit allemaal in orde is moet je zeker een ORIGINEEL wormwieletje gebruiken want immi spul gaat kapot! die breken gewoon

als je alles goed in elkaar zet met de juiste onderdelen moet je tweeplaats koppeling makkelijk 10 pk aankunnen en kan je dus 100+ rijden zonder slip en met een MAKKELIJK bedienbare koppeling!
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

een tweeplaats kan geen 10 pk aan
voor zo n vermogen is ie gewoon niet gemaakt
dan moet je toch wel minimaal een drieplaats hebben en 10 pk natuurlijk :o
jurgenkalis
50km gereden
50km gereden
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51

Bericht door jurgenkalis »

oke, tien pk is misschien wat overdreven, dit heeft ook bijna niemand met een fs1

maar 7/8 pk kan je koppeling wel makkelijk aan als je het goed doet

ik gebruik nu veren voor een derbi van malossi, deze zijn echt vele malen sterker dan originele en immi troep, ook heb ik er nog 2 ringen tussen geplaatst zodat de veren bijna helemaal worden ingedrukt

de koppeling kan dan echt veel hebben, mits alles goed in elkaar zit met de ringen en kogeltjes erin, ook een origineel wormwieletje is aan te raden

mijn koppeling is makkelijk te bedienen en slipt nog lang niet, ook niet met zware vertanding (16-44) en flink vermogen

toen mijn blokje nog fris was (slijt hard he) reed ik met 14-44 95 echte km/h, met goede acceleratie

met zwaar bewerkte 60cc f5b (ook spoelpoorten in cilinder zwaar vergroot) cilinder ook afgedraaid, 16mm immi, snelle schijf, hogedruk kop kstar gevlakt (squish 0,75 mm), verlengde homoet 4p, top racing krukas met nieuwe lagers, originele puntjes en condensator, ngk hittegraad 8

ik schat dat daar toch wel 7-8 pk uitkomt, en de koppeling had daar totaal geen moeite mee, en was soepel te bedienen

de bediening wordt natuurlijk wel wat zwaarder, maar dit valt reuze mee als alles goed in elkaar zit
Plaats reactie