Opvoeren en modificeren van de FS1
lorijn
Bericht
door lorijn » 24 mar 2009, 19:50
Hallo,
Ik heb jullie advies opgevolgd, en heb op mijn 2f2 nu een vertanding van 13/43.
Eerst had ik 15/43, maar als er wind tegen was, of iemand achterop zat, dan zakte hij al snel terug.
Ik haalde wel 62 km, met 15/43.
Ik heb vandaag 13/43 geprobeerd en hij haalt net niet de 60, met als setup:
13/43
orgi f5b cil
snelle uitlaat
16 mm carburateur
160 sproeier.
Moet ik er dan 13/39 op zetten om een keer lekker 70 te gaan?
Kan iemand mij helpen, waar kan het aanliggen.
reddevil
2500km gereden
Berichten: 3598 Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)
Bericht
door reddevil » 24 mar 2009, 19:52
13/39 is echt zwaar hoor!
ik had lekker niks meer aan de vertanding gedaan.. want die is prima..
met een f5b moet je ook je best doen om 70 te halen..
Axel
2000km gereden
Berichten: 2220 Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
Locatie: Santpoort-Noord
Bericht
door Axel » 24 mar 2009, 19:54
Ik ga met een ori f5b, 14/44, 16 mm, sproeier 120 lang, expansie uitlaat ook rond de 60-65. Op een lang recht stuk en plat op de tank 68
reddevil
2500km gereden
Berichten: 3598 Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)
Bericht
door reddevil » 24 mar 2009, 19:58
ja maar jij heb 14/44..
jij kan makkelijk 13.44 of 13/41 doen.. dan gaat ie VEEl harder.
@Lorijn.. wat voor cilinder kop heb je?
een hoge druk (kleintje) of een slome(grote)
slome :
hoge :
rise and shine
7500km gereden
Berichten: 9573 Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:
Bericht
door rise and shine » 24 mar 2009, 19:59
man ik rij met 16-32
Edit, verkeerde forum/topic dus
Laatst gewijzigd door
rise and shine op 24 mar 2009, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Axel
2000km gereden
Berichten: 2220 Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
Locatie: Santpoort-Noord
Bericht
door Axel » 24 mar 2009, 20:00
reddevil schreef: ja maar jij heb 14/44.. jij kan makkelijk 13.44 of 13/41 doen.. dan gaat ie VEEl harder.
Met 13/44 gaat ie juist langzamer
Maar ik vind hem wel best rijden zo
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1983 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 24 mar 2009, 20:15
als je fs1 met 13/44 ipv 13/41 meer toeren kan draaien. snelle optrekken enz.. kan het zo zijn dat je even hard gaat(of net ietsje zachter) maar dan rijd het wel lekkerder
lorijn
Bericht
door lorijn » 24 mar 2009, 20:41
een hoge drukkop, maar als ik 13/41 erop zou zetten dan gaat hij hard?
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1983 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 24 mar 2009, 20:44
probeer het uit en kom er achter, dat kunne we jou niet zomaar vertellen, iedere brommer is anders... zelfs als je dezelfde setup als iemand anders hebt kun je nog sneller of langsamer rijden dan de ander
lorijn
Bericht
door lorijn » 24 mar 2009, 21:06
Wat jammer is, is dat ik net mijn tandwielen binnen heb.
Als ik alleen weer aan achter tandwiel 41 moet bestellen, kost mij dat aan verzend kosten al weer 7,50.
ALs ik een 41 erop heb zitten, behoud ik dan wel mijn snelheid?
Dat hij niet terug zakt of net niet in z'n 4 versnelt.
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1983 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 24 mar 2009, 21:09
geen id, kwestie van proberen blijft het
reddevil
2500km gereden
Berichten: 3598 Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)
Bericht
door reddevil » 24 mar 2009, 21:29
warschijnlijk zakt hij wel weg met 13/41
of hij trekt het alleen met wind mee..
maar het lijkt altijd wel alsof je wind tegen heb hier in nederland
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18325 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 25 mar 2009, 08:14
Het is eigenlijk niet de bedoeling dat je wéér een nieuw topic opent. Je had ook in de oude verder kunnen gaan
Let hier voortaan op